Притужбе се углавном решавају у корист потрошача

Више од 80 одсто притужби и рекламација које потрошачи поднесу трговцима, решава се у корист потрошача, док је свега два-три процента незадовољних грађана, изјавио је секретар Удружења за трговину Привредне коморе Србије (ПКС) Жарко Малиновић позивајући се на резултате истраживања ПКС, али и организација за заштиту права потрошача.

"То је један веома висок проценат чак и у односу на просек у Европској унији, који би, на данашњи Светски дан потрошача, требало да нас радује", изјавио је Малиновић на округлом столу "Заштита потрошача у Републици Србији" поводом обележавања Светског дана потрошача, 15. марта.

Трговци у Републици Србији, како је додао, итекако препознају права потрошача и потребу да их сами заштите, а разлог томе је што задовољан потрошач доноси трговцу већи промет, а самим тим и већи профит.

Највећи број рекламација у нашој земљи је, како каже, у области ауто-опреме, ауто-делова, одеће и обуће, што је, како оцењује, негде и нормално и поклапа се са статистиком у свим другим земљама.

Осврнувши се на Закон о заштити потрошача, Малиновић је рекао да је највећи бенефит тог закона чињеница да се подигла свест просечног потрошача о његовим правима, што је нешто на чему би, како каже, требало да наставимо да радимо.

"Већа заштита потрошача ће нас довести до квалитетније и фер конкуренције на тржисту трговине, као и до развијенијег економског амбијента у Србији", изјавио је Малиновић Танјугу.

Помоћница министра трговине задужена за заштиту потрошача Весна Новаковић је казала да је тема овогодишњег Дана потрошача унапређење дигиталног тржишта и јачање поверења потрошача у дигитални начин куповине, као и да је циљ Министарства трговине да се подигне свест грађана о заштити њихових права.

Она је, такође, навела да се из године у годину повећава број приговора, и да се они углавном односе на обућу (спортску), затим на мобилне телефоне, телекомуникације, ИТ опрему.

Наредне године 20 милиона динара за заштиту потрошача

Министарство трговине ће naredne godine издвојити 20 милиона динара за организације за заштиту потрошача, најавио је министар Расим Љајић приликом обиласка домаћег трговачког ланца ДИС у Панчеву, а поводом Светског дана заштите потрошача.

"Прошле године смо имали 16.400 примедби на нивоу целе Србије што је за 1.900 више него годину дана раније. То говори да су потрошачи боље информсани", сматра Љајић.

Министар је подсетио да је у ранијем периоду у Србији било пет организација које су се бавиле заштитoм потрошача, а да их сада има седам, што, како је рекао, повећава могућност пријављивања неправилности.

Највећи број приговора (20 одсто), односио се на одећу и обућу, 12 одсто на мобилне телефоне, седам одсто на рачунаре, шест на белу технику и четири одсто на намештај, телевизоре и остало, навео је Љајић.

"У 2018. години ускладићемо Закон о потрошачима, који је већ у 95 одсто усклађен са европским тако што ћемо унети две нове директиве", навео је Љајић.

Подсетио је да је држава је у протеклом периоду издвојiла 15 милиона динара за организације које се баве заштитом потрошача, што је, како сматра значајно унапређење у овој области.

Љајић је напоменуо да је ове позитивне напоре у свом недавном извештају Европска комисија оценила високом оценом.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
18° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи