Kraj Mercedesovog niza?

Formula 1 je po četvrti put u Sočiju, gde prilikom prethodnih dolazaka nije uspela da zapali maštu ljubitelja sporta. Do sada poslednja Tilkeova kreacija se diči fantastičnom krivinom broj 3, kojoj nema premca u kalendaru Formule 1, ali ostatak staze pati od ozbiljnog nedostatka ličnosti. Ovog vikenda bi ipak moglo da se složi nekoliko bitnih kockica kako bi konačno dobili jednu uzbudljivu Veliku nagradu Rusije.

Iako liči na gradske staze - zbog velikog broja lakat krivina - u pitanju je pravi, zatvoreni autodrom na kojem se van trkačkog vikenda ne odvija nikakav saobraćaj. Trasa jeste delimično bila uslovljena rasporedom grandioznih borilišta Zimskih olimpijskih igara, ali je šteta što nije na pravi način oslikala duh jedne neobične destinacije, mesta gde se susreću još uvek snegom prekriveni obronci kavkaskih planina i plaže omiljenog ruskog letovališta. Bezličnost mikro lokacije je, iako nenamerno, možda najbolje sumirao Fetel posle slobodnih treninga u petak: „Ima puno krivina koje na papiru izgledaju isto, čak je i osećaj u automobilu veoma sličan, pa je zbog toga veoma teško biti precizan. Voleo bih da su zasadili malo više drveća oko staze, kako bi mogli lakše da se snalazimo".

Biće da Nemcu koji posle prve tri trke vodi u generalnom poretku bezlična staza ipak nije predstavljala problem, jer je Ferari - pomalo neočekivano - u petak bio znatno ubedljiviji od Mercedesa. Jasno je da nije previše mudro praviti zaključke na osnovu prvih slobodnih treninga, ali je teško zanemariti prednost koja je bila veća od pola sekunde u korist italijanske ekipe, pogotovo kada se ima u vidu da je napravljena na ultra mekoj gumi, čime se potvrđuje trend koji se pojavio od početka sezone prema kojem Ferari uspeva da parira Mercedesu pre svega na mekšim mešavinama.

Mercedes je - još od kako je Rikardo izdominirao u Monaku prošle godine - u nizu od 18 uzastopnih pobeda na kvalifikacijama dok Ferari nije slavio u subotu još od Singapura 2015. pa bi slika crvenog automobila (ili dva?) kako predvodi karavan u krugu za zagrevanje bio onaj konačni dokaz da je Skuderija napokon uhvatila priključak sa šampionskom ekipom iz Breklija, što je ishod kojem se nadaju i oni koji sebe ne ubrajaju u armiju navijača tima sa amblemom propetog konjića. Ali pre nego što tifozi ovog vikenda požure u kladionicu ne bi trebalo smetnuti sa uma da promena podešavanja srebrnih automobila, dodatni sloj gume koji će asfalt dobiti posle trećeg slobodnog treninga, a pre svega toga i čuvenih par desetinki po krugu koje Mercedes „ošiša" tokom kvalifikacija veoma lako može poništiti sve ono dobro što je Ferari učinio u petak pa se čini da ćemo u Sočiju dobiti do sada najuzbudljiviju subotu u 2017. godini.

Što je samo lep uvod u ono što sledi u nedelju, kada ćemo bez obzira na ishod kvalifikacija ponovo gledati neizvesnu trku sa nekoliko intrigantnih tokova. U Mercedesu recimo, kao rezultat Botasove pol pozicije u Bahreinu, ispod mirne površine ključa debata o tome da li je neophodno već ovako rano u sezoni uvesti timske naredbe. Šampionski tim se godinama diči politikom dopuštanja klupskim kolegama da se trkaju, što je odluka koja im je u prethodnim godinama bila znatno olakšana velikom marginom koju su imali u odnosu na konkurente, pa je za njih situacija u kojoj Ferari vodi u prvenstvu praktično nova teritorija koju bi tek trebalo da savladaju. Ni Toto Volf ni Niki Lauda ne žele da žrtvuju Valterija, pogotovo ne pre nego što mu se pruži prilika da dokaže da može da parira Hamiltonu, ali bi takvu odluku umesto njih mogao da donese Kimi Raikonen. Ledeni od početka sezone nije pretnja Sebu ni na kvalifikacijama ni na trci pa Fetel (za sada) ne mora da brine da bi klupski kolega mogao da mu uskrati bodove neophodne u borbi za šampionsku titulu. Povrh svega, Ferari je za razliku od Mercedesa poznat kao ekipa koja ne beži od timskih naredbi, pa ukoliko se Kimi ubrzo ne popravi, Toto i Niki praktično neće imati izbora.

Dva reda niže, među pilotima Red bula polako raste napetost usled borbe za prevlast u ekipi. Danijel Rikardo je još od 2014. godine, kada je kao novajlija u timu isprašio Seba - u tom momentu aktuelnog četvorostrukog uzastopnog šampiona - svačiji omiljeni kandidat za sledećeg svetskog prvaka, i Australijanac takvu reputaciju utvrđuje iz godine u godinu. Ali od kako garažu deli sa najvećim vunderkindom kojeg je Formula 1 imala u ovom veku, Deni Rik se odjednom našao u situaciji da mora iznova da se dokazuje na svakoj trci, i jedino činjenica da austrijska ekipa trenutno ne može da parira Ferariju i Mercedesu degradira tu fantastičnu bitku dva neizmerno talentovana momka na sporedni kolosek. Tako će biti i u Rusiji, gde pobednik ovog klupskog duela ima pravo da se nada, ali ne i da očekuje plasman bolji od petog mesta.

A onda je tu ono što se kolokvijalno naziva sredina tabele, tradicionalno najkonkurentniji segment Formule 1. Na krilima Pereza, već godinama neprikosnovenog šampiona „malih" timova, ali i impresivnog početnika Okona, Fors Indija za sada uspešno odoleva bržem Vilijamsu u odbrani četvrte pozicije u šampionatu konstruktora. Ekipi iz Grouva ne pomaže činjenica da Strol još uvek nije video kariranu zastavu (što nije bilo neočekivano), pa je teret skupljanja poena zadatak koji „penzioner" Masa za sada uspešno obavlja. Vilijams je na prethodne tri trke u Sočiju osvojio više bodova i od Ferarija i od Red bula, što ih čini blagim favoritima za bar sedmu poziciju na trci.

Karlos Sainc će u trku u Rusiji krenuti tri pozicije niže od onoga što izbori na kvalifikacijama - rezultat kratkotrajnog pomračenja svesti prilikom pokušaja preticanja Strola u Bahreinu - što daje priliku Kvjatu da se u domovini iskupi za katastrofalni nastup koji mu je prošle godine definisao karijeru. Has se, uprkos promeni dobavljača, i dalje muči sa kočnicama pa je pitanje da li impresivni Grožan može da ponovi svoj obično herojski rezultat na kvalifikacijama, nešto što Magnusen za sada ne uspeva da replicira.

Reno, uprkos ove godine značajno boljem agregatu, još uvek nije na nivou koji se od nekad šampionske ekipe očekuje, ali bi uz novu verziju motora i bolje podešavanje šasije već za nekoliko nedelja to moglo da se promeni. Za sada Hilkenberg uspeva da izvuče maksimum na nivou jednog kruga - pa neće biti neobično ako ga danas ponovo vidimo u trećem delu kvalifikacija - dok Palmer i dalje ne opravdava mesto u elitnoj klasi auto sporta.

Verlajn je konačno debitovao u šampionatu (za Zauber sjajnim) jedanaestim mestom u Bahreinu, uverivši skeptike da su prerano počeli da ga otpisuju, što se ne može reći za Eriksona za kojeg se činilo da ne može da parira čak ni nesrećnom Đovinaciju. Na samom začelju je i dalje Meklaren, koji Vandornu na prošloj trci nije omogućio čak ni da startuje, dok je Alonso makar zvezda radio komunikacije, kada već ni jednom nije uspeo da završi trku.

Da li će Ferari konačno zablistati i u subotu, ili će Mercedes i dalje biti jedini tim koji je ikada vodio na trci u Sočiju saznaćemo posle subotnjih kvalifikacija, koje su, kao i nedeljna trka, na programu od 14 sati po našem vremenu. Ja mislim da hoće, a vi?

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
23° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи