Bernijev neželjeni legat

Greg Mafei, izvršni direktor Libertija, nije mnogo mario za diplomatiju kada je u januaru izjavio da trka u Azerbejdžanu „osim što nam dobro plaća, ništa ne čini za dugoročno promovisanje brenda (Formule 1) i postavljanje ovog biznisa na zdrave osnove“. Čejs Keri se kasnije potrudio da umiri lokalnog promotera koji je bio s' pravom ljut, ali istinu koju je izrekao Mafei niko ne može da ospori.

Vlada Azerbejdžana je platila najveću sumu u istoriji Formule 1 kako bi na ulice Bakua dovela šarene automobile najvažnije kategorije svetskog auto sporta, a koliko je bogata post-sovjetska republika nezainteresovana da tu sumu povrati možda najbolje pokazuje činjenica da se za samu trku u prodaju pušta tek nešto manje od 30,000 karata. Sablasno prazne ulice grada na obali Kaspijskog mora zato predstavljaju pravi pokazatelj katastrofe koja je u poslednjem trenutku izbegnuta onog momenta kada je Liberti medija preuzela komercijalna prava na Formulu 1 i ne samo Bernija, već mnogo važnije, Bernijev biznis model zasluženo poslala u ropotarnicu istorije. U momentu kada sport zahvaljujući novim vlasnicima ponovo postaje atraktivan i privlači interesovanje brojnih gradova koji stoje u redu za organizaciju trke Formule 1, biće interesantno videti kako i da li će Liberti uspeti da se reši neželjenog ugovora koji je ušao u tek drugu od planiranih sedam godina trajanja.

Dok se to ne desi, ostaje nam da se nadamo da bi 6 kilometara duga staza možda mogla da nam priušti nešto više uzbuđenja nego što je to bio slučaj na premijeri, koja je na popularnim internet stranama koje daju priliku navijačima da ocenjuju zanimljivost trka, u 2016. godini zauzela poslednje mesto. Uz jaču konkurenciju nego što je to lane bio slučaj, šire automobile koji su značajno sporiji na pravcu ali zato brži u krivinama, visoku temperaturu i potpuno neadekvatne (čitaj previše tvrde) mešavine guma koje su ovog vikenda na raspolaganju, rekao bih da su šanse da gledamo zanimljiviju trku poprilično velike.

Hamilton je prošle sezone na ovom mestu preživeo prilično frustrirajući vikend, iniciran greškom u kvalifikacijama a zatim začinjen pogrešnim mapiranjem motora.

Pobeda u Montrealu i relativno lako izlaženje na kraj sa Botasom - u poređenju sa bitkom koju je vodio sa Rozbergom prošle godine - garantuju da će Britanac sa više samopouzdanja doći u Baku, gde njegovom Mercedesu poslovično neće prijati visoke temperature ali makar neće morati da se muči sa ultra mekom gumom koja je u dosadašnjem toku sezone favorizovala Ferari. Da li će samopouzdanje biti dovoljno za bolji rezultat ove godine?

Skuderija se još pre početka sezone opredelila da titulu napadne (samo sa) Fetelom i taj plan i dalje deluje prilično izvodljivo. Nemac je u Kanadi po prvi put u 2017. ostao bez podijuma, ali oporavak posle oštećenog prednjeg krila u prvom krugu na stazi Žil Vilnev je bio prilično impresivan pa ni njemu neće nedostajati vere da u Azerbejdžanu može do nove pobede. I Kimi se popravio u kvalifikacijama što znači da bi bar borba za prvi red mogla biti neizvesna.

Rikardo ima tri podijuma u nizu, dok je Maks zabeležio čak tri odustajanja u poslednjih 5 trka, ali borba unutar Red Bula će trajati do poslednje trke sezone. I jedan i drugi zaslužuju više nego što RB13 trenutno može da im pruži, pa će u nedostatku moćnije verzije agregata, austrijska ekipa do kraja sezone umesto na borbu za titulu pre svega morati da se skoncentriše na borbu kako da zadrži ovaj sjajni vozački par i u 2018. godini.

Pink panteri su još jednom otkrovenje sezone, i mada su amaterski potezi menadžmenta u Montrealu rezultirali gubitkom potencijalnog podijuma, četvrto mesto u šampionatu konstruktora je i te kako dostižan cilj. Baku je tip staze gde Fors Indija obično dobro prolazi pa eto još jedne prilike za Pereza, i naročito impresivnog Okona, da zablistaju.

Sainc je u Kanadi demonstrirao zašto je, i pored blistavog talenta, još uvek „samo" vozač Toro Rosa. Opasan incident koji je izazvao je tek pukom srećom prošao bez težih posledica, ako ne računamo povređeni ego mladog Španca, ali sa potencijalno slobodnim mestima u Ferariju i/ili Mercedesu sledeće sezone, Junior do kraja godine više nema prava na grešku. Kvjat daleko zaostaje u šampionatu, što bi konačno moglo da ga košta pozicije u timu, pa će biti interesantno videti kako će se izboriti sa pritiskom u narednih nekoliko trka.

A kada već spominjemo pritisak, niko nije u nezavidnijoj situaciji od Palmera, koji se prošvercovao u ovogodišnji šampionat pa neće biti iznenađenje ukoliko ga ne dovrši kao vozač Renoa. Klupski kolega Hilkenberg izvlači maksimum iz žutog automobila i prava je šteta što nikada nismo bili u prilici da vidimo šta bi Nemac mogao da postigne u timu koji je sposoban za regularnu borbu na vrhu.

Vilijams ni ove sezone, bez obzira na moćan agregat, novac kojeg ne nedostaje i znanje Pedija Loua, ne beleži rezultate dostojne imena. Opredeljujući se za Strola, ekipa iz Grouva je krenula putem koji podrazumeva strpljenje, ali uz dužno poštovanje za talenat koji početnik poseduje, za sada takva taktika ne donosi rezultat. Štaviše, uz konkurenciju kakvu ima, Masa očekuje da dobije produžetak ugovora i na narednu sezonu, što bi prema mišljenju moje neznatnosti bio još veći promašaj od preranog angažovanja bogatog Kanađanina.

Has se, potpuno neverovatno, i dalje muči sa kočnicama, zbog čega je pogotovo Grožan u velikom problemu. Za razliku od Magnusena, čija karijera ide u silaznom pravcu, Francuz se i dalje nada da će dobiti priliku u nekom od jačih timova, ali da bi se to zaista i dogodilo mora imati na raspolaganju automobil dostojan talenta koji poseduje. Prilike koje mu se ukazuju Roman uglavnom koristi, mada je uz konstantni priliv talenata iz nižih kategorija vremena sve manje.

Zauber u Azerbejdžan dolazi siromašniji za verovatno najvažnijeg člana, šeficu Monišu Kaltenborn, čiji iznenadni odlazak će verovatno imati dugoročne posledice po sudbinu švajcarskog tima. Još šokantnije deluju priče o preferencijalnom tretmanu za Eriksona kao direktnom uzroku odlaska cenjene Indijke, čime se dodatno dovodi u pitanje budući opstanak Verlajna u timu.

Na samom začelju će i ovog vikenda biti narandžasti Meklaren, koji je partnerstvom sa Hondom doveden u poziciju u kojoj slavni tim nikada nije bio. Sezona sa Pežoovim agregatima je dugo slovila kao najlošija u istoriji ekipe iz Vokinga, ali malo ko se seća da je Meklaren te godine stigao do 8 podijuma, čime je dodatno ogoljena monumentalnost kalvarije kroz koju nekad moćni tim danas prolazi. Uz razočaravajući učinak Vandorna i izvesni gubitak Alonsa, brojni navijači Meklarena imaju razloga da strepe za budućnost.

Šta mislite, ko će svoj status potvrditi, a čija sreća će se okrenuti na Bernijevoj stazi u zemlji vatre?

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
22° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи