Београд добија вијугави мост од Саве до Калемегдана

Вијугавим мостом туристи и Београђани ускоро ће моћи да стигну од Савског пристаништа до Београдске тврђаве. Тај објекат, чија градња треба да почиње у јуну, биће пречица од шеталишта на Сави до Калемегдана.

Пешачку пасарелу са необичном скулптуром, коју су пре осам година осмислили вајар Мрђан Бајић и његов британски колега Ричард Дикон, град је одабрао прошлог лета као решење које "неће напасти тврђаву и заклонити њене лепоте".

Саобраћајни институт (ЦИП) ће у сарадњи са ауторима и архитектом Браниславом Митровићем урадити техничку документацију.

Пројекат ће имати додатак у односу на првобитну Бајићеву и Диконову замисао, а то је веза пасареле и паркинга код Бетон хале, који није постојао када је настало њихово решење.

"Дирекција за грађевинско земљиште, инвеститор пасареле за коју је потребно око милион евра, расписаће тендер за извођача радова у мају. Она ће бити изграђена до краја 2016", каже Милутин Фолић за Политику.

Тиме ће се остварити вишедеценијска жеља да туристи који реком дођу у Београд не прескачу шине и пробијају се кроз саобраћајем оптерећену Карађорђеву улицу и Булевар војводе Бојовића како би открили чари Београда.

Осим 25,7 милиона евра, колико је било потребно за изградњу Фуџимотовог издања, за стручну јавност било је спорно то што би оно заклонило поглед на тврђаву.

Случајно или не и садашња градска власт је прошле године потегла исту бригу - да би тај "инвазивни пројекат у други план ставио Београдску тврђаву", што јој ипак, како приговарају архитекте, није сметало када је реч о "Београду на води".

У кулоарима градске власти се навијало да се у дело спроведе идејно решење Бранислава Реџића, који је са Фуџимотом поделио прву награду, али и то је отпало.

Избор је, крајем маја прошле године, на Десетој београдској недељи архитектуре, пао на Бајића и Дикона, којима је у архитектонском обликовању моста помогао и академик Бранислав Митровић.

"Два велика уметника сада коначно праве скулптуру чија вредност није само уметничка него и употребна. Моја улога у том пројекту је да као архитекта нађем добру корелацију између уметничког и инжењерског, како би Београђани и сви њихови гости који долазе реком имали директну везу са тврђавом и Кнез Михаиловом улицом", истиче Митровић.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
13° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи