Срушио се војни авион у Гружанско језеро

Авион "орао" Војске Србије срушио се у Гружанско језеро, код Крагујевца. Пилот, мајор Слободан Јоцић, због квара на механизму за увлачење точкова, катапултирао се, из авиона. Пошто је извучен из језера у које је пао, пилот са лакшим повредама превезен на ВМА и у стабилном је стању.

Aвион Војске Србије типа "орао" срушио се у Гружанско језеро, код Крагујевца. Пилот Војске Србије, мајор Слободан Јоцић, који се успешно катапултирао из авиона, пао је у језеро. Он је, са лакшим телесним повредама, превезен на Војномедицинску академију и налази се у стабилном стању.

Несрећа се догодила нешто пре поднева, приликом повратка одељења од четири авиона "орао" са тренажног лета, када се на Јоцићевом авиону није извукао леви точак.

Пилот Јоцић je напустио, по наређењу команде, авион, због немогућности да извуче стајни трап и слети на писту аеродрома "Лађевци", код Краљева, рекао је, на конференцији за новинаре, командант Ваздухопловства и противваздухопловне одбране бригадни генерал Ранко Живак.

Јоцић је покушао да извуче трап путем хидрауличног система, а затим и механички, па чак и да благо додирне писту осталим точковима како би покушао да омогући извлачење точка.

Због мале количине горива, пилот се одлучио да одлети до језера и над њим напусти авион, како би избегао евентуалну штету и жртве на земљи, рекао је Живак. Јоцић је авион напустио са висине од 500 до 700 метара, а авион је пао у језеро.

Слободан Јоцић је искусан пилот прве категорије, пробни пилот и инструктор летења, који је у каријери летео око 600 сати, од чега око 400 сати на "орлу". Ове године је летео укупно 26 сати, а јуче је на истом авиону обавио два лета.

Изјава очевица

Очевидац Веселин Марсенић, у изјави за РТС, каже да је угледао авион у 12 часова и 18 минута како долази из правца Мрчајеваца и потом је "зачуо интезивно брујање и звук сличан пуцњу".

"Нисам видео пилота, али сам видео када је авион почео да понире и да скреће десно према Книћу. Претпостављам да је звук налик пуцњу, заправо био звук који се чује приликом катапултирања пилота из авиона", рекао је Марсенић за РТС.

Како сазнаје дописник РТС-а из Јагодине, у Параћину је обављен тренажни лет неколико авиона који су се припремали за предстојећи митинг који ће се одржати у суботу.

Приликом повратка авиона на аеродром "Лађевци" код Краљева, пилот једног од четири ловца бомбардера приметио је да се није забравила лева нога стајног трапа. Због тога је пилот добио наређење да се усмери ка Гружанском језеру и да се катапултира, што је и учинио.

Авион ремонтован почетком марта

Генерал Живак је рекао да је на авиону "орао", евиденцијског броја 25156, који је произведен 1987. године, обављен ремонт почетком марта, после чега се вратио у јединицу и учествовао у интензивној летачкој обуци. По повратку у Краљево, на авиону је обављено 37 летова у укупном трајању од 24 сата.

Генерал је најавио да ће авион бити извучен са дна језера како би се обавила истрага и утврдило да ли постоји неки системски проблем код тог авиона. До тада, сви остали авиони типа "орао" у Војсци Србије биће приземљени, док ће обука на осталим типовима авиона бити настављена.

Начелник Управе за односе са јавношћу, капетан бојног брода Петар Бошковић, поновио је да је мајор Јоцић хеликоптером пребачен на Војномедицинску академију, да се налази у стабилном стању, да је свестан и да није животно угрожен.

Према његовим речима, приликом катапултирања из авиона, пилот је задобио одређене повреде кичменог стуба, али без оштећења кичмене мождине, због чега нема опасности по његов живот, иако ће лекари ВМА наставити испитивања.

Четврта несрећа у последње три године

Авион "орао" је четврти авион Војске Србије који се срушио у последње три године.

Авион "миг-29" Војске Србије срушио се, 7. јула 2009. године, у околини аеродрома "Батајница", код Београда.

Тада је погинуо пилот потпуковник Раде Ранђеловић, од последица повреда које је задобио приликом искакања са мале висине, док је војник 177. артиљеријско-ракетног дивизиона ПВО Милан Улемек страдао када је "миг-29" пао на парк техничких средстава, у којем је обављао пожарну дужност у време несреће.

Војска Србије изгубила је, 2008. године, два авиона и једног пилота. 

Прво је, 21. маја, у околини војвођанског села Баранде, мајор Томас Јаник искочио из авиона "орао" за време тренажног лета, а 24. септембра, на аеродрому "Батајница", погинуо је потпуковник Иштван Канас, приликом припреме за учешће на аеромитингу у авиону "Г-4".

број коментара 17 пошаљи коментар
(четвртак, 03. јун 2010, 23:43)
anonymous [нерегистровани]

orao

avion koji je proizveden 87 godine nije star avion.Nasem Orlu i Galebu treba dobra tehnologija i da se hidraulika zameni elektronikom gde god je moguce sto je cinjeno kod svih proizvodjaca aviona na svetu.Inace kao ljubitelj avijacije sanjam dan kada ce mo doziveti da se Orlovi i Galebovi modernizuju ,ofarbaju ,uglancaju...Za sada samo skice i planovi a pitam ministra odbrane kada ce da se pristupi radovima.

(четвртак, 03. јун 2010, 23:21)
Nikola [нерегистровани]

Živ i zdrav

Najbitnije je da se pilot brzo oporavi. Avion je samo mašina bez obzira na novčanu vrednost.
Puno pozdrava hrabrom pilotu i brz oporavak želim.

(четвртак, 03. јун 2010, 23:17)
senka [нерегистровани]

Profesionalac...

Hrabar postupak srpskog pilota odaje pre svega veliki profesionalizam i ljudskost,jer u takvim trenucima sa malo raspoloživog vremena a pod velikom presijom tražiti mesto , pri katapultiranju ,koje ne može ugroziti ničiji nedužni život na zemlji je za svaku pohvalu....puno sreće i brz oporavak

(четвртак, 03. јун 2010, 22:21)
anonymous [нерегистровани]

ko je kriv ??????

Mislim da niko nije kriv. Ovi avioni ORAO j22 su svojevremeno pa i dan danas jedni od najboljih izvidjackih aviona i lovaca. Pored svih dobrih karakteristika koje opisuju ovaj avion postoji jedan nedostatak, a to svi piloti koji lete ovim avionima znaju. Taj nedostatak je u tome da se neretko desava da im tockovi glave ili nece da se uvuku ili obrnuto. Ali danas se ovo lepo zavrsilo sreca prati hrabre!!! Zelim brz oporavak pilotu i da sto pre ponovo leti, a ako je moguce sa potpuno novim avionima.

(четвртак, 03. јун 2010, 21:07)
anonymous [нерегистровани]

orlova krila

Nek je ziv i zdrav,svaka mu čast.Posle svih pilota bar je ovaj ostao ziv.To je ljudina.

(четвртак, 03. јун 2010, 20:30)
Bojan [нерегистровани]

uznemireni

Hvala bogu da je ziv i da nije teze povredjen!Pilot je jednom dobar covek,pozdrav tebi i podrska porodici od komsija iz Negotina!!!drzi se Bobane

(четвртак, 03. јун 2010, 20:26)
Laki [нерегистровани]

sve po PS

Po ko zna koji put su nasi vazduhoplovci dokazali da su medju najboljima u svetu! Uprkos tome sto su nam avioni dosta stari nasi piloti uspevaju sa njima da izvrse najkomplikovanije zadatke i uvek budu smireni i hladne glave u najkriticnijim situacijama sto je pokazao i danasnji nemili dogadjaj. Jedno veliko BRAVO za pilota i celu komandu kao i za spasilacke ekipe! Svaka cast gopodo!

(четвртак, 03. јун 2010, 20:00)
marko [нерегистровани]

svaka cast

Pilot je ucinio sve sto moze i svaka mu cast, kao i njegovim staresinama koje su dobro procenile situaciju. Najvaznije je da je pilot ziv, a ovakve situacije su za pilote, na zalost, normalna stvar. Problem kod nas je sto smo mala zemlja koja ima staru ali jos tehniku koja moze da se koristi. To se desava svuda u svetu, samo treba imati novac za nove vazduhoplove.

(четвртак, 03. јун 2010, 19:42)
Jovan Mirkovic, Amerika [нерегистровани]

Hvala Bogu,

Hvala Bogu da se pilot spasio i da je izbegao katastrofu koja je mogla da se desi pri sletanju na naseljena mesta. Iskustvo pilota i njegova vestina su izbegli katastrofu .

(четвртак, 03. јун 2010, 19:38)
mooobto [нерегистровани]

Joco drzi se

Puno pozdrava za Jocica, njegovu familiju, doktora i ekipe koje su pretrazivale teren i pilota odveli na VMA. Brzo i profesionalno. Za one koji ne znaju dirljiv je odnos i pomoc mestana oko pronalazenja i pomoci pilotu.