Читај ми!

Nizbrdo uzbrdo

Sutra ujutru u 7 časova po našem vremenu, na najpoznatijoj nizbrdici Formule 1, u prvom redu će se jedan do drugog poređati glavni konkurenti u borbi za šampionsku titulu, Luis Hamilton i Sebastijan Fetel. Međutim, kada se crvena svetla ugase, za jednog od njih dvojice biće to trka uzbrdo. Uz prilično strmo brdo.

U ovom trenutku sve je protiv Sebastijana Fetela. Uz 34 poena minusa na samo pet trka do kraja, titula za Nemca već deluje predaleko, čak i da nema dodatnih razloga za brigu. Kojih je toliko da prosto ne znam odakle da krenem.

Za početak, u prethodnih par trka Ferari je imao toliko dominantan automobil da bi sve osim dve duple pobede za Skuderiju bilo ogromno iznenađenje. Osim što se dogodilo, pa umesto da Seb uzme Hamiltonu bar 14, a realistično je bilo i celih 20 bodova, Britanac je iz malajske turneje izašao sa dodatnih +31 u odnosu na Nemca. Ako je start u Singapuru rezultat jednog od onih neverovatnih sticaja okolnosti koje i nisu toliko neverovatne u Formuli 1 - a Seb je tu najveći krivac samo zato što je mogao najviše da izgubi, pa je nejasno zbog čega je tako agresivno startovao; setite se kako je Hamilton praktično pustio Verstapena da preuzme vođstvo, samim tim i pobedu na Sepangu, razmišljajući o široj slici nego što je to jedna trka - dešavanja na poslednjoj Velikoj nagradi Malezije su nedopustiva i za tim sa začelja karavana, a kamoli za veliki Ferari. Bilo kako bilo, bodovi koji su izgubljeni na stazama koje su, od svih do kraja sezone, Ferariju verovatno najviše odgovarale (gradska trka i visoka temperatura asfalta), sada moraju da se nadoknade na mestima gde je šansa za takav ishod značajno manja.

Na Suzuki, recimo, Ferari nije imao prvu startnu poziciju od 2006. (Masa), dok je poslednji put slavio još sa velikim Mihaelom, sada već davne 2004. godine. Ako tome dodamo da je na ovoj lepotici Džona Hugenholca Mercedes bio dominantan u poslednje tri sezone, jasno je da je Fetelu potrebno čudo kako bi stvari počeo da preokreće u svoju korist. Malu pomoć Seb bi trebalo da dobije od klime, uz prognozu koja predviđa značajno toplije uslove u nedelju i temperaturu do 28 stepeni, te crvene gume koje tradicionalno više prijaju Ferariju nego Mercedesu. Maks je prošlog vikenda pokazao da je moćni Mercedes, za razliku od kvalifikacija, i te kako ranjiv na trci, pa Fetel nije baš potpuno bez šansi, ali nemojmo zaboraviti da je na žutoj gumi W08 i dalje dominantan.

Ni u garaži svetskih šampiona, doduše, nije sve idealno. Luis ima lepu prednost u generalnom plasmanu, ali očajne performanse automobila (za koji Toto Volf kaže da je ćudljiv „kao diva") na kvalifikacijama u Singapuru, odnosno trci na Sepangu su uzrokovale veliki broj vanrednih sastanaka na kojima je ekipa pokušavala da pronađe način da spreči ponavljanje sličnih ishoda do kraja šampionata. Kvalifikacije u Japanu su nam vratile onaj Mercedes koji smo gledali na većini brzih staza ove sezone, ali tek uspeh na nedeljnoj trci će potvrditi da je (kratkotrajna?) kriza prošlost. Hamilton je pri tome odradio svoj domaći zadatak i impresivnim krugom oborio davnašnji rekord staze i konačno upisao prvu startnu poziciju na jedinoj stazi u kalendaru na kojoj to nikad ranije nije uspeo da postigne, te u trku ulazi sa maksimalnim nivoom samopouzdanja.
Mercedesov i Ferarijev as u nedelju neće imati podršku klupskih kolega jer su Finci zbog zamene menjača pomereni za po pet mesta u odnosu na pozicije koje su izborili na kvalifikacijama, a koja su to tačno mesta, zbog velikog broja kazni koje je potrebno obračunati, u ovom trenutku (dva sata posle kvalifikacionog treninga) još uvek nije poznato?!. To je definitivno još jedna od stvari kojima bi novo rukovodstvo Formule 1 pod hitno moralo da se pozabavi jer, ako je analogija sa fudbalom prihvatljiva, potpuno je nedopustivo da po povratku sa utakmice koju si gledao ne umeš da kažeš kojim rezultatom se ista završila.

Što se ostatka karavana tiče, Red bul je isuviše spor na pravcima da bi u regularnoj trci mogao nečemu da se nada, mada bi dobar start za Deni Rika i Maksa - koji zbog tuđih kazni kreću iz drugog reda - i te kako mogao da izmeni dinamiku trke. Iza njih svoju šansu za visok plasman će tražiti Fors Indija, koja je gotovo već osigurala novo četvrto mesto u poretku konstruktora, uspeh kojem se ne pridaje ni približno dovoljno pažnje. Perez je u ovom trenutku možda bolje plasiran Pink Panter, ali je Okon u svojoj prvoj punoj sezoni sve impresionirao zrelošću koja će upotpunjena neophodnim iskustvom rezultirati u svetloj budućnosti za mladog Francuza.

Što se baš i ne može reći za njegovog zemljaka, aktuelnog GP2 šampiona Gaslija koji, bez obzira što je prerano na osnovu jednog i po vikenda donositi zaključke, za sada nije pokazao po čemu zaslužuje mesto u Formuli 1 pre Kvjata. A kad smo već kod Francuza, Grožan je posle Malezije i u Japanu doživeo spektakularan udes, ali za razliku od Sepanga gde je razlog bio jedan iskrivljeni šaht, ovoga puta je direktni krivac bila sama staza. Suzuka je, srećom bez većih posledica, poslala novo upozorenje da se mora respektovati, kao što bi uostalom svaka staza sa imalo samopoštovanja morala da čini. Uzak sloj asfalta, nedostatak asfaltiranih zona za izletanje, promena elevacije, slepe krivine i fantastična prosečna brzina će biti možda i najbolji test novih automobila Formule 1.

U prethodne dve godine, u Japanu nije bilo odustajanja, što je prva statistika koja će biti srušena u nedelju. Ona mnogo važnija kaže da je u poslednjih pet sezona pobednik na Suzuki te godine osvajao i titulu svetskog prvaka, verujem dovoljan razlog da sebi uskratite malo sna sutra ujutru.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 23. септембар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи