Odluka koja je podelila Formulu 1

Ovog vikenda vraćamo se u kolevku auto trka pod još uvek jakom senkom kanadske kontroverze. Polarizacija koju je izazvala kazna za Fetela i sledstveni gubitak pobede za Ferari sa brojem pet je još jedan podsetnik da Formula 1, čak i u ne tako sjajnoj eri, ima gotovo neograničen kapacitet za izazivanje burnih emocija kod onih koji je prate.

Potpuno je nevažno sa koje strane odluke kontrolora trke u Montrealu pada vaše viđenje sporne situacije. Možda ste ljuti ferarista i u odluci vidite zaveru u korist aktuelnog šampiona. Ili navijate za Fetela i u skladu sa tim ne vidite mnogo dalje od činjenice da je vašem miljeniku ukradena zaslužena pobeda.

Moguće je i da uopšte niste ljubitelj ni italijanskog tima ni nemačkog vozača već jednostavno smatrate da je odluka pogrešna. Ili ste pak ponosni vlasnik ljubimca sa trokrakom zvezdom i uživate u kontinuiranoj dominaciji nezavisno od toga kako se do konačnog ishoda stiglo. Neki od vas su verni navijači Luisa Hamiltona - iako moram da priznam da mi nikada neće biti jasno zašto takvih u našoj zemlji, pa čak i u ostatku sveta izvan britanskih ostrva, nema onoliko koliko momak iz Stivenidža to zaslužuje – i želite da vidite kako vaš izabranik obara baš sve moguće rekorde u Formuli 1.

A možda ne marite mnogo ni za Mercedes ni za Hamiltona ali svejedno smatrate da je odluka kontrolora trke bila ispravna.

Možemo na ovom mestu i da navedemo makar nesporne činjenice – da je Fetel napravio grešku i izleteo sa staze; da ga je na tu grešku naterao Hamilton koji je na tvrđoj komponenti guma bio evidentno brži; da je Fetel mogao da se vrati na stazu jedino na onom mestu na kojem se vratio i da je pri tome zauzeo mesto na idealnoj liniji na šta ima pravo kao vodeći vozač; da Hamilton nije stigao do polovine skarletnog automobila i zbog toga Seb nije morao da ga pusti; da je prilikom povratka na stazu Fetel ostavio dovoljno prostora svom konkurentu i da zato nije došlo do kontakta između automobila; da bi Hamilton nesporno pretekao Nemca da se incident dogodio na mestu na kojem je bilo više mesta na stazi; da je odlukom kontrolora da kazne Seba trka neutralisana u momentu kada je trebalo da bude najzanimljivija jer se očekivalo da Hamilton napadne Ferari – i to neće ni malo pomoći da bilo koji od gore opisanih arhetipova navijača (a ima ih još) svoje mišljenje o tome šta se zapravo dogodilo makar malo koriguje.

Mogu uostalom da iznesem i sopstveno mišljenje da je kazna bila u najmanju ruku sporna jer ju je Nemac zvanično dobio zbog nebezbednog povratka na stazu a svi su je doživeli kao da je izrečena zbog blokiranja Hamiltona. I da bi sa ove vremenske distance bilo mnogo pametnije da je odluka o kazni ostavljena za posle trke - možda (verovatno?) bi do kraja Hamilton pretekao Fetela na stazi i celu raspravu učinio bespredmetnom; ili bi makar kontrolori imali prilike da od obojice vozača uzmu izjave i tako sebi olakšaju donošenje odluke (Hamilton, dan posle trke: „Odgledao sam snimak... ono što mogu da kažem je da sam ja bio u vođstvu i napravio grešku, verovatno bih učinio isto jer se sve desilo veoma brzo i uvek pokušavate da zadržite poziciju").

Nebitno, jer odluka je donesena i čak i ako nije baš najbolja koju smo u Formuli 1 ikad videli – a ovaj tekst bi se pretvorio u tlapnju nemoguću za pročitati kada bih pokušao da makar u najkraćim crtama sumiram sve pogrešne odluke koje smo tokom perioda praćenja ovog sporta videli – i jedna i druga strana moraju da je poštuju. Ali je upravo sjajno koliko emocija i jedna i druga strana, a tu mislim na nas, navijače, investiraju u potrebu da onog drugog ubede da je u krivu.

Zanimljivo je, međutim, da je cela situacija u stvari perfektan kroki dosadašnjeg dela sezone. Ferari je još jednom ove godine (Bahrein, Azerbejdžan, donekle i Kina i Monako), uspeo da pobedu pretvori u poraz a Mercedes da, gotovo savladan, trijumfuje. I dalje na jednoj strani imamo ekipu koja raspolaže sjajnim mogućnostima ali iz različitih razloga ne ume da ih realizuje, dok je na drugom polu savršeno podmazani mehanizam koji pri tome nemilosrdno koristi i sve prilike koje mu se ukazuju.

Po svemu što smo videli juče, ne postoji razlog da u Francuskoj, na dragom Pol Rikaru, bude išta drugačije. Čak i ako bi u ostatku vikenda crveni nekim čudom pronašli pola sekunde koje im trenutno nedostaju da istinski izazovu Mercedes - što je malo verovatno - jedina neizvesnost u pogledu krajnjeg ishoda bi se verovatno ogledala u tome na koji način će Skuderija da protraći novu priliku. Ferari nema pravo da se ljuti zbog takvog stava neutralnog posmatrača, neka se umesto toga potrude da svoj posao rade bolje i na stazi dokažu potencijal koji svi vidimo da poseduju. Zarad sebe, Formule 1 i svih nas.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 29. март 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво