Читај ми!

Старији возачи препрека на путу?

Статистика МУП-а о старијим возачима показује да у саобраћају имамо осам одсто старијих од 65 година који годишње изазову пет одсто саобраћајних несрећа. Млади возачи за воланом су четири пута ризичнији од возача сениора. Стручњаци, лекари, психолози споре се око тога да ли су возачи старији од 65 година ризична група.

Полиција је недавно ухапсила двоје возача који су изазвали саобраћајне незгоде - и побегли с лица места. Реч је о 79-годишњем мушкарцу и четири године млађој жени.  

Сестра и брат Миланка и Душан закорачили су у девету деценију а возачке дозволе, које имају дуже од пола века, важе им још неколико година. И сами лекари, кажу да лекарски преглед који су прошли да би им дозвола била продужена није шала.  

Вожња им, кажу, продужава живот, чини их покретљивим, могу да стигну на много места у току дана. Возе свакодневно и закључили су да млађи возачи чешће у вожњи користе мобилни телефон него мигавац.

"Ја врло често видим да прођу кроз црвено светло, не стају пешацима то је већ уобичајено. Врло ретко неко стане иако то све постоји у прописима", каже Миланака Оровић.

Душан Ђукић прича да је недавно био у Ужицу, Чачку и да тамо нико не користи мигавац на главним путним правцима.

Статистика МУП-а о старијим возачима показује да у саобраћају имамо осам одсто старијих од 65 година који годишње изазову пет одсто саобраћајних несрећа. Млади возачи за воланом су четири пута ризичнији од возача сениора.

Ипак, старији грађани процентуално највише смртно страдају у саобраћају, али не као возачи.

"Чињеница је да су веома изложени ризику као пешаци или као возачи бицикла. Готово 23 одсто погинулих чине лица старија од 65 година и то баш као возачи бицикла или пешаци", каже начелник Управе саобраћајне полиције Владимир Ребић.

Психолози кажу да границу за вожњу одређује једино лекарски преглед на којем мора да се докаже да чујете и видите у оквиру задатих параметара и каква вам је способност реаговања. Старосну границу не познаје ни закон.

Психолог Нина Драгутиновић из Агенције за безбедност саобраћаја каже да старији возачи врло често прилагођавају своје понашање.

"Ви ћете често чути старије возаче који кажу - не желим да возим ноћу, не осећам се довољно добро, они компензују - они не возе када је гужва, они не возе кад је киша - покушавају да на тај начин компензују нека своја ограничења која иду са нормалним процерсом старења", објашњава Драгутиновићева.

Стручњаци кажу да старији возач има многе предности у поређењу са млађим возачем. Ипак, не би требало да прецењује своје могућности.

Препорука је да, ако возе дуже и неко млађи буде са њима у колима. Неретко малој деци и кућним љубимцима дозвољавају да скачу по колима током вожње, што може бити опасно, па из МУП-а препоручују седишта за унуке и корпе за животиње.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво