Путарина поскупљује за 10 одсто

Ако се возите ауто-путем, од 1. фебруара плаћаћете више - путарина извесно поскупљује за 10 одсто. Одлука је оправдана, јер је потребно још новца за обнову путева, а и цене у Србији су најниже у Европи, објашњавају у "Путевима Србије". С друге стране, повећање путарине није довољно да би се путеви редовно одржавали, сматрају стручњаци.

Ко има да плати гориво и да се вози путем без рупа, имаће и за нову, скупљу путарину - тако је најпре нове цене оправдао в. д. директора "Путева Србије" Зоран Дробњак.

Возачи ће плаћати 10 одсто више, а најскупља ће као и до сада бити вожња ауто-путем од Београда до Ниша. Tако ће 240 километара вожње коштати од 730 до 800 динара.

Цена путарине од Београда од 340 до 370 дининара, од Сирига до Београда 290 до 320, а од Ђуприје 460 до 500 динара.

"Путеви Србије", кажу у предузећу, већ годинама траже од Владе да одобри скупљу вожњу ауто-путем. Тврде да им новац који је до сада издвајан - 12 милијарди динара за одржавање путева - није био довољан.

"Када 12 милијарди поделите на 15.000 километара, за одржавање остане само 800.000 динара. А то је 800.000 за један километар за годину дана. Приход ће нам, од повећања за 10 одсто, бити милијарду и 800. То кад се подели на 700 километара путева, све иде у ауто-путеве, то је неких 2.500.000 динара по километру за целу годину", објашњава Зоран Дробњак, в. д. директора "Путеви Србије".

Новац је раније био распоређиван и на магистралне и регионалне путеве. Сада ће се улагати у ауто-пут, то јест тамо где се и убира. Иако га у Србији углавном користе странци.

На питање зашто се реконструише ауто-пут, који користи мањи број возача, а не неки други правци, Дробњак одговара да се сваке године повећава саобраћај на аутопутевима.

"Имали смо 2015. два милиона возила више него 2014. године", истиче Дробњак.

Накнада за коришћење српског ауто-пута двоструко је мања од оне у Хрватској, БиХ или Португалији, тврде у "Путевима Србије".

"Хрвати имају дупло мању мрежу путева, а дупло више улажу средстава од нас. Четири пута више улажу од нас у просеку", каже Александар Цветановић, професор Грађевинског факултета у пензији.

И зато, поскупљење путарине за 10 одсто није спорно, али није ни довољно да би се ауто-пут редовно одржавао, сматрају стручњаци.

"Треба вратити накнаду коју смо имали из горива, једино се у Србији од целе Европе, од горива ништа директно не улаже. Од малопродајне цене горива у Европи се одваја од 35 до 65 одсто, од малопродајне цене. А код нас, од акцизе која износи 51 динар, ми смо одвајали најпре 10, а потом 20 одсто, што је безначајно мало", објашњава Цветановић.

Одлуку о поскупљењу путарине треба да одобри Влада Србије. По новим ценама возићемо се од 1. фебруара.

Број коментара 17

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво