Prva meč lopta za Hamiltona

Kako se to dogodilo? Odlazeći na letnju pauzu, Fetel je na raspolaganju imao lepih 14 bodova prednosti u odnosu na Hamiltona i fantastičan SF70, bez dileme najsvestraniji automobil godine. Danas, na četiri trke do kraja, Nemac zaostaje za svojim rivalom neverovatnih 59 bodova.

Faktografski gledano, prvi poraz Seb je doživeo na Kemel pravcu, u šumama belgijske lepotice - posle neobične odluke o izlasku sigurnosnog vozila - kada sa superiornim gumama nije uspeo da pretekne Luisa. Usledilo je (neponovljivim glasom Gagija Jovanovića, ako se sećate?) „strašno maltretiranje", pred očima tifoza u čarobnom Kraljevskom parku, pa je posle Monce Britanac stigao na čelo generalnog plasmana. Odatle je sve bilo nizbrdo - amaterski sudar u Singapuru, nepovezan turbo u Maleziji i neispravna svećica u Japanu. U Ferariju? Koji se konačno bori za titulu? Stvarno?

Tada to nismo znali, ali ovogodišnji šampionat je u stvari bio rešen još u Mađarskoj, krajem jula. Nakon što mu je iz tima naređeno, Botas je propustio Hamiltona uz obećanje da će mu Luis vratiti treću poziciju ukoliko do kraja trke ne uspe da uhvati bar jedan od dva vodeća Ferarija. Tog popodneva Britanac nije uspeo, pa se sa najnižeg stepenika podijuma na Hungaroringu smeškao Valteri. „Nije bilo lako, zbog šampionata, ali ja sam čovek od reči" je bio komentar svetskog prvaka koji je tako na letnju pauzu otišao sa 3 boda većim zaostatkom za Fetelom nego što je morao.

Par meseci ranije, u Monte Karlu, gledali smo drugačiju sliku. Skuderija je praktično već posle starta imala obezbeđenu duplu pobedu, ali - iz perspektive Maranela - sa pogrešnim vozačem na čelu. Nevešto odigrani igrokaz sa tajmingom zamene guma obezbedio je da, umesto prve pobede za Kimija posle skoro 4 godine, Fetel prikupi dodatnih 7 bodova više od Hamiltona. Bila je to tek šesta trka sezone.

Balašević je nekada pevao kako „Neko to od gore vidi sve" i koliko god me racionalno ubeđivali da jedno sa drugim nema nikakve veze, ja ću ovde braniti Đoletov stav. Ako ni zbog čega drugog, zato što je lepo verovati da će se pošten stav prema onome što čovek radi kad tad isplatiti. Mercedes je pokazao poštovanje prema vozaču koji je od početka bio iznuđeno rešenje, dok je Ferari krajnje nespretno, pred svima, ponizio svojeg poslednjeg šampiona sveta. Ima li onda mesta čuđenju što je danas Finac u Trokrakoj zvezdi 68 bodova ispred Finca u Propetom konjiću? I što Kimi čak i za nazagriženije navijače - u koje spada i moja neznatnost - izgleda kao da je „zreo za penziju"? Uz pobedu na obali Mediterana, potencijalno čak i u Mađarskoj (dok je Seb imao problem sa automobilom), da li bi danas gledali motivisanijeg Kimija, koji bi češće nego što je to bio slučaj uzimao bodove Hamiltonu?

Nije me briga što se u Maranelu sada češkaju po glavi razmišljajući o odgovorima na ta pitanja. Nemam ni mnogo simpatije za Arivabenea, kome su prema nekim izvorima dani odbrojani. Ali mi je krivo što ćemo umesto uzbudljive borbe za titulu dva sjajna vozača, do kraja gledati - nezavisno od germanske upornosti i borbe dok god šansa postoji - tek jednostavnu egzekuciju zasluženih šampiona iz Breklija. Ovaj šampionat je zaslužio više, ali svojim nepoštovanjem sporta, Ferari je još jednom ponizio ne samo svoje vozače, već i sve nas, pa ću preostale redove posvetiti drugim temama.

Alonso je, očekivano, produžio ugovor sa Meklarenom, što mora biti dobra vest za sve prave poštovaoce Formule 1. Uz motor koji je na pravcu dobrih 20 km/h sporiji od vodećih timova, Španac je na kvalifikacijama u Ostinu ponovo ušao u prvih deset, tek da podseti one retke koji u to i dalje ne veruju (šifra „Žalonso") koliko je, nakon tri užasne godine sa Hondom, i dalje moćan. Još bitnije, Verstapen je zatražio i ekspresno dobio produženje ugovora sa Red bulom do isteka sezone 2020, čime je ekipa Ditriha Matešica jasno naznačila bar dve stvari: da je Maks, a ne Danijel, onaj od kojeg se očekuju titule, ali i da, suprotno nekim izvorima i bez obzira kako će se glavni sponzor zvati, tim iz Milton Kinza biti i te kako biti ambiciozan u naredne tri godine. Tri stvari, kad malo bolje razmislim: da ćemo Rikarda od 2019. gledati u nekim drugim bojama.

Interesantne vesti ni tu ne prestaju. Saincov rani prelazak u Reno - osim što je dobar i za mladog Španca i za francusku ekipu - nam je podario jednu pravu Pepeljuga priču, u najboljoj tradiciji Formule 1. U stvari dve. Prvo je Kvjat dobio još jednu priliku da dokaže da zaslužuje mesto među najboljih dvadeset vozača sveta, a onda je tu storiju potpuno zasenio povratak Brendona Hartlija pod široki kišobran Helmuta Marka. Novozelanđanin je još 2010. ocenjen kao nedovoljno dobar i kao takav otpušten iz trkačkog programa Red bula. Ruku na srce, kada se pogleda lista talenata koju je austrijska ekipa tada podržavala - Vernj, Rikardo, Kvjat, Sainc između ostalih - nije neobično što je momak neobično duge plave kose postao prekobrojan. Sedam godina kasnije, bez obzira na pobedu na 24 časa Le Mana i titulu svetskog šampiona u trkama izdržljivosti, Hartli se ponovo našao u problemu kada je Porše objavio neočekivano povlačenje iz LMP1 klase na kraju ove sezone. A onda su usledile dve neverovatne nedelje.

U kojima je Gasli, na insistiranje Honde čiji motori će dogodine pogoniti Toro Roso, umesto u Ostin, prekomandovan na Suzuku, u nadi da će ovog vikenda nadoknaditi pola (?!) boda zaostatka i osvojiti titulu u japanskoj Super formuli. Neobična odluka, da se blago izrazim - budući da je prevashodni zadatak nižih kategorija trkanja da omoguće talentima da se probiju do vrha auto sporta, odnosno Formule 1 - se pretvorila u katastrofu i za mladog Francuza i za Hondu kada je, usled tajfuna koji je pogodio Japan, trkanje na Suzuki otkazano a za šampiona proglašen Hiroaki Išiura u automobilu sa Tojotinim motorom. Gasli je tako ostao bez mesta (ovog vikenda) u Formuli 1, bez titule u Japanu, i pri tome dobio još jednog takmaca za mesto u Toro Rosu koje mu na osnovu viđenog u Maleziji i Japanu još uvek nije zagarantovano.

Čak i ako preskočimo veliku temu u britanskoj štampi - da li će Hamilton kleknuti tokom izvođenja himne - dovoljno razloga da večeras od 21 čas budemo uz male ekrane, na 57. trci Formule 1 u Americi. Mercedes jeste dobio sve trke u Ostinu od starta nove turbo ere, dok je Ferari u Teksasu zabeležio samo jedan podijum (Alonsovo treće mesto 2012.), a na najviši stepenik pobedničkog postolja na najuspešnijoj Tilkeovoj kreaciji se nije penjao niko ko nije startovao iz prvog reda. Koja tradicija će danas biti prekinuta?

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
20° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се