Читај ми!

Поновни атести за возила на плин

Сви који имају аутомобиле који користе плин и атест уређаја старији од пет година мораће пре регистрације возила поново да добију атест, што кошта 6.000 динара. Стручњаци упозоравају да је до сада било могуће регистровати возило које има плински уређај стар и до 20 година, што је ван свих прописа и небезбедно.

Возачи који су пре пет и више година уградили плинске уређаје у аутомобиле и добили атест за ТНГ систем мораће поново да добију атест како би могли да региструју своје возило. Сви они ће бити изложени и додатном трошку приликом регистрације од минимум 6.000 динара, колико кошта поновни атест и нова контрола плинског уређаја.

Неке одредбе закона закона о безбедности саобраћаја, усвојеног пре скоро четири године, почеле су да се примењују тек ових дана, тихо и без најаве. То је затекло неспремне и оне који региструју возило, али и оне који их контролишу.

Борис Боровић из Техничког прегледа "Десетка плус" каже да су пре месец дана добили допис да власници возила који имају гасни уређај са атестом на 10 година, морају да поново ураде атест, ако је прошло више од пет година, јер је рок скраћен. 

"Сада они морају поново да иду у неку овлашћену кућу која то ради, а на реатест се чека отприлике месец дана", објашњава Боровић.

Проблеми почињу када дођете на ред и онда утврде да вам боца није у складу са новим прописима, да немате потребан атест, па морате да мењате већи део инсталације, што може да кошта и до 35.000 динара.

Мирко Кордић из Ауто-мото савеза Србије каже да се у овом тренутку реатест на територији Београда заказује за половину маја, док се у унутрашњости Србије понегде заказује и за јуни.

У Министарству саобраћаја сматрају да се примена уредбе о провери гасних уређаја мора одложити до даљег, док де не створе услови за нормалну контолу и док не истекну атести оверени на 10 година, па ће предузети мере да се пракса на техничким прегледима укине.

Саветник у Министарству саобраћаја Милан Божовић каже да је решење у овом тренутку  одлагање примене тог прописа, до тренутка док се не усагласи пропис са постојећим стањем, односно док се не унапреди систем на терену.

Стручњаци упозоравају да је у досадашњој пракси било могуће регистровати возило које има плински уређај стар и до 20 година, што је ван свих прописа и небезбедно. Зато је и уведена пракса, због велике опасности не само због судара, већ и због самозапаљења при високим температурама.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво