Staza koju smo zavoleli

Od momenta kada je prešla u noćni termin, trka za Veliku nagradu Bahreina živi potpuno novi život: nepredvidljivi ishodi, neobično veliki broj preticanja i uzbudljivo trkanje - često i među timskim kolegama - lansirali su ne naročito intrigantni autodrom pomalo neočekivano među najuzbudljivije trke u sezoni. Dobro, i mrak koji je zamaskirao dozlaboga dosadni pejzaž i sramotni nedostatak gledalaca, odnosno reflektori koji automobile čine još lepšim nego inače su dodatno pojačali taj pozitivni utisak, ali sve to ne bi bilo dovoljno bez dobre akcije na stazi.

Ako je suditi po rezultatima sa kvalifikacija, ovaj pozitivni trend će se nastaviti i u 2018. godini.

Kada se setimo dominacije kojom su Srebrne strele pre dve subote u Australiji poplašile konkurenciju, pobeda za Fetela u Melburnu i dva crvena automobila u prvom redu Bahreina su, blago rečeno, neočekivani ishod na početku šampionata. Jer, ako me pitate da li je Mercedes i dalje dominantan automobil u karavanu rekao bih: bez dileme. Da li je Luis Hamilton i dalje najbrži vozač današnjice? Apsolutno. To što početni rezultati govore drugačije možemo već tumačiti iz nekoliko različitih uglova.

Splet okolnosti deluje kao solidan prvi odgovor. Vreme izlaska sigurnosnog vozila na Albert parku je pogodovalo Fetelu tako da ni Hamilton ni Mercedes nisu mogli ništa da učine. U Bahreinu je svetski prvak pre kvalifikacija morao da promeni menjač, a i bez toga, poznato je da mašine iz Breklija ne ljube visoke temperature pa ni Botas nije bio pretnja za Skuderiju.

Drugi bi verovatno bio da se „prvi mačići u vodu bacaju" (slažem se, grozna izreka i još gori običaj). Ni u 2017. Mercedes nije trijumfovao ni u Australiji ni u Bahreinu, pa je Hamilton ipak postao četvorostruki šampion. Uz čak dve trke više ove godine, kakav god bio današnji ishod, imaće još manje značaja nego prošle sezone. A tek ćemo videti kakav će taj ishod biti.

Meni se ipak najviše dopada treća opcija. Da, Mercedes možda još uvek ima najbolji proizvod, ali razlika se dovoljno smanjila da će ovoga puta baš sve imati uticaj na rezultat. Kvalitetna šasija, inspirisan vozač, dobar izbor guma, greška prilikom servisa, vremenski uslovi, izlazak sigurnosnog vozila - svi parametri će ove godine biti značajniji nego ikad pre u eri hibridnih motora.

Dozvolite da vam ponudim argumente za ovakav stav. Za početak, pogledajmo performanse ostalih ekipa koje pogoni agregat sa znakom trokrake zvezde. Dok je ranijih godina motor uspešno nadoknađivao sve mane šasije, danas se Vilijams muči da ne bude sporiji od Zaubera, dok Fors Indije zaostaju u odnosu na automobile koje pokreće Reno, a u Bahreinu čak i Honda. Zatim je tu Botasova agonija u Australiji, gde tokom trke nije uspevao da ispravi grešku sa kvalifikacija - cenim da će zbog prirode staze Hamiltonu biti lakše na Sahiru - što pokazuje koliko su čak i rivali iz sredine tabele postali konkurentni. Slično je iskusio i Verstapen koji u Melburnu nije uspevao da pronađe rešenje za razočaravajući Meklaren, a da nije došlo do neverovatne duple greške tokom servisa, na drugom mestu u generalnom plasmanu bi se danas šepurio Has?! U Bahreinu će iz trećeg reda krenuti Gasli, Grožan i Alonso su u prvom delu kvalifikacija postigli u hiljaditi deo sekunde isto vreme, dok je u Australiji Lekler dobio Strola a Alonso putem samo njemu znane magije završio kao peti. Mercedes dakle nije nedodirljiv, vozač i te kako pravi razliku, tip staze može da ima presudan značaj, stotinke odlučuju a greške će biti skuplje nego pre. Za konačni argument - uticaj vremenskih uslova - ću bezobrazno posegnuti u budućnost, proročanstvom da će Mercedes već u Kini, na pretpostavljenim nižim temperaturama, izgledati mnogo bolje nego u pustinjskoj kraljevini, a to je još jedna i te kako poželjna varijabla u svetu auto trka.

U skladu sa napisanim, par Ferarija u prvom redu nije garancija da će u Maranelo danas otići dva trofeja, pogotovo ukoliko Arivabene ponovo bude morao da traži kreativan način da uspori Ledenog. Botas bi morao da iskoristi Hamiltonovu nevolju kako bi bar unutar tima podigao nivo očekivanja koji je trenutno vrlo skroman. Rikardo je svoje najbolje vožnje pružao posle startova van prve tri pozicije a automobil će mu danas pomoći da nas podseti za šta je sposoban. Hamiltonu će sa devete pozicije biti potrebna ne samo vrhunska vožnja već i zrnce sreće da se probije do podijuma. Magnusen i Hilkenberg, ako već ne i Okon bi mogli da mu značajno uspore napredak dok će Gasli ipak morati da se zadovolji sa nekoliko pozicija lošijim rezultatom od početnog petog mesta. Za bodove će, osim spomenutih, konkurisati i Sainc, Perez, Verstapen, Grožan i oba Meklarena, a kada u miks dodamo i poneko čukanje, možda ponovo izlazak sigurnosnog vozila ili neki neobični kiks prilikom servisa, dobijamo sve potrebne sastojke za još jedno uzbudljivo poglavlje novopronađene arapske bajke. Ili bar prijatan epilog svečanog porodičnog ručka. Srećan Uskrs!

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. март 2024.
19° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво