Шарчевић: Градимо сопствени модел дуалног образовања

Србија ће бити једна од ретких земаља која ће у процес увођења дуалног образовања ући уз дефинисани законски оквир, како би цео тај процес био синхронизован, изјавио је министар просвете Младен Шарчевић.

Младен Шарчевић је на округлом столу "Обрадовање и тржиште рада" рекао да је за решење проблема незапослености младих људи неопходно сагледавање потребе тржишта рада и државе на основу којег ћемо обликовати сопствени модел дуалног и предузетничког образовања.

Шарчевић је на трибини одржаној на Факултету за економију, финансије и администрацију нагласио да Србија мора гледати у земље попут Немачке и ССвајцарске у којима је међу незапосленима најмање младих људи, али да не може слепо преписивати тај модел, већ градити сопствени.

"Ми ћемо бити једна од ретких земаља који ће у процес увођења дуалног образовања ући уз дефинисани законски оквир, како би цео процес био синхронизован", рекао је министар.

Шарчевић је истакао да је најважније омогућити младим људима да са 15 година имају посао и зараду, али истовремено им оставити могућност за усавршавање и даље образовање, све до доктората.

"Није реално да сви буду мајстори, али ни да сви буду доктори наука. Потребно је едуковати децу и родитеље да схвате да сврха учења није диплома већ посао", поручио је министар.

Статистика говори да је један од основних проблема Србије незапосленост младих људи. Скоро половина њих нема посао, 20 одсто њих чека на посао годину дана а чак 20 одсто њих ни не тражи посао.

"За кратко време многе привреднике смо мотивисали да крену у сарадњу са средњим школама, а са друге стране и многи факултети су се укључили у дуално образовање", нагласио је министар.

Он је додао да се истовремено ради на шест закона и да је идеја да све буде завршено до јуна, како би од септембра, од наредне школске године имали потпуно нови миље у образовању.

"Онда би 2018. години просвета могла да аплицира у буџету са значајно већим новцем", нагласио је министар и додао да се анализира где систем губи, праве се уштеде кроз прерасподелу вишкова, кроз рационалну употребу вишка простора.

Како каже са премијером Александром Вучићем је разговарао о томе да новац који просвета уштеди буде додатни буџет и да се тако обезбеди да у новој расподели повећања плата, просветари од уштеђеног новца добију додатно повећање.

Шарчевић је нагласио да је законодавни оквир најважнија прича у образовању и да ће радити на томе да се то до јуна спероведе у дело.

"Немам намеру да седим и изигравам чувара плаже у зимском периоду. Ако не могу да спроведем ни реформе ни законе, бавићу се оним чиме сам се бавио до сада ", нагласио је министар.

Декан Факултета за економију, финансије и администрацију Небојша Савић истакао је да тај факултет настоји да оспособи студенте да по окончању студија буду спремни за посао.

У дискусији о превазилажењу неусклађености формалног образовања са потребама тржишта рада учествовали су директори многих средњих школа из целе Србије.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи