Синдикати: Безбедност на раду мора да буде на вишем нивоу

У Србији је прошле године 24 особе изгубило живот на радном месту, ове године 20. Хиљаде њих се лакше или теже повреди, а радници углавном криве несавесне послодавце. Чести инциденти показују да би безбедност и здравље на раду у Србији морали да буду на вишем нивоу, сматрају синдикати.

Грађевина, неславно, у врху по броју незгода на раду – чак 50 одсто се деси у тој области. У ланцу одговорности, највећу сноси послодавац, јер није обезбедио законом прописане услове за рад.

"Најчешћи узроци повређивања и на градилиштима и другим делатностима јесте необезбеђен рад на висини, конкретно скеле и наравно одговарајућа средства и опреме личне заштите. Не мислим само на шлем, већ и појас, то је пре свега ко ради на висини вишој од три метра. Имали смо случај испод три метра, два метра необезбеђена је била скела и запослени је настрадао", рекла је директорка Управе за безбедност и здравље на раду Вера Божић Трефалт.

Радници пристају да раде под таквим условима, свесни да угрожавају здравље и ризикују, можда и живот. Немају избора, тврде синдикати.

"У ситуацији где имате грађевинске раднике који раде без одговарајуће зараде, који су принуђени да раде и месецима без плате, долазите у ситуацију да када ја кажем ја сам необезбеђен за рад и нећу да радим да послодавац каже ако нећеш не мораш, наћи ћу другог, овде се ради заиста о безобразлуку појединих, нису сви послодавци исти", објашњава Саша Торлаковић из Синдиката грађевинара.

Недавне трагедије потврђују да су и путари небезбедни. Биланс, један радник је погинуо, а други тешко повређен током радова на ауто-путу између Шида и Београда. Стручњаци опомињу, незгоде се најчешће дешавају јер возачи нису на време упозорени да наилазе на радове на путу.

"Уколико онај ко изводи радове то не учини онда постоји пропуст на његовој страни, уколико је до саобраћајне незгоде дошло због тога што је возач био буквално изненађен радовима на коловозу", каже Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Чак и у тим случајевима, тврде стручњаци, кривични поступак се најчешће усмерава против возача због неприлагођене брзине, а не против извођача радова.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
22° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи