Ружић: Ако ме питате, неће бити банкрота

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић каже да је за решавање дугова локалних самоуправа потребан системски приступ читаве владе, али напомиње да неће бити банкрота. Навео је и да ће до краја 2018. године у систему локалних самоуправа бити 100.700 запослених, подсетивши да је 2013. године та квота била 123.800.

Поводом упозорења Фискалног савета да ће дугови локалних самоуправа потопити државне финансије, министар Бранко Ружић каже да је улога тог савета значајна, а да су подаци о којима се говори кристално јасни у погледу рецидива неких ранијих времена и поступака.

"Потребан је системски приступ, једно министарство овакве проблеме, ако говоримо о више од милијарду евра дуга и 300 милиона евра доспелих обавеза које се још увек не сервисирају, свакако не може решити ад хок. Важан је системски приступ читаве владе, полуге постоје, пре свега у Министарству финансија", рекао је Ружић на конференцији за новинаре,

Уколико ме питате да ли ће бити банкрота, сигуран сам да не, истакао је Ружић.

Немогуће је, каже он, да у неким општинама имате по 15, 16, 17 јавних предузећа која се користе за партијско запошљавање и које се појављује као канцер и једе супстанцу те општине, при томе не водећи рачуна о приходима и расходима.

"Тај степен неодговорности је недопустив и у сваком случају ако гледамо да системским приступом решимо овај проблем, онда морамо да сагледамо и потенцијале моделе и могућности како то разрешити, али не сматрам да је толико алармантна ситуација да би нешто било доведено у стање деструкције", навео је министар.

Он ипак сматра да је ситуација таква да шаље јасну поруку влади да се са тим проблемом мора ухватити укоштац.

Говорећи о рационализацији, Ружић је рекао да је 2013. године квота била 123.800 запослених у систему локалне самоуправе, а да ће до краја 2018. године то бити сведено на 100.700.

"Административне процедуре исти у свим општинама"

Министарство за државну управу и локалну самоуправу у партнерству са СКГО развило је 188 модела административних поступака у девет области на локалном нивоу, што значи да ће процедуре у општинама и градовима бити исте, а министар Бранко Ружић каже да је реч о револуционарном пројекту.

"Желео бих да изразим задовољство због једног револуционарног пројекта који се први пут у Србији дешава, а све у функцији уређивања система", рекао је Ружић на конференцији за новинаре у Влади Србије.

Истакао је да су модели административних поступака и њихова стандардизација најширој јавноси дали одговоре на питање шта раде локалне самоуправе, коме треба да се обрате и шта им је потребно да би остварили своја права.

Према његовим речима, стандардизовани поступци обезбеђују законитост у раду, убрзање поступка, одлучивање о захтевима грађана, као и до уједначавања права грађана и привреде у свим локалним самоуправама, а тим се добија правна сигурност.

Поред тога примена модела обезбеђује већу транспарентност у раду управе, смањење ризика или потенцијалног ризика од корупције и индивидуализацију одговорности.

"Модели административних поступака јесу и предуслов за електронску размену и прибављање податак по службеној дужности између локалних и државних органа", рекао је Ружић и додао да ће се наставити са ажурирањем, а да се свих 188 модела могу наћи на сајту министарства за државну управу и локалну самоуправу и СКГО.

Ђорђе Станичић из СКГО каже да ће процедуре бити исте у свакој локалној самоуправи која преузме моделе, а то значи да ће се користити исти правни основи, да ће исти рокови важити и да ће бити потребна иста документа.

"Неће моћи да буде ФТ1П (фали ти један папир). То више неће да се дешава и не сме да се дешава и због тога је овај процеш веома важан", рекао је Станичић.

Када је реч о роковима у питању, у моделима су они, каже Станичић, омеђени законом, али су и дати препоручени рокови који су краћи од предвиђених.

Предстваница СКГО Јелена Михајловић Танасијевић истакла је да примена административних поступака, а има их 188 треба да допринесе већј ефикасности градова и општина и бољим услугама за грађане и привреду.

"Рецимо склапање брака, дечји додатак, постављање киоска, студија процене утицаја на животну средину …у сваком документу који покрива те области, ми смо детаљно описали шта је правни основ, ко покреће захтев, шта је потребно од докумената, шта се прибавља по службеној дужности, колико то траје и колико то кошта", рекла је Михајловић Танасијевић, наводећи да то интересује грађане.

Навела је пример склапања брака и појаснила да странка, односно будући супружници треба да доставе захтев и уз тај захтев личне карте, а све остало, уверење о држављаноству, уверење из матичне књиге, за њих треба да прибави општина.

"То убрзава поступак, јер ће службеник моћи за десет секунди да приступи подацима путем електронског сервиса и да цео процеш брзо заврши", рекла је она.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 29. март 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво