Овако ће изгледати нови Савски мост

Градоначелник Београда Синиша Мали представио је решење како ће изгледати нови Савски мост, чија се изградња очекује у августу или септембру 2018. године. Трошкови изградње су око 30 милиона евра, што је пет пута мање у односу на Мост на Ади, каже Мали.

"Данас је велики дан за грађане Београда, јер представљамо како ће нови Савски мост изгледати. Жири је након неколико месеци рада, колико је конкурс трајао изабрао решење које је по мени сјајно и представљаће нови симбол нашег града", рекао је Синиша Мали новинарима у Скупштини града.

Објаснио је да се најмање из три разлога мора градити нови мост уместо да се реконструише стари.

Први је естетски, јер се садашњи не уклапа у визију модерног Београда, други разлог је тај што садашњи мост нема довољно капацитета, а трећи је безбедносни.

"Капацитет моста са две траке није довољан, нови мост ће имати стазе и за аутомобиле, трамваје, односно метро, бициклисте и пешаке, тако да ће се у потпуности његов капацитет повећати. На неким местима мост који је изграђен током Другог светског рата има дрвене шипове и није више толико сигуран за саобраћај", истакао је градоначелник.

Мали је истакао да ће се до краја године завршити пројекат, те да реално може да се крене у изградњу у августу или септембру наредне године.

"Трошкови овог моста су 30 милиона евра, то је оно што је ЦИП израчунао. Нису то стотине милиона евра, а Мост на Ади је коштао око 160 милиона евра, само мост, а имамо плус и приступне путеве. Овај кошта пет пута мање, што довољно говори о томе колико водимо рачуна о сваком динару, а што се тиче капацитета, ништа мањи неће бити од Моста на Ади", рекао је Мали.

Градоначелник је најавио и да ће са завршетком пројекта тунела који спаја Економски факултет, односно Савски амфитеатар са Булеваром деспота Стефана, грађани Карабурме и Миријева који долазе са Панчевачког моста много брже стизати до Новог Београда.

На питање да ли ће стари мост бити срушен, Мали је рекао да ће се у наредних неколико месеци покренути кампања током које ће питати Београђане где би желели да га виде.

Једна од опција, које се сетио Мали, јесте да Савски мост буде веза са Великим ратним острвом, међутим, како каже, није сигуран да ли је у праву и да ли је то могуће.

број коментара 24 Пошаљи коментар
(петак, 16. јун 2017, 08:05) - anonymous [нерегистровани]

nelogično

Zar nije bolje ostaviti stari most i pretvoriti ga u pešački, a izgraditi posebno još jedan novi most za saobraćaj. Tako bi dobili dva mosta. Ako je stari toliko ružan, kako kažu i odjednom se ne uklapa u izgled, može se prefarbati u neku svetlu boju, ugraditi mu drugačije noćno osvetljenje itd. Nebezbedan? Pa nebezbedan je jer je suviše uzak za motorni saobraćaj i tramvaje ali kad bi ostao samo za pešake i bicikliste bio bi sasvim OK. Meni stvarno nisu logični neki potezi gradnje u ovom gradu.

(петак, 16. јун 2017, 06:22) - Dragan D. [нерегистровани]

dve trake

Hajde lepo popijte Kafu da se rasanite pa opet pogledajte sliku/e.
Prikaz polazuje jednu stranu Mosta sto znaci da ce Most imati razdvojen Kolovoz sa po dve saobracajne Trake u jednom pravcu....
Molim da ipak malo bolje pogledate prw nego sto prokomentarisete slike !!

(петак, 16. јун 2017, 06:18) - anonymous [нерегистровани]

Рушењем старог(моста) убија се јединствен и непоновљив дух Београда...

Не дирајте старо већ нађите друго место за ново!

(петак, 16. јун 2017, 00:02) - MOSTISLAV [нерегистровани]

Uvek napred

Treba da gradimo svuda nove mostove, a ne da budemo zakopani u istoriju i sećanja iz mladosti, uz tvrdnju da je "to bilo najbolje".Stari most (konstrukciju ) svakako iskoristiti, gde je to moguće i potrebno, ali sam protivnik povezivanja mostom Velikog ratnog ostrva sa obalom.Vrlo brzo bi ta ekološka oaza u centru Beograda bila uništena.Počelo bi montažnim ugostiteljskim objektima i vikendicama, pa betoniranjem okoline objekata, dograđivanjem....Već smo to viđali.

(четвртак, 15. јун 2017, 22:24) - Лучо Русофил [нерегистровани]

Хвала Богу

Да се уклоне трагови титоизма.

(четвртак, 15. јун 2017, 22:05) - Драагооољуб [нерегистровани]

Стари Савски Мост

Било би добро да се Стари Савски Мост пресели негде! Овакак кака је, још увек би негде био добар!! А не да заврши у старом гвожђу, како је завршио метални "тобиоган" код Аде Циганлије! Такве металне конструкције су још увек ЈАКО добре за нека мања места, варошице, села. Ако су Немци могли да га скину тамо негде у Банату и донесу и монтирају у Београд, зашто не би могао да се пресели негде где би био користан. Позивам све зеинтересоване да напишу захтев за преселење овог старог моста у њихово место!! Изволите!

(четвртак, 15. јун 2017, 21:25) - anonymous [нерегистровани]

Da li smo naivni

Da li je g. Mali video most preko Ade ili mi ne treba da verujemo u ono sto vidimo? Kako ce biti istog kapaciteta? Na ilustraciji se vide samo dve trake. Da li ce novi most imati pristupne saobracajnice ili ce se i na njega preko sina sa NBgd kao do sada?

(четвртак, 15. јун 2017, 20:51) - anonymous [нерегистровани]

Nisam procitao text

Nadam se jednog dana da ce biti vjest.....kako je u nerazvijenim selima..podjeljeno 10 000 plastenika i sistemi za navodnjavanje kao i 10 000 domace proizvedenih traktora.....kad dajemo bespovratne subvencije strancima..zasto ne i mladima koji bi rado ostali na selu da rade i stvaraju...drzava bez sela i djece je "mrtva"drzava....nece imati tko mostom da seta od srpskog naroda za 50g....

(четвртак, 15. јун 2017, 19:32) - anonymous [нерегистровани]

За тридесет милиона може мост преко неког потока!

Можда је мислио "СТО тридесет милиона, пет пута мање од моста на Ади...". Тако би се уклопило: с једне стране преко шесто милиона за мост на Ади, са приступним саобраћајницама и с друге једна нормална цена за један уредан мост.

(четвртак, 15. јун 2017, 19:15) - Жика слика [нерегистровани]

Какав мост

А верујем да ће бити готов мост а ове две зграде иза ће бити и даље као на слици.
И све ћемо ми то платити од плата...