Hamiltonov scenario?

Možda su do kraja sezone ostale još dve trke, i moguće je da ćemo za konačnu odluku o šampionu morati da čekamo još 14 dana, ali s' obzirom na strukturu i lokaciju (čitaj: klimu) staze u Emiratima koja ne nosi mnogo neizvesnosti, jedno je jasno: titula se kuje ovog popodneva u Brazilu.

U sportu nije moguće zamisliti bolji scenario od donošenja odluke o svetskom prvaku u poslednjem napadu u košarci, tokom nadoknade vremena (produžecima, penalima čak?) u fudbalu, nokautom u poslednjoj rundi boks meča, petercima u vaterpolu ili sledstveno - u poslednjoj trci sezone Formule 1. Međutim, poslovična uskogrudost vladajućeg establišmenta koji novac stavlja ispred svega drugog dovela je do pogrešnog izbora lokacije za veliko finale, jer staza u Abu Dabiju u TV prenosu izgleda nestvarno lepo ali iz takmičarskog ugla predstavlja verovatno najmanji izazov u celoj sezoni. Fokus je zbog toga prebačen na pretposlednju trku, ni približno vizuelno privlačan, daleko manje komforan ali najvažnije - spektakularno uzbudljiv autodrom na brežuljcima najvećeg grada Južne Amerike.

Postoje neka mesta u kalendaru Formule 1 o kojima bi se i bez trke koja potencijalno odlučuje o svetskom prvaku mogle napisati stranice uzbudljivog teksta, i staza Karlos Paće sa lakoćom pronalazi put do te liste. Parče asfalta bremenito uspomenama na neke od najuzbudljivijih trenutaka prestižne klase auto sporta će još jednom biti poprište trkačkog nadmetanja koje bi lako moglo da uđe u istoriju, ko god da iz njega izađe kao pobednik. A ako kojim slučajem ostanemo uskraćeni za istoriju, za zabavu sigurno nećemo, jer čak i bez kiše, koja je sudeći prema meteorolozima danas neizbežna, u Sao Paulu se obično trkamo u ritmu sambe - sa lakoćom, bezbrižnošću i uz mnoštvo bočnog kretanja.

Razlika između klupskih kolega je posle Meksika spuštena na 19 bodova, ali je iz ugla Nika Rozberga matematika i dalje veoma prosta: jedna pobeda u poslednje dve trke, ili jedno drugo i jedno treće mesto garantuju mu titulu šta god da Hamilton uradi; svaki lošiji rezultat od toga i šampionat neće zavisiti samo od njegovog učinka. Pošto je za Britanca situacija upravo obrnuta - i uz obe pobede do kraja sezone zavisiće od rezultata drugih - popularna škola mišljenja kaže da je, paradoksalno, aktuelni šampion u psihološkoj prednosti: dok Niko, koji je nikad nije ni osvojio, u poslednje dve trke može samo da izgubi titulu, Luis, koji ju je praktično već izgubio, može samo da je (ponovo) osvoji.

Hajde da onda malo raščlanimo tu situaciju i vidimo da li je zaista tako.

Logično bi bilo za pretpostaviti da će trostruki šampion lakše noću spavati od Nika, koji je po prvi put u karijeri u situaciji da je favorit za titulu, ali nije li upravo Hamilton, kao verovatno najbrži vozač svoje generacije, svoju reputaciju ozbiljno dovodio u pitanje popuštanjem pod pritiskom, koliko 2007. godine kada je na poslednjoj trci izgubio titulu, bar jednako toliko i sezonu kasnije, bez obzira što ju je tada osvojio? Da sve bude zanimljivije, baš u Brazilu.

Zatim, ako je Britancu neophodan bar jedan „neobičan" ishod trke - jer se poslednjih sezona „običnim" ishodom računa svaka dupla pobeda Srebrnih strela - na svetu je malo mesta koja su u stanju da takav ishod izrežiraju bolje od Interlagosa. Ali avaj, iako je sa Šumijem suvlasnik rekorda po broju različitih staza na kojima je pobeđivao (23), autodrom u Sao Paulu nije među njima.

Konačno, kiša, jedini element koji dobrog vozača može napraviti i sjajnim i očajnim, je oduvek bila Hamiltonov saveznik, ali je za dominantni automobil koji Luis vozi u stvari izdajnik: piloti Red Bula su već pokazali (Rikardo u Ostinu prošle sezone a Maks u Silverstonu ove) koliko su opasni u takvim uslovima, a čak bi i Margarita* mogla da izgleda značajno bolje nego po suvom vremenu. Tačno je da će i Rozberg u slučaju kiše biti na nišanu, verovatno i više nego Luis, ali Nemac ima jednu veliku prednost: čak i u slučaju da u Brazilu ostane bez bodova a Hamilton pri tome pobedi, i dalje će sve biti u njegovim rukama jer mu trijumf u Emiratima i dalje donosi titulu, šta god da Hamilton uradi.

Kada se podvuče crta, rekao bih da su ovog popodneva svojim kartama zadovoljni i jedan i drugi. Luis, zato što kreće sa prve startne pozicije na stazi koja ume da iznenadi, i uz kišu koja mu je uvek dizala rejting; Niko, zato što mu rezultat u Brazilu nije presudan, i što kišom indukovana konkurentnost drugih timova za njega i ne mora da bude tako loša vest.

Najzadovoljniji smo ipak mi, navijači željni dobrog trkanja, kojima sledi poslastica kakva je retko na meniju: direktan obračun za titulu na kišnoj stazi na kojoj bi za pobedu mogla da se bore bar petorica vozača**.

Spremite se zato, u 17 časova, za potencijalno epski obračun između jezera u gradu Svetog Pavla.

* Ime kojim je Seb ove godine krstio svoj Ferari

** Ledenom, potpisnikovom omiljenom, kiša nikad nije bila saveznik

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 10. мај 2024.
20° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара