Влада 8. јануара о платформи

Посебна седница Владе Србије, на којој ће се разматрати платформа о Косову и Метохији, биће одржана 8. јануара.

Министар привреде и финансија Млађан Динкић саопштио је да ће 8. јануара бити одржана посебна седница Владе Србије на којој ће бити разматрана платформа за Косово и Метохију.

Динкић је рекао да је Министарство финансија и привреде донело одлуку да се рок повраћаја пореза на додату вредност за претежне извознике скрати са 15 на 10 дана, а за остале обвезнике са 45 на 30 дана.

Министар је у фабрици за пројектовање и производњу машина и система за паковање "Стен технолоџис" у Земуну рекао да је о скраћењу рока обавештена Пореска управа и да је Министарство одлучило да се за претежне извознике квалификују фирме које извезу више од 50 одсто производње.

Како је додао Динкић, Влада Србије ће сутра, на редовној седници, разматрати те уредбе, а 8. јануара ће бити седница Владе о платформи о Косову.

Динкић је рекао да ће Влада ове године бити усредсређена на помоћ малим и средњим предузећима и да ће предложити да, попут Европске банке за обнову и развој (ЕБРД), постане сувласник у предузећима са 25 одсто капитала.

"Ово време је потпуно другачије од времена пре дестак година и влада ће морати да иде са иновативним мерама економске политике", истакао је он, напомињући да ће Влада ову години посветити борби за заустављање велике кризе која је погодила и српску привреду.

Према његовим речима, на тај начин стићи ће новац у привреду и предузећа која сада не могу да добију кредите, а фирме ће касније моћи од Владе да откупе власнички удео.

Додао је да предузеће "Стан технолоџис", које је посетио, није случајно изабрано, истичући да се ради о средњем предузећу које је један од примера да је могуће малтене из гараже постати солидан извозник.

Ради се, како је рекао, о средњем предузећу које са 40 радника има промет од више од милион евра.

Директор "Стан технолоџија" Горам Димчић је рекао да та компанија 80 одсто прихода остварује из извоза и истакао да наредних година планира да повећа број радника и да значајно инвестира у развој.

Компанија "Стан технолоџис"  бави се пројектовањем и производњом машина за индустрију хране и пића.

број коментара 5 пошаљи коментар
(четвртак, 03. јан 2013, 18:47)
anonymous [нерегистровани]

Komentar

Ustav već definiše jedinu pravu platformu za Kosovo i Metohiju, pa treba malo da prestanu sa "mlaćenjem prazne slame".Slažem se da je super da Srbija ponovo pokrene proizvodnju traktora i poljoprivrednih mašina uopšte.Nadam se da će onda i samu poljoprivrednu proizvodnju.@ sava.Prethodna vlast je 'ladno dozvolila da bez posla ostane oko 300.000 ljudi, zašto misliš da će bilo ko da se potrese zbog tih 5.000?Osim njih i njihovih porodica, naravno.

(четвртак, 03. јан 2013, 18:21)
Dusa [нерегистровани]

Obećanje

Neverovatno koliko obećanja.

(четвртак, 03. јан 2013, 18:05)
anonymous [нерегистровани]

@ traktori

Potpuno ste u pravu.U Etiopiji je evidentiran primer da je Rakovica 65 sa nedovoljnom kolicinom ulja u motoru i nedovoljno vode u rashladnom sistemu radio preko 10 sati u oranju.Za to vreme nije doslo do ostecenja na motoru.IMR motori su modernizovani, imaju serije sa direktnim ubrizgavanjem, ali nemogu da dobiju Euro-standard.Nekome jednostavno smeta da imamo fabriku koja proizvodi jeftine motore.Koliko znam u novoj fabrici planira se nova serija traktora sa dzon-dir motorom, ali ce biti zadrzani i postojeci proizvodni program.Raduje me cinjenica da ce Srbija ponovo dobiti sopstvenu fabriku kombajna.

(четвртак, 03. јан 2013, 17:28)
sava [нерегистровани]

zelezara

Jel moze gospodin Dinkic da odgovori sta ce biti sa zelezarom u smederevu, evo vec i ostatak radnika sto je bio tamo na odrzavanju je poslat na godisnje i placene odmore, da li ce drzava dopustiti da 5000 radnika ostane bez posla.

(четвртак, 03. јан 2013, 17:14)
anonymous [нерегистровани]

Traktori

Nikad nisam imao problema sa IMR-ovim motorima na mojim IMT traktorima. To su masine koje dugo traju. Sam traktor bi trebalo se redizajnira jer danas konkurencija nudi mnogo vise, ali i za vise novca. Navodim jednu prostu glupost: Da bi promenili paknove kocionog sistema moramo rastaviti citav zadnji deo traktora (doslovno). Pomozite IMR-u da usavrsi svoje motore, nemojte da nove fabrike budu "lego slagalice". Bitno je navesti da jedan traktor ima duzi eksploatiacioni vek nego bilo koji automobil (rezervni delovi). Cena polovnog obicnog IMT 539 i bilo kojeg automobila evropskih proizvodjaca za recimo godiste '81 se ne mogu porediti.