Шарчевић: Реформе успорене због лоших оцена школа

Од првог дана мандата Владе, највише идеја се чулo у сектору образовања: школске униформе, обавезна информатика, национална матура, оцењивање наставника, лиценцирање директора. Министар просвете и науке Младен Шарчевић за РТС каже да реформе трају дуже него што би требало пошто је рад у више од трећина школа лоше оцењен.

Гостујући у Дневнику РТС-а, Младен Шарчевић је истакао да има много области које треба променити, али да се закон о системском и дуалном образовању очекује после Нове године.

"Имали смо састанак са новинарима и најавили сто дана реформе у фазама. Мора све редом да се поправља, а ако је било много тужби, мора и то да се реши. Друго полугодиште основне школе ће кренути кроз спортске активности, биће израђен план и програм за предшколске установе. Високо смо пласирани у области за тестирање за науку и математику", истиче Шарчевић.

Каже да ће се рад наставника мењати од другог полугодишта.

"Већ од другог полугодишта наставни план и програм биће растерећени. То је основа приче, имамо састанке и бавимо се међупредметним потписивањим, а доћи ћемо до тога како се оцењује, шта је оптерећење", објашњава Шарчевић.

Сматра да ће родитељи имати више информација о томе да ли има допунске наставе, па ће тако мање плаћати евентуалне приватне часове.

Говорећи о лиценцирању директора школа, Шарчевић је рекао да је обавеза сваког директора да се обучи пошто представља једну установу, јер ако направи штету, Министарство то финансира.

"Ред је да похвалимо добар део система, школама које имају оцену четири уручићемо лиценце, имаће редовне обуке око менаџмента. Они који су добили три имаће мању обуку, а они који имају јединицу и двојку, значи да нешто не раде добро. Не можемо променити половину школа, али можемо их обучити", објашњава Шарчевић.

Говорећи о новцу који је издвојен за просвету, Шарчевић је рекао да не жели да изрази степен свог задовољства.

"Мора више да се издвоји за плате, али од одвојеног новца нама на плате одлази већина. Не користимо отпремнине, али ако се уреди имамо договор да се позабавимо том темом, да део уштеда остане у систему", каже Шарчевић.

Истиче да ако поглавља 25 и 26 буду отворена, да ће бити у бољој позицији и додаје да имамо добре примере и искуство комшија и да видимо њихове грешке.

"Лично мислим да је премијер истакао шта ће се из реалних извора направити, истиче нам аранжман, и три одсто повећања је реално очекивати. Битно нам је да имамо бољи раст, где треба да преговарамо, али не ваља да стоји прича да не радимо боље", закључио је Шарчевић.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(среда, 07. дец 2016, 10:49) - Zare Srbin [нерегистровани]

@ Reforma

Striktno ne za broj 1!!! Nigde u razvijenom svetu ne smeju se postavljati nadzorne kamere ili bilo kakvi aparati za snimanje, specijalno kad su deca u pitanju, a jos da se video klipovi iznesu u javnost preko interneta, to je najludja pomisao. To nijedan zakon ne bi odobrio.

(среда, 07. дец 2016, 10:12) - anonymous [нерегистровани]

Reforma

1. Snimanje časova i postavljanje snimaka na Internet, da svi mogu da vide i čuju kako nastavni kadar radi, kako predaje, kako ispituje, kako se ophodi prema učenicima (a i učenici prema njima, naravno).
2. Obaveza za ministra da svakodnevno svuda sa sobom nosi najmanje 5 đačkih torbi kakve nose učenici 3. razreda osnovne škole, da vidimo da li on može da ih tegli.
3. Reforma samog gradiva, odnosno izbacivanje gluposti. Muzičko, likovno i slični predmeti ne treba da se ocenjuju, nego samo da proširuju vidike. Učenici će biti rasterećeniji, pa će radije i učestovati na tim časovima.
4. Više časova srpskog jezika posvetiti pravilnom govoru i naglascima. Nije dovoljno samo predati deci neko znanje ili im ga izdiktirati, nego ih treba učiti i pravilnoj primeni. Naravno, uvažavajući i žargon, pogotovo mladih.
5. I kod drugih predmeta treba posvetiti pažnju praktičnoj primeni. Iz fizike i matematike naročito treba koristiti što realnije primere. Umesto prostog trougla, reći deci da izračunaju površinu avionskog krila, recimo.
6. Što više podsticati decu na razgovore sa psihologom kako bi se na vreme uočili potencijalni problemi vezani za porodicu, nastavnike ili druge učenike. U nekom trenutku, uvesti i kao obavezu.
7. Ukinuti video-nadzor, rešetke, detektore metala, obezbeđenje i druga obeležja zatvora. Kod dece treba razvijati ljubav prema slobodi i toleranciji. Istovremeno, ne dozvoliti da se siledžije provlače zato što su im roditelji bogati i uticajni.
8. Uvesti obaveznu odgovornost roditelja prema deci. Ako je dete siledžija i maltretira drugu decu, da roditelj sedi u zatvoru najmanje 30 dana.
9. Zabraniti zakonom dranje i pretnje deci od strane školskog osoblja.
10. Uvoditi u nastavu napredne tehnologije i nauke. Učiti osnovce programiranju i podsticati ih da se sama interesuju za to. Izbaciti zastarele predmete i one koji su najmanje bitni.
11. Uvesti obavezu da deca do petog ili osmog razreda svakog meseca, po tri puta nedeljno, probaju neki drugi sport, s tim da bi atletika i plivanje bili obavezni najmanje četiri godine. Naravno, pored tog sporta, mogli bi da treniraju šta god žele, ali da probaju mnogo više i da obavezno umeju da hodaju (i trče) i da plivaju.
12. Ukinuti zarabnu javnog objaviljivanja bilo čijih ocena i kritika o ponašanju. Svako ima pravo i treba da zna ukoliko je neko dete siledžija. Kome smeta da se zna, neka da se ponaša normalno.

Ima toga još puno, ovo je samo na prvu loptu.