Brekli uzvraća udarac

Ne, Mercedes svakako nije zla Imperija, a tek Ferari ni u kom slučaju ne bi prošao u ulozi hrabre pobunjeničke alijanse koja pokušava da ponovo uspostavi Republiku. Ali kao što je u epizodi 4 Imperija ostala bez svog ponosa, Zvezde smrti (čitaj: Mercedes bez prvog reda na kvalifikacijama u Sočiju), samo da bi se u epizodi 5 vratila jača nego ikad (što su pobunjenici platili gubitkom: baze na Hotu, zamrznutog Han Sola i desne ruke Luka Skajvokera), bojim se da je na Velikoj nagradi Španije – sasvim slučajno petoj trci sezone - Mercedes na krilima praktično potpuno novog automobila na putu da ponovo uspostaviti red u svojoj galaksiji.

Ferarijeva "nova nada" na otvaranju sezone - dve pobede u četiri trke, jednom popunjen prvi red na kvalifikacijama i Fetel na vrhu generalnog poretka - je, osim ukoliko nemate baš izraženi animozitet prema svemu što dolazi iz Maranela (u onom periodu i sam sam bio od te sorte), unela preko potreban dašak svežine u višegodišnju dominaciju Srebrnih strela. Za sve osim vrednih ljudi u Brekliju, ponosnoj britanskoj bazi nemačkog tima. Koji su se očigledno toliko naljutili da su rešili da nam upropaste ostatak sezone pa su tako Luis i Valteri u Barselonu stigli sa automobilom koji je lakši i kraći, ima potpuno novi aero paket i povrh svega novu verziju celokupnog agregata koji ga pokreće. Neka od rešenja na prednjem kraju Mercedesovog W08 deluju toliko inovativno da su gotovo šokantna, dok je za neutralnog posmatrača prva emocija - strah. Strah da je postavka u kojoj je jedan automobil naoko brži na kvalifikacijama a drugi na trci (samo da bi se na poslednjoj trci uloge gotovo potpuno zamenile!), uz po dve pobede za crvene i srebrne i možda čak tri vozača u borbi za šampionski pehar jednostavno isuvišedobra da bi potrajala.

Razvojni ratovi (OK, prekidam sa nategnutim aluzijama na Ratove zvezda) ekipa Formule 1 su više puta u prošlosti umeli da šampionat učine zanimljivijim, jednako kao i da ga upropaste, a opšteprihvaćena mudrost glasi da se prvi udarci obično razmenjuju početkom evropske sezone, u Barseloni. Tako bi moglo da bude i ovog puta, samo ako zanemarimo podatak da se sunčani Soči nalazi sa ove strane Kavkaza, nedvosmisleno u Evropi, ali, hej, u eri „lažnih vesti" ko još mari za činjenice.

Kako dakle izgleda novi poredak u galaksiji (znam, lagao sam kad sam rekao da neću više) na otvaranju „evropske" sezone?

Nešto se nije promenilo, pa je tako recimo Alonso veći deo prvog slobodnog treninga proveo igrajući tenis, na šta ga je naterala zlosrećna Honda u zadnjem delu njegovog automobila kada je (ne)očekivano kolabirala već u prvom krugu. Na drugom treningu je ljubimac domaće publike uspeo da odveze 21 krug, sa najbržim vremenom koje je bilo dovoljno za - poslednje mesto, celih 3,2 sekunde lošije od vodećeg.Zauber, koji je u Sočiju najavio da od sledeće sezone prelazi na Hondine agregate (genijalan ili potez očajnika?) je i dalje na dnu, Strol daje nove argumente svima koji smatraju da je još „zelen" za Formulu 1, dok Sainc nastavlja da zagorčava život Kvjatu.

Ali zato Renoovi piloti (da, čak i Palmer) mogu biti i te kako zadovoljni, koliko pozicijom najboljih u „ostatku sveta" (ne računajući Mercedes, Ferari i Red Bul), toliko i Hulkovim krugom koji je bio samo desetinku lošiji od Rikardovog. I austrijska ekipa je u Barselonu stigla sa takođe značajno unapređenim automobilom, što im nije donelo bolji plasman od 5. i 6. pozicije, ali se zato zaostatak za Fetelovim Ferarijem na poziciji 4 smanjio na vrlo pristojne dve desetinke. Skuderija se, za razliku od ostalih vodećih timova, još od svršetka Šumijeve ere muči sa poboljšanjima automobila tokom sezone, pa je prvi put posle Australije petak pripao Mercedesu, koji je bio brži za oko 3 desetinke po krugu.

Ono što se jeste promenilo je novo obeležavanje automobila, prvi znak amerikanizacije Formule 1 pod novim vlasnicima, sa većim brojevima i/ili skraćenicama imena vozača, kako bi ih publika lakše identifikovala. Jeftin, ali dobar poen.

Kada se podvuče crta, lako je biti negativan i izvesti zaključak da će jedina neizvesnost u ovoj epizodi pet biti timska borba u Mercedesu ko će se izboriti za ulogu notornog, ali izuzetno efikasnog Bobe Feta (Dart Vejder je neminovno rezervisan za Toto Volfa), koji je u onoj epizodi pet zadao najbolniji udarac pobunjenicima. Moj izbor je nesumnjivo Valteri, ne samo zato što je prošlog vikenda stigao do prve pobede u karijeri, niti zbog toga što je prethodna dva puta porazio Hamiltona na kvalifikacijama, već zbog nastavka neverovatnog niza koji je započeo pre tačno deset godina. Kada se 2007. godine Felipe Masa popeo na najviši stepenik podijuma u Barseloni, započeta je tradicija za koju niko ne bi verovao da je moguća u ovoj eri Formule 1, ali istina je - na poslednjih deset trka imali smo deset različitih pobednika iz pet različitih timova, što meni neomiljenu Katalunju razdvaja od svih drugih staza u kalendaru.

Taj niz pokazuje neverovatnu istrajnost da opstane, pa tako uspeva da kreira i neke naoko neverovatne momente, u koje svakako spada pobeda neponovljivog Maldonada (čijeg valjda jedinog navijača sa ovih prostora slučajno lično poznajem), ili prošlogodišnji trijumf Verstapena, za koji je uslov bio da se - Niko i Luis međusobno izbace u prvom krugu! Botas dakle u tom nastojanju da niz produži do broja 11 može da očekuje veliku podršku Sile, iako bi niz u teoriji mogao da nastavi i Rikardo, kojeg će ćudljiva staza pre sačuvati kao aduta za narednu sezonu.

Imperijalni marš je na programu u uobičajenom evropskom terminu za Formulu 1, ali Boba Fet neka pripazi da mu na putu do Tatuina konce ne pomrsi Hiljadugodišnji soko ili neki zalutali pobunjenički lovac sa iks krilima, omiljene uloge za koje je kasting uvek otvoren.

broj komentara 1 pošalji komentar
(subota, 13. maj 2017, 15:10)
Rambo [neregistrovani]

Odlično

napisano, svaka čast. Velika šteta je što svega toga nema na RTS-u. A sećamo se kako je bio praznik nedeljom u 14h kada se uz ručak a posle neki sok ili slično, gledala F1 i uživalo sa Senom, kasnije Hilom, Šumaherom, Vilnevom...Voleo bih da RTS krene sa prenosom i vrati mi te divne dane iz detinjstva i rane mladosti.