Читај ми!

Вршњачко насиље не ствара школа

Чак 86 одсто деце одобрава вршњачко насиље, али деца долазе у школу са ставовима о насиљу, већ то виде у заједници, каже за РТС директор канцеларије Уницефа у Београду Мишел Сен Ло. Земља је успешна колико улаже у образовање, поручује Сен Ло.

Директор Канцеларије Уницефа у Београду је, у интервјуу за РТС, рекао да је један од главних задатака друштва да за добробит све деце искорени вршњачко насиље.

"Ја бих рекао да 86 одсто деце одобрава ту врсту насиља. То је велики број, али школа не ствара то насиље. Деца долазе у школу са ставовима о насиљу. То су научили у заједници у којој живе, у својим кућама, а образовни систем покушава да се бори против тога", каже директор канцеларије Уницефа у Београду.

Напомиње да је неопходно да се ставови о насиљу промене у целом друштву, и у породици самој, и додаје да се ставови о насиљу и о родно заснованом насиљу формирају од раног узраста, а да је понашање деце само манифестација широко распрострањеног прихватања и високе толеранције на насиље.

На подсећање да је велики број деце на улици, Сен Ло каже да је најпре неопходно да се запитамо зашто има толико деце која живе и раде на улици и додаје да они нису ту зато што то воле или желе.

"Та деца потичу из породица које су социо-економски девастиране и које не могу саме да се изборе са изазовима и проблемима. Оно што је неопходно јесте обезбедити систем социјалних услуга које ће радити на превенцији и оснаживању тих породица, и спречити одвајање деце од породице, како деца не би била лаке мете трговине људима и мафији која их користи", указује Сен Ло.

Једна од таквих услуга је породични сарадник, коју је формирао Уницеф са својим партнерима, напомиње Сен Ло, и додаје како је циљ да помогне породици да не падне више него што јесте и да јој се помогне да превазиђе проблеме и остане јединствена.

На питање како види инклузивни програм који се спроводи у Србији, Сен Ло каже да не би рекао да инклузија није успела.

"Данас имамо седам хиљада деце која похађају редовне школе према индивидуалном плану. То јесте напредак. Како год, ствари се не могу променити преко ноћи. Годинама је била пракса у образовном систему да се деца не уче да размишљају", подсећа Сен Ло.

Напомиње да је неопходно променити методологију учења, али и обучити учитеље и наставнике да раде са децом која захтевају посебне услуге.

"Успешни смо само ако се заиста обавежемо да инвестирамо у образовање. А инвестирање у образовање је капитална инвестиција која осигурава неопходне реформе, које треба да обезбеде квалитет инклузивног образовања, и да једнакост све деце постане реалност", сматра први човек Уницефа у Србији.

Закључује да би нордијске земље могле да буду пример доброг образовног система, али да суштински нема праве формуле за успех када је о образовању реч.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво