Отворен авиосаобраћај

Целокупни ваздушни простор у Србији од поноћи отворен за саобраћај. Обновљена већина летова осим ка Западној Европи и преко океана. Губици ЈАТ-а 900 хиљада евра.

Београдски аеродром "Никола Тесла" и целокупни ваздушни простор у Србији од поноћи су отворени за саобраћај. Услови су се стекли на основу најновијих података о кретању облака вулканске прашине, која долази са Исланда.

Авиони несметано лете према југу, али на запад се, међутим, може једино до Беча. Најбитнији транзитни аеродоми у западној Европи још не раде, па многи који би преко океана из Србије, једину могућност имају преко Рима, Атине, Дубаија или Шпаније.

После отварања ваздушног саобраћаја, авиони су данас са београдског аеродрома летели према Црној Гори, Аустрији, Румунији, Италији, Русији, Либији, било је и чартера за Египат, док је саобраћај и даље у прекиду са Великом Британијом, Француском, Немачком, Швајцарском, скандинавским и земљама Бенелукса, као и северном Италијом.

Са београдског аеродрома путницима поручују да пре доласка контактирају са својом авиокомпанијом. У случајевима отказивања летова, право на повраћај новца имају сви, осим они који имају бесплатне карте авиокомпанија.

По међународним конвецијама које је потписала и наша земља, право на смештај и исхрану имају само они путници који су у транзиту, а због више силе, нико нема право на надоканду дневница.

"Наш аеродром је отворен за саобраћај, међутим, велики број аеродрома у Европи није, па се због тога стварају редови на аеродрму. Да бисмо олакшали чекања испред шалтера авиокомпанија, онда путницима делимо кафу, воду и сендвиче", каже Катарина Бјелановић из аеродрома "Никола Тесла".

Тестирање авиона производ нервозе

У ЈАТ Техници кажу да је тестирање авиона које спроводе веће авиокопаније над центалном Европом производ нервозе због губитка профита.

Добро је, кажу, што одлуку о томе где се може летети доносе ваздухпловне власти, које желе да буду сигурне у безебедност лета.

"Боинг" има посебне процедуре које су производ искуства о томе колико пепео може бити опасан, а битно је да се он не може лако открити.

"Проблем је што наши пилоти не могу да виде радаром облак вулканске прашине, јер је радар искључиво метеоролошки и не може да детектује тај облак, поготово ноћу, тако да пилоти могу да у тај облак уђу несвесно незнајући јер не могу бити обавештени од стране инструмента", каже Стеван Мавреновић, главни инжињер Јат Технике.

После данашњег заседња Поткомитета за ваздушни саобраћај Министартва за инфраструктруру, одлучено је да се нас ваздушни простор отвара и затвара у сарадњи са Европском агенцијом за контролу саобраћаја.

У Комитету за безбедност Агенције за контролу летења Србије и Црне Горе кажу да ће број летова и одредишта, до којих ће авиони летети, зависити од ситуације у региону и другим деловима Европе.

Компанија "Јат ервејз" саопштила је да ће сутра њени авиони летети на линијама за Беч, Подгорицу, Истанбул и Скопље, док неће бити летова за Копенхаген, Штутгарт, Лондон, Париз и Франкфурт.

На железничкој станици је и даље гужва. Путници траже могућност да авионске карте замене возним, чија је продаја већа четири пута. Аутобуси су такође пребукирани, али, како кажу возачи, гужве на аутопуту нема.

број коментара 3 пошаљи коментар
(уторак, 20. апр 2010, 08:35)
anonymous [нерегистровани]

Gubitak

Ne vezano za vulkansku prašinu, ali kako se sećam, JAT pravi gubitke i kad leti i kad ne leti!Kako je to moguće?Kad ne leti, logično, ali kako kad leti, opet gubitak!? Skoro je u medijima bila vest, da je JAT u gubicima 26 miliona €, a leteo je...

(понедељак, 19. апр 2010, 22:44)
Andrej [нерегистровани]

Komentar

Posto se mnogi gradjani pitaju kad ce da se otvore evropski aerodromi i kad ce im doputovati rodjaci ili kada ce se moci poleteti iz Beograda mogao bi se na RTS-u otvoritni jedan info servis za takva obavestenja.Nije lako pretrazivati takve informacije preko telefona sa aerodroma Nikola Tesla ili preko njihovog sajta,pa bi ovakav info servis bio veoma koristan svima.
Znaci bilo bi dovoljno da znamo kad se otvaraju najznacajni aerodromi vecih evropskih gradova u nekim od sledecih dana.

(понедељак, 19. апр 2010, 17:33)
anonymous [нерегистровани]

Čekajući vetroa

Drago mi je što je ovog puta pobedio razum i bez obzira na pomalo teško odrediv stepen opasnosti od dima iz vulkana, mnoge zemlje su se opredelile za zatvaranje aerodroma. Mnogo puta do sada ovakve situacije bi bile skoro pa ignorisane, iako mnoge avionske nesreće pokazuju da je upravo ignorisanje od strane avioniskih upozorenja o mogućim opasnostima i dovelo do nesreće. Mnogi su čekali da dune vetar ali će na kraju svi stići kućama, uostalom niko nam ne garantuje da smo zaštićeni od ovakvih dešavanja i avio kompanije ne treba da preteruju u svom trubljenju o gubicima. Koliko živaca su ljudi pogubili u redovnim prilikama sa njima, red je da malo i oni stanu na loptu u ovakvim neprilikama. Malo previše traže od vulkana, zar ne?