Би-Би-Си креће у борбу са лажним вестима

Пост истина и лажне вести чешће се помињу последњих месеци него било шта друго што има везе са медијима. Лавину су покренули друштвени медији где свако може да објави било шта што је идеално за ширење лажних вести. Би-Би-Си је одлучио да томе стане на пут у својим програмима по цену да касне са објављивањем вести.

Као лажне вести - новоизабрани амерички председник окарактерисао је Си-Ен-Ен, након што су објавили документе о наводном руском шпијунирању Трампа. Због лажних вести, Би-Би-Си је најавио формирање тима који ће се бавити провером истинитости информација са интернета и друштвених мрежа.

Више информација значи више посла, али је принцип исти као и пре интернета - све се проверава из више кредибилних извора.

Заменик уредника Интернет портала РТС-а Раде Мароевић каже да мора да постоји известан филтер, процедура према којој се односи према одређеним информацијама.

"И заиста у 98 одсто случајева нема никакве потребе да се жури са објављивањм информација, може да се сачека мало и да се провери уколико је могуће да ли је инфорамција тачна или није", рекао је Мароевић.

На то указују и смернице тек написаног новинарског кодекса у онлајн извештавању. Све информације са друштвених мрежа и оне који их објављују, треба третирати уз дужну новинарску пажњу. Што може да значи и спорије преношење вести. Ка томе иде и британски јавни сервис.

"То што је страшно важан елемент информисања - брзина, да најважније информације стигну што пре до публике, не може да буде важније од тога да је информација проверена, да смо сигурни да је она права и веродостојна. Они тиме штите и себе као професионалну медијску кућу, али штите и јавност - у јавност не треба да стижу информације које нису од јавног интереса", објашњава професор Факултета политичких наука Раде Вељановски.

Али, нису сви медији заинтересовани за јавни интерес - они којима зарада зависи од броја кликова, не либе се да објављују и лажне вести. Ђорђе Кривокапић, који се дуго бави овом проблематиком, каже да је зато важно да сваки грађанин добро разуме у чијем интересу медији раде.

Кривокапић истиче да су медији некад радили у интересу публике јер је публика плаћала за њих.

"Данас већина онлајн медија ради за партикуларне интересе, не добија новац од самих читалаца већ на различите канале около, те стога као грађанин морате проверити који је медиј који читате, за кога он ради", рекао је Кривокапић.

А Фејсбук најављује да ће радити за истину. Због избора у Немачкој у септембру, у компанији кажу да ће обележавати лажне вести како не би утицале на изборни резултат. За шта су их оптужили просле победе Доналда Трампа.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
21° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи