Хлеб, пецива и "здрава" храна - пола декларација неисправно

Исправну декларацију у супермаркетима Србије има 68 одсто прехрамбених производа, док остатак од 32 одсто и даље има неки недостатак, показало је истраживање које је спровео ИХИС Нутриционизам.

Истраживањем је утврђено да је најбоље декларисана категорија слатких и сланих кондитора, у којој је више од 75 одсто исправних декларација, док се највише неадекватних декларација налази у категорији хлеба и пецива, као и на производима са такозване "здраве полице".

Код здраве хране исправно је декларисано тек 52, односно 55 одсто производа.

Најчешће грешке у категорији хлеба су неадекватно декларисање адитива, неболдирани алергени, неразумљиве нутритивне изјаве типа "извор и висок садржај протеина и/или влакана".

Изглед декларација у обе ове категорије наводи на закључак да недостају стручњаци, пре свега технолози, код произвођача ових производа.

У категорији безалкохолних пића има много примера неисправног декларисања и ту је највећи број грешака које проузрокују намерно завођење потрошача.

Приметно је да су произвођачи ангажовали агенције које покушавају да истакну непостојећи квалитет производа.

У тој категорији грешке су и даље: неистицање заслађивача у називу производа, неистицање додавања витамина у називу производа са намером да потрошач помисли да се они налазе природно у воћном соку.

Недостаје и хемијски облик витамина у списку састојака.

Слика на фронту паковања и назив производа нису усклађени. И даље је намерно нејасно означавање воћних сокова, нектара и освежавајућих безалкохолних пића на фронту паковања, иако је количина воћног садржаја драстично различита у ове три категорије производа.

Иначе, ИХИС Нутриционизам је и пре примене садашњег Правилника о декларисању, означавању и рекламирању, још 2013. године урадио слично истраживање, и тада је констатовано да је било 66 одсто добрих декларација.

ИХИС Нутриционизам је чланица ИХИС Научно - технолошког парка Земун, а која ради на развоју, креирању и декларисању прехрамбених и функционалних производа.

Истраживање је урађено у периоду мај-август, а на узорку од преко 2.500 производа.

број коментара 1 пошаљи коментар
(уторак, 13. сеп 2016, 12:27)
Aлександар [нерегистровани]

А шта је са медом?

Да ли сте нешто урадили и са медом или је то за сада табу тема?