Пре обуке ђака, на неке часове морају и наставници

Дигитализација управе ће бити приоритет нове владе, а тај процес почиње од школе. Проблем је што нису сви просветни радници дигитално компетентни и министарство просвете планирало је да се то превазиђе. Ове недеље школе треба да се пријаве министарству како би ушле у програм обуке.

Снежана Марковић, саветница министра просвете за информационо-комуникационе технологије, истиче да дигиталне компетенције омогућују наставнику да проналази добре дигиталне садржаје, или да их сам производи, као и да прати напредак ученика.

"Дигиталне компетенције омогућују наставу која прати темпо којим ученици уче, али и обезбеђују комуникацију са родитељима, да они могу да прате живот ученика. Ту су укључене не само обичне дигиталне вештине, већ и вештине важне за наставничку професију и важне са аспекта етике, безбедности", рекла је Марковићева гостујући у Дневнику РТС-а.

Наглашава да, ако хоћемо да ваљано образујемо ученике за дигитално друштво, онда то морају да ураде дигитално компетентни наставници.

Марковићева је рекла да су процене да између 10 и 30 одсто наставника у колективу нема основне дигиталне компетенције.

"Креирали смо обуку, окупили велики тим водитеља и сада је објављен јавни позив, до 26. јуна је рок да школе пријаве колико наставника нема тај ниво. Могу да користе наш упитник и процене да ли им је потребна обука. Идеја је да школу по школу прођемо кроз целу Србију", рекла је Марковићева.

На конкурс, који је прошле недеље почео, до сада се пријавило 25 школа, а процене су да ће бити средстава за око 200 школа.

Марковићева је рекла да је Србија укључена у пилот истраживање Европске комисије за вредновање дигиталне зрелости установа.

"То је инструмент који омогућава да меримо квалитет примене информационо-комуникационих технологија у образовању", рекла је Марковићева.

број коментара 0 пошаљи коментар