Технички неисправно око 30 одсто возила

Удружење техничких прегледа Србије тражи хитну интервенцију државе како би се спречиле манипулације приликом регистрације возила. Сада, иако је то законски кажњиво, велики број аутомобила добија продужење регистрације, а да ауто није ни био на линији техничког прегледа, где би се сликао и прошао тест кочења и издувних гасова.

Агенције само узму саобраћајну дозволу и новац, и дају налепницу, па је тако више од 30 одсто возила у саобраћају технички неисправно, оцењују стручњаци.

Снимање камером на техничким прегледима обавезно је у Црној Гори, БиХ, Хрватској и осталим земљама чланицама ЕУ. Свуда постоји запис да се аутомобил појавио на техничком прегледу осим код нас, јер примена донетог правилника чека нови закон о безбедности саобраћаја, а до тада свако може да уз мало новца и везу региструје и неисправан ауто.

Поред тога, цена техничког прегледа није једниствена и свако је на други начин наплаћује, а најчешће уз продају полисе о осигурању.

Председник Удружења техничких прегледа Србије Трифун Стојановић рекао је да се до сада дешавало да возило иде од техничког прегледа до прегледа и тамо где има могућности за манипулацију и где је полиса везана за осигурање најчешће бива и регистровано.

О емисји издувних гасова не води нико рчуна јер се старија возила и не подвргавају овим тестовима. Често власници ваде катализаторе и продају их за 50 евра као секундарне сировине, а мајстори кажу да ће тако аутомобил боље вући, имати више снаге и мање трошити.

Све су то заблуде, кажу стручњаци који упозоравају да ћемо скидањем катализатора и неконтролисањем издувних гасова повећати проценат оболелих од рака плућа.

Професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић рекао је да честице које се ослобађају из мотора сагоревањем дизела много су опасније за добијање рака плућа него константно пушење.

Према подацима АМСС, сваке године на бесплатном, али добровољном техничком прегледу у оквиру недеље безбедности открије се око 25 одсто неисправних возила. Према проценама стручњака, када би се строже примењивао закон, више од 30 одсто возила било би искључено из саобраћаја.

"Најједноставније решење је да се уведе фотографиасање тиме би се доказало да је баш то возило било на техничком прегледу", рекао је Горан Манојловић из Техничког прегледа 10 плус.

Процена стручњака је да због нелегалних активности на техничком прегледу држава годишње губи око милијарду динара. На преглед се сада не плаћа ПДВ јер се води као бесплатна услуга, а контролу нико није спровео већ годинама.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 08. мај 2024.
22° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара