Poslednja nedelja u maju

Mnogo je vremena prošlo od vremena kada su ronioci - koji i dalje dežuraju u luci – poslednji put vadili vozača (Askari, Hokins) iz vode, šansa da vidite svetskog šampiona (Fil Hil) u rano jutro kako formu održava dugim plivanjem duž obale više ne postoji, dani kada su asovi (Mos, recimo) tokom trke mašući pozdravljali dame u publici su bespovratno iza nas. I dobro je što je tako. Još bolje: sve drugo je ostalo isto.

Uske ulice iznad azurnog mora se nisu menjale, naprotiv, izazov je postao samo veći kako su trkački automobili postajali širi. Ljiljani, bugenvilije i palme okupane suncem i dalje doprinose nestvarnoj eksploziji boja proleća na Mediteranu. Ferariji, Lamborginiji i Bentliji prkosno parkirani na skveru između hotela de Paris i zelenih kupola slavnog kazina su možda predstavljeni novijim modelima, ali već i za njih bi trkanje na sloju asfalta koji drsko glumi stazu krivudajući između Bel Epoque palata i modernih solitera bila nemoguća misija. Polukružna luka je još uvek nakrcana preskupim jahtama koje trubama pozdravljaju pobednike. Grozdovi očaranih posmatrača su spremni da vikend provedu viseći sa čuvene Stene, dok se na terasama sa pogledom, palubama i baštama kafea toči skupi šampanjac kao da sutra ne postoji. Šansa da se tih dana očešate ramenom sa nekim slavnim i poznatim je neizračunljivo puta veća nego u svim Holivudima, Las Vegasima, Parizima i Londonima sveta.

Najvažnije od svega, kao retko gde, u Monte Karlu je vozač i dalje (skoro) jednako bitan kao i automobil. Stirling Mos je to ovako predstavio: „Lako je voziti sa gasom do daske u krivini okruženoj uredno podšišanim travnjacima, uspeh je to raditi kada je sa jedne strane kameni zid a sa druge provalija". Mark Veber je bio još eksplicitniji: „Ta staza je zakon zato što obično nema mnogo razlike između male i velike greške".

Ove godine, sa bržim i širim automobilima, zadatak je postao značajno teži.

Mercedes ima i dodatni problem. Dok je dužina automobila ispred prednje i iza zadnje osovine prilično striktno definisana, međuosovinski raspon nije. Pa je tako W08 celih 16,6 centimetara duži od Ferarija, dok je Red Bul kraći za dodatna skoro 4 centimetra. To bi srebrnima moglo da donese lepu prednost na stazama kao što je Suzuka, ali jasno vam je zašto će predstavljati problem u tesnim ulicama Kneževine.

Luis je u Španiji imao vikend iz snova: smanjio je zaostatak za Fetelom, povećao prednost nad Botasom a do pobede je stigao preticanjem direktnog konkurenta na stazi, pa mu na mestu gde Mercedes trijumfuje od 2013. godine samopouzdanja neće nedostajati.

Šampionski tim je doduše u četvrtak zahvaljujući pogrešnom podešavanju automobila ozbiljno zabrinuo navijače koji se još uvek sećaju čudnog Singapura 2015. ali takvi strahovi bi lako mogli da se odagnaju dobrim rezultatom na subotnjem slobodnom treningu. Botas ipak Monte Karlo ne pamti po dobrom, jer u karijeri ovde još nije osvojio ni bod, što je samo jedna od statistika koje bi lako ovog vikenda mogle da odu u istoriju.

Čemu se nada pre svega Ferari, koji posti još od kako je Kultard pre 16 godina zakazao na startu i tako omogućio jedan od onih čuvenih Šumaher prvi, Barikelo drugi rezultata koji su Skuderiju tih godina činili koliko omiljenim toliko i omraženim timom. Crveni imaju automobil za pobedu ove godine, a za vikend će imati i lepu pomoć ljubičastih, ultra mekih guma koje SF70H čine još boljim. Seb je zato u najužem krugu favorita za najbrže vreme na kvalifikacijama, što se ne može reći za Kimija koji ima pobedu u Monaku, ali odavno već tu ne vozi u skladu sa renomeom svetskog šampiona.

Za iznenađenje bi trebalo da se pobrine Red Bul, čiji agregat možda nije na nivou dva vodeća tima u šampionatu, ali to u Kneževini nikad nije bilo presudno. Sa dodatno unapređenom šasijom na kojoj debituje famozno T-krilo, i sledstveno poboljšanim prianjanjem Rikardo bi u subotu mogao iza sebe da ostavi bar jedan Ferari, ako već ne i neki Mercedes. Verstapen je do sada u Monte Karlu svojim greškama oba puta završavao u zidu pa će biti interesantno pratiti kakav će to uticaj ostaviti na mladog asa.
Zbog izuzetno male razlike u performansama između timova u sredini tabele, ali i manje prednosti nego obično koju će vodeće ekipe imati na najkraćoj stazi u kalendaru, subotnje kvalifikacije bi mogle da donesu dosta čudne rezultate.

Okretni Toro Roso je bio posebno impresivan na slobodnim treninzima, ali na mesto u prvih deset će pretendovati praktično svi osim Zaubera koji osim sporog automobila ovde ima i ozbiljan problem sa postizanjem optimalne temperature guma. Čak i Meklaren, jedini tim bez bodova u šampionatu (kako to tužno zvuči?), koji je u očajničkom pokušaju da zadrži Alonsa žrtvovao najbolju priliku za bodove u ovom delu sezone. Za korporativni imidž brenda koji ima 15 pobeda u Kneževini eventualni trijumf na Indiju svakako vredi više od potencijalno sedmog mesta u Monte Karlu, ali iako će svaki pravi ljubitelj Formule 1 u nedelju uveče svesrdno navijati za Španca, poslednja nedelja u maju je uvek bila rezervisana za jednu drugu trku. Prazninu će pokušati da popuni Džens koji je pomalo neočekivano dobio priliku da se po 306. put trka u Formuli 1, čime će na večnoj listi sustići velikog Šumija. Omiljeni Britanac je svemu pristupio toliko opušteno da se čini da će uspeh biti ako oni ronioci sa početka teksta ostanu bez posla jer je prema sopstvenom priznanju u simulatoru uspeo dva puta da završi u luci, dok je jednom čak i prevrnuo automobil?!

Ne postoji mesto gde najbrže vreme u subotu vredi više, mada na poslednje dve trke zbog problema u boksu do pobede nisu dolazili vozači koji su kretali sa prve startne pozicije. Kiše neće biti ali Bernd Mejlander ovde nije imao slobodan dan još od 2011. godine, tako da bi i taktika mogla da presudi ko će se u nedelju popeti na novi podijum koji od ove godine krasi čuvenu stazu. To sigurno neće biti Verlajn, Erikson i Strol, ali zato svi ostali imaju pravo da se nadaju.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
26° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи