Обука професионалних управника зграда, ко ће и како моћи да добије лиценцу

Средином месеца почеће обуке професионалних управника стамбених зграда широм земље, а прве лиценце биће уручене у јуну. Лица која желе да се обучавају морају да имају минимум четири године средње школе и да нису осуђивана. Из Министарства грађевине поручују да ће обука коштати максимално 30.000 динара.

Јованка Атанцковић из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре рекла је, гостујући у Дневнику РТС-а, да ће прве обуке вршити Привредна комора Србије а могу да се пријаве сва лица која имају минимум четири године средње школе.

"Ова лица не смеју да буду осуђивана за кривична дела која би их чинила недостојним да врше ову функцију", истакла Атанацковићева.

Атанацковићева указује да ће обука коштати максимално 30.000 динара, а можда ће, додаје, цена бити и нижа.

"Они ће моћи да се обучавају широм Србије, где ПКС има своје регионалне јединице, а то је у 17 локалних самоуправа. И у оним градовима где ПКС нема регионалну јединицу, али има минимум заинтересованих 10 грађана, ПКС ће наћи простор и начин да и тамо организује обуку", истиче Атанацковићева.

Објашњава да ће они који добију лиценцу морати, да би постали управници, у Агенцији за привредне регистре да отворе своју фирму, или да се организују као предузетници, или да се запосле код неког правног лица које се већ бави овом делатношћу.

"То је врло важно да бисмо знали токове новца, да би се све дажбине и порези плаћали држави. Станари када се одлуче да желе професионално управљање – наглашавам да је то на добровољној бази – ангажују управника закључењем уговора који могу да раскину кад год нису задовољни", напомиње Атанацковићева.

Према њеним речима, тражиште за сада показује да ће станари платити управника између 250 и 300 динара месечно по стану.

По закону један управник може да брине о више зграда, а на њему је да организује начин на који ће бити у контакту са станарима.

"Они морају бити у контакту са управником 24 сата дневно, седам дана у недељи, 365 дана годишње, он мора да обезбеди начин да станари пријаве све своје кварове, проблеме у згради, буку, непоштовање кућног реда и свако остало ремећење мирног начина живота. Управник се максимално ангажује да се отклоне ти недостаци", напомиње Атанацковићева.

Регистар професионалних управника успоставиће Привредна комора Србије и он ће се појавити са првим лиценцираним професионалним управницима односно у јуну месецу.

"Ово није једини пут када ће бити обука, оне ће се континуирано организовати када год буде заинтересовани", истакла је Атанацковићева додајући да ће управници, ако начине неку штету или кривично дело, одговаратио према прописима из те области.

ПКС ће, напомиње, успоставити суд части и за сва таква дела, или мањег карактера које станари могу да пријаве, управницима може да се одузме лиценца.

Последњи рок до ког све зграде морају имати управника, било професионалног било неког ког сами одаберу из зграде, јесте до краја године. 

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. март 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво