Читај ми!

Нови закон за безбедност саобраћаја

После само две године од доношења Закона о безбедности саобраћаја, ради се на изради новог, који би се до краја године могао наћи пред парламентом. Овај закон увешће стимулативне и дестимулативне мере за возаче и већу одговорност предузећа за путеве, а они који чешће чине прекршаје ићи ће на поновно школовање.

Иако је нови Закон о безбедности саобраћаја донет пре само две године, ради се на изради новог, који подразумева увођење бољих механизама заштите безбедности.

Закон који је донет пре две године се није добро показао у пракси, те је формирана радна група која ради на изради новог. Предлог закона би могао бити готов до краја лета, на јесен треба да буде у јавној расправи, а до краја године пред парламентом.

Мање погинулих, смањење материјалне штете са 700 на 500 милиона евра годишње, увођење стимулативних и дестимулативних мера за возаче и већа одговорност предузећа за путеве, само су неке од мера које би требало да се нађу у новом закону о безбедности у саобраћају.

"Мислим да закон мора да се коригује на доста места, јер народ у Србији није био спреман за такав закон у једном делу, али у делом јесте, зато то мора да се уподоби и мислим да је радна група добро формирана и да не треба сумњати у њу", каже помоћник министра за саобраћај Саша Мирковић.

Радна група предлаже да се возачи деле на четири групе: оне који не чине прекршаје, оне који то чине у мањем обиму, оне који чешће имају проблема са саобраћајном полицијом и бахате возаче. Новина је да ће они из треће групе, који чешће чине прекршаје, ићи на ново школовање.

"Ми смо ради да предложимо држави да се са тим возачима ради интезивно. Да им помогнемо да превладју неке слабости и, како ми то у струци кажемо, да се уклопе у шаблон цивилизованог понашања на путу", рекао је професор Полицијске академије Крсте Липовац.

Један од предлога је да се несавесним возачима одузима аутомобил, а у неким случајевима, као у Америци и уништава.

Иако предложена, та мера није постала део актуелног закона. Међутим, стручњаци сматрају да има основа да се она поново узме у разматрање.

"То постоји у земљама у којима је приватно власништво заштићено на виском нивоу. То по садашњим законима није могуће, али се може променити закон и примењивати, што би била једна непопуларана мера али, на пример, у Калифорнији је 1997. године одузето само 400 возила", објашњава професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић.

Стручњаци процењују да ће нови закон о безбедности у саобраћају држави годишње да уштеди око 200 милиона евра и то само у делу који се односи на саобраћајне несреће.

Број коментара 20

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво