Кампања на мрежама: Један лајк - један глас

Избори још нису расписани, предизборна кампања званично није почела, али се чини да на друштвеним медијима никада није ни престала. Тамо се партијске битке стално бију, нема тишине, ни ограничења. Има ли од тога користи? Могу ли се избори добити кампањом на "Tвитеру" и "Фејсбуку" или је њихов утицај на бирачко тело безначајан и поред буке коју праве?

Мудро коришћење друштвених мрежа Бараку Обами донело је два председничка мандата. Како, то зна само његов тим. Али, сада се сви председнички кандидати у САД труде да га достигну. И док су у Америци интернет кампање осмишљене до детаља, у Србији се претежно користе за међусобно вређање. И странака и симпатизера.

"Она ретко кад делује интелигентно, ретко кад промишљено и ретко кад делује сувисло. Она је често агресивна, често је без мере, често је ad hominem, често је вулгарна, често је ружна, грозна, одвратна", сматра маркетиншки стручњак Небојша Крстић.

И ништа се није променило од прошлих и претпрошлих избора, примећују познаваоци: странке не одустају од тзв. ботова, којима се више подсмева, него верује. Зато се овогодишњој кампањи на друштвеним мрежама не предвиђа велики домет. Осим ако странке у последњи час не промене тактику.

"Да се ангажују људи који заиста имају неки утицај, који заиста стоје иза свог профила - било да је то, како кажемо, на интернету nickname или име и презиме, али да се зна ко су ти људи. Да то нису ти роботи који добијају информације од странака које информације треба да пласирају", наводи уредник портала Ко је одговоран? Игор Авжнер.

Ако би послушале савет маркетиншких стручњака, странке би могле да присвоје завидно бирачко тело. Јер, готово две трећине Срба је на интернету, а сваки други има Фејсбук профил. А утицај се не мери само тим бројкама.

"Досеже до формирача јавног мњења, досеже до медија који онда то преносе, тако да сама бројка о томе колика је пенетрација интернета у Србији не би нам дала тачну слику колики је утицај интернета у политичком смислу на јавно мњење", напомиње Крстић.

Сличну тактику присвојио је Доналд Трамп - председничку кампању на Твитеру базира на вређању противкандидата, због чега је редовна вест и у традиционалним медијима. Код нас, верује се, боље би прошла тактика Хилари Клинтон, која ослушкује потребе бирача.

"Народ би увек волео да чује да ће боље да се живи и да ће да нестане корупција, да ће да се отварају нова радна места и слично", указује Авжнер.

Кампањом на мрежи амерички политичари мобилишу младе и оне који први пут излазе на изборе. Зато им нису стране ни мање популарне друштвене мреже, попут Снепчета или Пинтереста. И не штеде - овогодишња интернет кампања биће четири пута скупља од претходне и мериће се милијардама долара. Вратиће им се милионима пратилаца и сигурних гласача.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво