Другачији пријемни за будуће архитекте

Будући студенти архитектуре од следеће академске године полагаће другачији пријемни испит у форми теста. Циљ је да се уочи прави таленат, а не да се добију студенти "набилдовани начином цртања и прављења модела", кажу на Архитектонском факултету. Средњошколци задовољни представљеним програмом.

Од 2014. године они који буду желели да студирају архитектуру, полагаће сасвим другачији пријемни испит. Биће у форми теста, класификационог карактера, радиће се два сата и носиће 60 поена. Један део питања биће из културе и архитектуре, а други део ће се односити на разумевање и логичко закључивање.

У наредну школску годину Архитектонски факултет уписаће око 300 бруцоша, од тога ће се две трећине школовати о трошку државе. Будуће архитекте моћи ће да бирају да ли ће на интегрисане или на основне студије. Пријемни испит ће бити јефтинији него претходних година и имаће сасвим другачију форму.

"Намера је да се свима пружи иста шанса и да се знатно смање трошкови припреме и цена полагања пријемног испита", каже декан Архитектонског факултета Универзитета у Београду Владан Ђокић.

Ђокић истиче да неће бити потребно спремати пријемни годину дана унапред. Подсетио је да су се до сада студенти спремали годину дана; одлазили су у припремну школу на факултету или у друге школе.

"Тако су годину дана на неки начин покушавали да се припреме, да бисмо ми после годину дана припрема установљавали њихову способност и њихов таленат за архитектуру", објаснио је Ђокић.

Декан Архитектонског факултета истиче да резултати који су ти студенти постизали нису били адекватни.

"Ми смо добијали само студенте који су били 'набилдовани' тим начином цртања или начином прављења модела", каже Ђокић.

И средњошколци су задовољни представљеним програмом. Славиша Белац из Архитектонске школе у Београду каже да је логично то што ће наставити да се бави архитектуром.

"Баш због промене пријемног, дошао сам да видим о чему се ради. Декан је лепо објаснио како ће сада изгледати пријемни испит", истиче ученик Славиша Белац.

Ученик исте школе Павле Николић сматра да је нови начин полагања пријемног практичнији и логичнији.

Декан Владан Ђокић верује да ће Архитектонски факултет постати отворенији за све категорије становништва.

"Свако ће моћи да се опроба, битан је само исконски таленат, а не као досад таленат и спремност након једногодишње припреме", закључује Ђокић.

број коментара 34 Пошаљи коментар
(недеља, 13. јул 2014, 02:17) - anonymous [нерегистровани]

Roditelj

E pa dete svaka ti cast ....Posaljes dete u strucnu skolu ,jer planira da dalje skolovanje nastavi u tom pravcu a pri tom za svaki slucaj platis i pripreme i sve 4 godine postigne odlican uspeh.... I pored svega ono ne upadne na budzet za manje od jednog boda jer je verovatno imalo tremu, jer u skoli uci jedno a na prijemnom dobije pitanje ...Koliko poslanika broji skupstina ? E to mi je zaista bitno za arhitekturu i bitno je sad znati taj broj poslanika itd da vec ne nabrajam jos slicnih pitanja ... To je samo jedno koje bi doprinelo da upadne na budzet ....A bila je gomila pitanja koja nemaju veze ni sa opstom kulturom ni sa arhitekturom. A to mu je jedina zelja zato je pohadjalo i tu strucnu srednju skolu..... Nikada goreg prijemnog nije bilo ...Svaka cast pitanjima koja su se odnosila na arhitekturu i na stvarno opstu kulturu ali koja su usko povezana sa arhitekturom ali toliko nebuloznih pitanja videla nisam.....

(понедељак, 23. јун 2014, 10:47) - anonymous [нерегистровани]

kad je prijemni?

da li se zna tačan datum prijemnog na arhitektonskom fakultetu

(четвртак, 08. мај 2014, 20:19) - student arhitekture [нерегистровани]

Neadekvatan prijemni

Student sam ovog fakulteta, dakle, period prijemnog ispita je iza mene. Mišljenja sam da je postojeći prijemni na odgovarajući način testirao logiku razmišljanja o/u prostoru, otkrivao likovnost i sklonosti ka arhitekturi. Takođe, priprema prijemnog ispita razvijala je izuzetnu radnu naviku, koja, u toj meri, nije zahtevana kroz prethodno obrazovanje. Novi prijemni ispit smatram neadekvatnim, jer koncepcija svakog testa koji ima ponuđene odgovore koje je potrebno zaokružiti, dozvoljava procente ‚‚pogotka na sreću‚‚..E sad..hoćemo li ‚‚arhitekturu na sreću‚‚? P.S. Kolega koji je pomenuo da gimnazijalci, u najvećem broju, upišu fakultet, bez znanja o lenjirima :D, heh...Morala bih da primetim da je zaista u pravu. S tom činjenicom da su ti isti gimnazijalci kasnije i najuspešniji studenti u svojim generacijama..Što svakako nema veze sa plasmanom na prijemnom ispitu..Tako...Pozdrav:)))

(среда, 16. апр 2014, 21:31) - anonymous [нерегистровани]

promene

Bilo kako bilo, cinjenica je da na fakultetu postoji gomila studenata koja kao da je potpuno promasila fakultet, tako da je neka promena svakako potrebna. Takodje postoji veliki broj profesora, uglavnom konstruktivaca koji su studirali pre 30,40 godina, koji za toliko godina i dalje nisu shvatili cime se bave (cast izuzecima),i vrlo cesto sputavaju kreativnost i imaginaciju kod studenata. Svakako da su veliki strucnjaci, ali arhitekte nisu.

