"Медији нису водили рачуна да сви кандидати буду равноправно представљени"

Током предизборне кампање за председника Србије постојало је мешање политичке кампање с функционерском, медији нису водили рачуна о томе да сви кандидати буду равноправно представљени, а регулаторно тело није радило свој посао и медији неће бити санкционисани због кршења правила и закона, речено је на конференцији "Медији и јавност у председничким изборима 2017".

На скупу је наведено да се у медијима највише појављивао Александар Вучић и то као премијер и председнички кандидат владајуће коалиције.

Дражен Павлица из Биродија рекао је да је персонализација на овим изборима попримила највеће размере у последњих пет година, додајући да је у средишту те персонализације био Вучић.

"Алфа и омега је био Александар Вучић. Он се појављивао у двострукој инкарнацији... Нагласак је био на премијерској функцији. Када је његова медијска стратегија у питању, није само време које је добијао него и како је био представљен у тим прилозима", додао је Павлица.

Он је рекао да се у око 380 прилога од нешто више од 2.000 колико је анализирано Вучић појављивао у својству премијера.

"То је јако велики проценат... Дошли смо до налаза да су се камере у тим прилозима усредсређивале на Александру Вучићу, а не на некој фабрици, посети или инвестицији која је садржински била предмет тог неког прилога", навео је он.

Павлица је казао да се у скоро 25 одсто прилога говорило о изборној процедури, односно о томе да ли су поједини кандидати успели да сакупе 10.000 потписа чиме је како је рекао одвлачена пажња "од вредности програма и идеологија које би ти кандидати требали да представе".

Он је оценио да је реч о највећем степену "тривијализације изборног процеса до сада".

Павлица је казао да су током предизборне кампање у медијском простору за антагонисте били кандидовани Вук Јеремић и Саша Јанковић.

Радуле Перовић из Биродија навео је да је истраживање показало да је РТС током предизборне кампање Вучићу као председничком кандидату дао 5,8 одсто времена, а 38,5 одсто као премијеру.

Он је навео да је Вучићу на Пинку као председнику владе дато 42,7 одсто времена, а на телевизији Н1 9,8 одсто времена.

"Укупно време које је Вучић као председнички кандидат добио је 16,4 одсто на РТС, 23 одсто на тв Хепи, 34,6 на Првој, 26 одсто на Б92. Укупно време које је Вучић добио као председник Владе је 33,3 одсто на РТС, 22,3 на ТВ Хапи, 25,4 одсто на Првој и 19 одсто на Б92", казао је Перовић.

Он је навео да се време осталих кандидата на свим тим телевизијама креће од 28 до 30 одсто.

Владимир Цветковић из Центра за електронске медије казао је да нема дилеме да је присутност Вучића у информативним емисијама била 75 одсто у односу на 25 одсто са друге стране.

Он је оценио да је кључ свих проблема када је реч о медијима закон и додао да све свело на "фингирање контроле медија".

"Закон је написан на начин који је високопаран и има пуно позивања на европске и неке друге стандарде а када се те законске норме прелију у конкретан живот медија онда добијамо ово. Ово је последица није узрок", казао је Цветковић.

Додао је да је регулатором телу (РЕМ) омогућено да "може да неће да ради".

Цветковић је рекао да је закон омогућио кабловским оператерима да стварају свој програм и додао да Н1 није у компетенцији регулаторног тела.

Професор ФПН-а Раде Вељановски казао је током дискусије да у закону пише да РЕМ треба да врши контролу над свим емитерима као и да "дил РЕМ-а са влашћу постоји од 2001. године".

Он је рекао да није тачно да РЕМ нема никакву ингеренцију над Н1.

број коментара 0 пошаљи коментар