"Лазар", нови српски војни бренд

Вишенаменско оклопно возила "Лазар" први пут представљено јавности на војном полигону у Никинцима. "Нови српски војни бренд" припада концепцији возила која се масовно развијају и користе у оружаним снагама широм света. Оклопна возила тог типа позната под називом "возила заштићена од мина и заседних дејстава".

"Југоимпорт - СДПР" представио јавности ново вишенаменско оклопно возило "Лазар". Борбено возило припада концепцији возила које се у свету развијају и масовно користе у оружаним снагама.

"Лазар" припада класи возила отпорних на дејство мина, уз истовремену заштиту посаде од заседних дејстава, што је у стручној литератури познато као "МРАП" (Mine Ressistant Ambush Protected Vehicle), а према појединим својствима близак је и врсти возила "МРАВ" (Multi Role Armor vehicle).

То су две основне концепције борбених возила точкаша којима се у свету опремају оружане снаге. "Лазар" је по концепцији ипак ближи возилу отпорном на дејство мина.

Возило би требало да задовољи потребе Министарства унутрашњих послова и Војске Србије али и иностраних муштерија.

Стручне екипе Војске Србије тренутно испитују могућности "Лазара" како би процениле да ли би возило могло да се набави за пешадијске батаљоне српске војске.

Функционални модел возила урађен је током 2008. године. Он је крајем августа преведен у прототип, а током септебра и октобра прошле године извршена су основна верификациона испитивања главних пројектованих карактеристика тог система возила.

Транспортер је, концептом и техничким решењима, посебно прилагођен једницама савремене пешадије и специјалним јединицама ангажованим у противтерористичким дејствима и мировним операцијама.

Транспортер "Лазар" пружа могућност удобног превожења, одличну прегледност, брзу и лаку обуку возача, а омогућава и ефикасну употребу личног наоружања и значајну ватрену подршку искрцаног људства дејством уграђеног наоружања.

Основни концепт тог транспортера, са 10 наоружаних бораца, представља основу за развој фамилије возила, која обухвата различите верзије - командно возило, амбулантно возило, возило намењено логистичкој подршци.

Карактеристике

У основној варијанти возило са фронталне стране пружа заштиту трећег степена, односно може да издржи директан погодак пројектила калибра 12,7 милиметара са раздаљине од 100 метара.

Додавањем композитног на основни оклоп заштита се повећава. Елементе оштећеног оклопа може мењати и сама посада. Постоји и могућност монтаже активног оклопа, за пружање заштите од кумулативних пројектила ручних бацача.

Под возила је знатно уздигнут и у облику је латиничног слова "В", чиме се пружа заштита од противтенковских мина са шест килограма експлозива.

На кровној плочи возила могућа је уградња куполе, туреле укупне масе до две тоне. У понуди су домаћа решења, од најскромнијег - делимично оклопљене туреле М-06, која може интегрисати митраљез М-86 калибра 7,62 милиметара, тешки митраљез М-87 12,7 милиметара, бацач граната М-93 од 30 милиметара или топ М-55 од 20 милиметара.

Моћнија опција је купола ЛК-08 са топом калибра 20 милиметара, који се "храни" редеником и уграђеним митраљезом М-86. По потреби могу се уградити и лансери противоклопних ракета "маљутка 2".

Усвојени концепт омогућава уградњу и других оружаних станица са оптоелектронским системом за управљање ватром, а у који би се могао интегрисати топ М-86 калибра 30 милиметара, М-55 од 20 милиметара, бацач граната или митраљез.

број коментара 33 пошаљи коментар
(четвртак, 12. феб 2009, 16:51)
anonymous [нерегистровани]

Lazar

Bravo braco srbi svaka vam cast,sto ste takvog LAZARA i SNAZNOG napravili samo napred.Mozemo mi i vise od toga......

(недеља, 08. феб 2009, 18:44)
marko [нерегистровани]

Lazar

Recimo da zelim izraziti svoje misljenje,kao dijaspora mislim da je inace vazno samo jedno dobra zastita bez zastite od projektila protuoklopnih nove generacije koji imaju probojnosti i 1500 mm takav koncept pada u vodu jer je puno vojnika u njemu a zastita mala.
Mislim da rui prodaju arenu-e koliko nesto o tome znam za brzine projektila vise od 700m/s bilo bi dobro kad bi bile i vise naime vjerovatno rade i na vecim brzinama pa bi po mom misljenju vs to obavezno moraLA imati a za protuuslugu uciniti nesto korisno rusima da naprosto prodaju takvu stvar jer visokosofisticirane stvari svake vojske po meni prodaju uz neki veci svoj ineters u bilo kojoj oblasti privrede da tako recem.


POZDRAV RTS SA NADOM DA 3 KANALA I BOLJI PROGRAM BUDE NA NJEMU MARKO

(субота, 07. феб 2009, 19:39)
anonymous [нерегистровани]

Laza

Da, Tigar ili jos bolje GAZ-3937 "Vodnik" koji je univerzalniji i amfibija je. U svakom slucaju graditi transporter za sprsku vojsku koji nema amfibijske sposobnosti -a Lazar ih nema- je totalno promasena koncepcija.

(субота, 07. феб 2009, 19:08)
Ja [нерегистровани]

Dobro je!

Ajde vise da prave nesto ovi nasi naucnici, i da se izvozi, da se uzme neka kintica...

(субота, 07. феб 2009, 02:50)
anonymous [нерегистровани]

Laza

Malo je tehnickih podataka dato javnosti na uvid ali ovako na prvi pogled vozilo deluje prilicno ranjivo i u svakom slucaju nedovrseno. Mislim da bi bilo bolje da se sredstva preusmere u preradu sasija starih tenkova T-55 u teski oklopni transporter, po ugledu na izraelski Azcharit ili ruski BTR-T. To bi moglo da se izvozi a i nama bi koristilo. Tockase ovog tipa bi bilo najbolje da kupimo od Rusa (BTR-80). Nisu skupi a daleko su najkvalitetniji. I ono sto nam takodje HITNO treba je univerzalni oklopljeni dzip u klasi americkog Hamera. I tu imamo odlicno gotovo resenje kod Rusa u obliku Tigra (GAZ 2975).

(петак, 06. феб 2009, 09:14)
anonymous [нерегистровани]

Држава

Само сад држава да не закаже,нека подстакне фабрике,и крене на освајање Азије...јако велике паре бих се могле од оваквих ствари зарадити! Само напред Српска привреда!

(четвртак, 05. феб 2009, 21:12)
anonymous [нерегистровани]

Jos samo malo i ....

Gume su npravljene da mogu da idu i ako ih metak pogodi
a sto se tice visine - to i tako treba posto neced da budes veoma nisko sto vise of zemlje bo tolje
plus na dnu dezijn izgleda kao slovo V tako da ako nesto expodira sva eneregija ide sa strane a ne direktno ako je horizontalan o----o
dobra stvar ali ako im treba da instaliraju spreme za gasenje vatre u kabini i motoru neka me zovnu pa ce mo da uradimo nesto

(четвртак, 05. феб 2009, 20:54)
Marko [нерегистровани]

Samo Napred

Svaka Cast Tako Treba Izgled "LAZARA" Je Odlican Samo Jos Da Pocne Da Se Proizvodi!!!!! SRBIJA

(четвртак, 05. феб 2009, 20:25)
anonymous [нерегистровани]

Jos samo malo i ....

Nista nego neka mu stave par spojlera pa da ga ulickaju. ... Inzinjeri su ga sastavljali. ne veruje da znaju manje od nas

(четвртак, 05. феб 2009, 18:42)
anonymous [нерегистровани]

Lazar

Proizvodi se ono sto ima trziste. Razvijaju se u Srbiji i odlicni autobusi, ali sta da radimo sa 100.000 ljudi u namenskoj, da im damo otkaz? SAD svake godine ulazu u vojsku vise nego citav ostali svet zajedno, ali ako zelis slobodnu, nezavisnu i postovanu zemlju, tako moras i da se ponasas. Vecina ljudi ne voli oruzje, ali je nuzno zlo. Da nema mitraljeza opet bi se vratili na kamen i motke.