среда, 10.05.2017, 19:30 -> 19:55
Извор: РТС
Пуне руке посла за минере у Грделичкој клисури
Ужурбано теку радови на деоници Коридора 10 кроз Грделичку клисуру, дугу 26 километара, на којој је ангажовано 1.150 радника и више од 450 машина и камиона. Конфигурација терена код Моминог камена захтева учестало минирање.
Пред почетак минирања три упозоравајућа знака сиреном - 15 минута, 5 и минут пре експлозије. Обавештавају се минери, затвара пруга, пут, контактна мрежа. После минирања, чисти се терен, склања камен, а онда понавља процес да се ослободи траса будућег ауто-пута.
"После минирања, камиони довозе камен на дробилицу. Ми то мељемо и користимо као материјал за даљу изградњу ауто-пута", каже радник из Добоја, Далибор Васић.
Стручњаци процењују да је потребно од 200 до 300 кубика камена одвојити од стене, а због минирања се повремено обуставља саобраћај.
Милош Цветковић, шеф Железничке Станице Владичин Хан наводи да се после минирања прегледа пруга, сва постројења, а посебно контактне мреже, да ли има оштећења или не. "После тога ослобађамо пругу", додаје Цветковић.
Деоницу код Владичиног Хана гради више од десет компанија из Србије, Шпаније, Бугарске, Републике Српске. Ангажовали су и раднике из Србије, мештане.
Радник из Владичиног Хана Миљан Стојановић напомиње да се ради десет сати дневно. "Сада се жури да се ауто-пут заврши, па некад останемо и дуже, али није много напорно, задовољавајуће", каже Стојановић.
Најдужи мост на јужном краку Коридора 10, "Врла", дуг је 644 метра и један је од 33 која се граде на деоници кроз Грделичку клисуру. Постављени су стубови високи и до 60 метара, а у току је премошћавање моста.
И најдужи тунел на ауто-путу, "Манајле" је на овој траси, две цеви дуге по 1.800 метара. Једна цев је пробијена, још мање од 100 метара недостаје до пробијања друге.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар