Већа права потрошача

Новим Законом о заштити потрошача, који је на снази од 1. јануара, терет доказивања исправности производа са потрошача се пребацује на трговца, рекао је председник Националне организације потрошача Србије Горан Паповић.

Нови Закон о заштити потрошача, који је ступио на снагу 1. јануара, обезбеђује купцима у Србији, кажу надлежни, иста права која имају сви купци у Европи.

Терет доказивања исправности производа, који има гаранцију, пада на трговца, а не на купца. Трговац је дужан да покварени уређај прими назад, да не би купац морао да обилази сервисе доказујући да купљена роба није исправна, рекао је председник Националне организације потрошача Србије Горан Паповић у Дневнику РТС-а.

Велику улогу у обавештавању купаца имаће кол центри, у којима ће купци бити обавештавани о својим правима, а преко којих ће трговци бити упозоравани да морају да извршавају своје обавезе.

"Сви разговори потрошача са кол центром се снимају, али потрошач мора да зна да то неће бити злоупотребљено", рекао је за РТС Горан Паповић.

Паповић је најавио да ће први наредни корак oрганизације за заштиту потрошача бити центар за медијацију и решавање спорова, а други корак је захтев да се у Закон о заштити потрошача врати директива о потрошачким кредитима.

Одредбама новог закона потрошачи ће бити заштићени и од непоштене и агресивне рекламе, рекао је Паповић.

Закон штити приватност

Закон о заштити потрошача, поред нових услова специфичних за заштиту потрошача, експлицитним дефинисањем "насртљивог пословања", унео је и додатне инструменте заштите приватности, односно података о личности, рекао је повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности Родољуб Шабић.

Повереник је подсетио да се, према закону, "насртљивим понашањем" сматра посета потрошачу у његовом дому, као и вишеструко обраћање потрошачу противно његовој вољи телефоном, факсом, електронском поштом или другим средством комуницирања на даљину.

Према његовим речима, и једно и друго је допуштено само ако је у функцији реализације већ постојећег уговора.

"За наведене облике насртљивог пословања предвиђене су новчане казне које за правно лице износе од 300.000 динара до два милиона, а за предузетника од 50.000 до 500.000 динара", рекао је Шабић.

Шабић је истакао да доследна примена закона може обезбедити и ниво заштите приватности, односно заштите података о личности који ће бити ближи стандардима ЕУ и савременог демократског света.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(понедељак, 28. мар 2011, 19:36) - jova [нерегистровани]

vera

nadam se da ce u praksi zaziveti ovaj zakon jer dosta nam je pretnji trgovaca raznoraznim "vestacima" koji treba da dokazu poreklo ostecenja robe...- sto morate priznati izuzetno omalovazava nas intelekt.Moguce i da nisam neosnovani optimista

(уторак, 04. јан 2011, 13:58) - anonymous [нерегистровани]

PDV

Veca prava potrosaca, al dzabe kad je kupovna moc manja nego ikada!