(среда, 16. апр 2014, 20:29) - Stariji kolega [нерегистровани]

Pogrešna koncepcija prijemnog ispita

Koncepcija prijemnog ispita koji je do sada bio i koju najavljuju da će biti ove godine je u potpunosti pogrešna. Rešavanje testa iz kulture i istorije arhitekture i umetnosti, kod koga su ponuđeni odgovori je besmislena. Čak i da tako treba da provere kandidate, nuđenjem odgovora se proverava samo logika razmišljanja, a ne kreativnost. Na kraju će dobiti decu koja razumeju šta je arhitektura i šta im pričaju, ali neće umeti ništa kreativno da stvore.
Prema tome još uvek im koncepcija nije dobra, mada ko zna možda za koju godinu bude neki bolji prijemni.

(среда, 16. апр 2014, 19:58) - anonymous [нерегистровани]

Pripreme

Dekan je rekao da za polaganje ovog prijemnog ispita neće biti potrebne nikakve pripreme, ali ipak deca idu na pripreme koje organizuju pripremači van fakulteta. Tako da će i na ovaj način, na žalost, teško biti utvrđeno ko je zaista zaslužio mesto na ovom fakultetu. Obezvređen je pravi smisao ovog prijemnog. Većina i dalje ide na pripreme tako da kandidati nisu u istom položaju. Opet će se dogoditi ista situacija kao i prethodnih godina, fakultet će opet dobiti brucoše koji su nabildovani nekim načinom pripremanja, a ne one koji poseduju pravi talenat. Možda i poseduju, ali je takvih jako malo.

(среда, 16. апр 2014, 19:01) - Arhitekta [нерегистровани]

-

Zavrsim srednju arhitektonsku, gde te konstantno bombarduju sa losim ocenama iz istorije, biologije, geografije... Lektira se cita kao da je filoloska gimnazija, + na sve to strucni predmeti koji se danonocno crtaju. Na kraju jedva izvuces neki prosek do 4,00. Dodje covek koji je zavrsio gimnaziju sa 5,00 i automatski je gomilu bodova ispred na prijemnom, jos ako lepo crta, to je to! Na kraju se veliki broj ucenika iz srednje arhitektonske i gradjevinske upise na Visoku gradjevinsku, a Arhitektonski fakultet bude pun gimnazijalaca koji nisu videli lenjir u zivotu!

(среда, 16. апр 2014, 18:40) - arh ali ne iz bg [нерегистровани]

Pogrešan koncept

je potpuno sprovođen, a koliko znam, i dalje se sprovodi na avom, ipak, i dalje, i na sreću, prestižnom fakultetu. Ja sam imao sreće da počnem da radim u građ. firmi iz mog grada, (a koja je u to vreme (2002.god)uveliko gradila po BG) par meseci pre diplomiranja, i prva stvar koju mi je jedan kolega, inače iskusan arhitekta i inženjer rekao, je bila, "mali, slobodno možeš da zaboraviš 95% stvari koje si naučio."
Na prvoj godini, upoznao sam devojku, Amerikanku, koja je takođe bila student arhitekture, i pitala me je šta će nam matematika. Mi nismo učili kako koji materijal reaguje na spoljne uticaje, ali smo se gušili u statici i betonu (nemojte pogrešno da shvatite, potrebno je i to znati, ali ne 4 semestra).
Ipak, i pored toga, izašlo je odličnih arhitekata iz te zgrade.
Druga je stvar kako ko nastavlja dalje.

(среда, 16. апр 2014, 17:46) - anonymous [нерегистровани]

Šta je to ''iskonski talenat'' za arhitekturu?

Bilo bi veoma lepo kada bi Dekan Đokić objasnio šta podrazumeva pod pojmom ''iskonskog talenta'' za arhitekturu, jer je opšte poznato da za arhitekturu postoji više talenata, koji se uz ozbiljan i dugogodišnji rad još više razvijaju.
Poznavanje istorije umetnosti i arhitekturi ukazuje samo na zainteresovanost (sklonost) ka arhitekturi i nikako ne može biti merilo talenta za kreiranje arhitektonskih objekata.

(среда, 16. апр 2014, 17:31) - anonymous [нерегистровани]

''Nabildovani crtanjem''

Kad već Dekan pominje da su deca koja su im dolazila prethodnih godina na fakultet, bila ''nabildovana načinom crtanja i načinom pravljenja modela'', očigledno zaboravlja da se upravo na fakultetskom kursu spremalo oko 150 do 180 dece po godini.
Sada govori da ih nisu dobro spremali i da su im rezultati bili loši.
Sramota.