Дунав, река којом плове и роба и туристи

Током лета све је више туриста у Србији, значајан број њих стиже са река, али их не користимо онолико колико бисмо могли, сагласни су и стручњаци и надлежни. У поређењу са престоницама узводно, Србија има значајно мањи број туриста, али не и значајно мању понуду. Држава је почетком године најавила 10 милиона евра улагања у уређење инфраструктуре, недостају пристаништа и пумпе на води.

Четири европске престонице излазе на Дунав. Нису све једнако туристички занимљиве - али је број туриста који их посети, оно што се у економији рачуна.

Тако у словачку престоницу која има мање од пола милиона становника, Дунавом годишње стигне 150 хиљада људи.

Словачка је европска чланица која је најудаљенија од мора, али је максимално искористила ову своју европску пречицу, најпре за превоз путника између две најближе европске престонице, Беча и Братиславе, али и као трговачки пут између Северног и Црног мора преко канала Рајна- Мајна - Дунав.

Иако је Братислава значајна путничка и транспортна лука на европској мапи, Словаци нису задовољни. Од када су развили путну инфраструктуру, речни теретни саобраћај је у паду, али није занемарљив.

"Подржавамо водени транспорт кроз различите програме где смо распоредили 114 милиона евра за развој превоза путника и за теретни саобраћај на води", каже Павол Бзан из Министарства саобраћаја и инфраструктуре Словачке.

Гледано низводно, Мађари су схватили да туристи воле Дунав. Имају 100 километара пловног пута и 400.000 туриста годишње. Србија има шест пута више пловног пута Дунава, и готово четири пута мање гостију који дођу са реке. Ипак, све их је више.

"Постоји пројекат који је у току који износи 12 милиона евра, а односи се на чишћење дела Дунава од Београда до Бачке паланке. Чудно је да није до сада била потреба и пријаве предузетника да отворе пумпе на води, сад су у поступку два предмета, биће две нове пумпе које ће задовољити стандарде и услове, у наредном периоду решићемо и принцип снабдевања бродова горивом са бродова", каже Лепосава Сојић из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре

Када се Дунав очисти, а бродови напуне горивом, настају проблеми са пристаништима. На постојећа три, Београд, Нови Сад и Доњи Милановац, планира се изградња више од 10. Милион евра дато је прошле године за шест општина да обезбеде обалу за бродове и туристе.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво