недеља, 23.04.2017, 08:11 -> 09:08
Извор: РТС
Шта је спорно у приручницимс о сексуалном насиљу над децом
После вишедневне полемике о образовним пакетима за учење сексуалном насиљу над децом, ресорно министарсто ставило је тачку на тај случај. Из употребе су повучени пакети Инцест траума центра, а најављен је тим стручњака који ће израдити нови помоћни материјал за наставнике намењен превенцији и спречавању сексуалног насиља над децом.
У свакој учинионици седе четири ђака која су преживела одређени вид сексуалног насиља, али и још четворо који познају некога коме се то догодило, показује студија о сексуалном злостављања деце.
Само седам одсто оних који су чули да је дете обелоданило сексуално злостављање, то је и пријавило. Али да ли трогодишњак треба да учи који су интимни делови тела, шта је непријатан додир, а основац о француском пољубцу и оралном сексу? Та питања, из првобитног предлога Министарства, родитеље су највише узнемирила.
"Ми нисмо били обавештени правовремено на кој начин како ће да се спроводи то образовање и били смо затечени самом том ситуацијом и садржајем тих програмских пакета који су нам представнљени. Нама је спорна и образовна структура да кажем и обученост наставника и васпитача који би то радили, значи ко би то радио и како би то радио", каже родитељ Мирослава Спасеновић.
Иако је ресорно министарство претходно највило да ће предлог ревидирати, после бурне реакције у јавности одлучили су да га повуку. На новом ће радити, најављују, дечији психолози и педагози.
"Две ствари морају да се узму у обзир - узрст ученика и култоролошки ниво или миље државе Србије где има много различитих нација, вера, да ће то дирати неку другу врсту одговорности. Опет је основно питање да ли ћемо када кренемо у озбиљну причу и будемо израдили добре програме и теме кроз разне предмете спроводили бити у прилици да говоримо само о неким површним стварима које су деца превазишла или ћемо се упустити у озбиљније теме које морају да се добро припреме и ураде", каже Младен Шарчевић, министар просвете, науке и технолошког развоја.
Пажљиво, упозоравају школски психолози. Прво место је породица, кажу, али једнако је важно разговарати и у вртићу и школи.
"Није родитељство, ни професионално бављење децом не значи да имамо пакет унапред који можемо да применимо. Свако дете је јединствено и сваком детету треба прићи на посебан начин и зато треба увек активно пратити све оно што се дешава са дететом како бисте могли да реагујете и да га подстичете да се развија", каже Бранка Тишма, школски психолог.
За то је пресудно да се развија поверење између детета и родитеља.
"Деца јако добро препознају кад постоји лоше опхођење. Они врло јасно знају када неко кад је неко непријатан треба их научити да то што препознају знају и да кажу", каже Бранка Тишма.
А да би то и поделили, сексуално образовање, саветују, не сме да буде табу тема нити би децу требало пустити да на та питања сама траже одговоре.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар