Читај ми!

Na obali Crnog mora

Zlokobna senka tragičnog vikenda na Suzuki protegla se čak do toplih obala Crnog mora, bacivši u drugi plan konačni (i za nekoliko decenija zakasneli) dolazak Formule 1 u Rusiju, gde se, u Sočiju, ovog vikenda vozi šesnaesta trka sezone 2014. Hamilton na pol poziciji za VN Rusije.

Tužni sled događaja u Japanu na surov način nas je podsetio koliko je Formula 1 i dalje opasan sport. U eri u kojoj su uvedeni sigurnosni protokoli bez presedana olako smo zaboravili da voziti automobil, a kamoli trkati se pri brzinama koje neretko prelaze i 300 kilometara na čas nije i nikada ne može biti bezbedno, i da to što već 20 godina niko nije izgubio život u Formuli 1 dugujemo velikim delom i - sreći.

Bjankijeva nesreća će nesumnjivo pokrenuti novi set mera čiji je cilj dodatno povećanje bezbednosti - zatvoreni kokpit i drugačije procedure izlaska sigurnosnog vozila su među prvim idejama koje se razmatraju - ali koliko god da te mere budu uspešne, Formula 1 i opasnost će uvek biti nerazdvojni par. Vozači to dobro znaju, i baš zbog toga, usmerimo pozitivnu energiju u pravcu Žila, i nemojmo gubiti nadu da je pred ovim sjajnim momkom još mnogo trka, još mnogo života.

Ovog vikenda Bjankijev automobil će ostati u garaži, jer je Marusija odlučila da u znak poštovanja prema svojem povređenom vozaču na domaćem terenu nastupi sa samo jednim takmičarem, ali ostatak karavana, iako evidentno pod uticajem događaja sa Suzuke, nastavlja šampionat u kojem su, računajući i Soči, do kraja ostale još četiri trke.

Hamilton je posle Japana i treće uzastopne pobede prednost u generalnom plasmanu uvećao na deset bodova i mada je ponovo izraziti favorit za titulu, šampionat neće biti odlučen sve do poslednje trke koja, potpuno bespotrebno, nosi duple bodove. U ovom delu sezone Mercedes je nedodirljiv, čak i u kišnim uslovima, što je na neki čudan način i dobro, jer se otvara prostor da Luis i Niko o tituli odluče među sobom, bez uticaja drugih vozača, naravno pod uslovom da Mercedes podigne nivo pouzdanosti svojih automobila.

U isto vreme, zbivanja van staze su gotovo jednako zanimljiva. U trenutku kada su spekulacije o Alonsovom rastanku sa Ferarijem dostigle vrhunac, Formulu 1 je uzdrmala vest da se aktuelni četvorostruki uzastopni šampion rastaje sa timom koji ga je podržavao od njegove dvanaeste godine. Iako nije zvanično potvrđeno, zna se da Seb ide u Ferari, u kojem se u ponedeljak vrši primopredaja dužnosti između Di Montecemola i Markionea, pa na saopštenje iz Maranela nećemo još dugo čekati. Činjenica da Fetel nema menadžera (?!) celu priču o prelasku u slavni tim čini još zanimljivijom.

Iako Sebov potez nije bez rizika, imajući u vidu tranziciju u kojoj je Skuderija, ne može se reći da nije logičan. Kao retko koji vozač u skorijoj istoriji, Fetel je godinama izložen sumnji da je za titule koje je osvojio zaslužniji tim - a tu se pre svega misli na genijalnog Njujia - i kako bi odagnao takve kritike Seb želi da se dokaže van Red bula. Ferari je odličan izbor, ne samo zbog slavne tradicije već pre svega zbog toga što se od sledeće godine skida zabrana unapređenja motora, pa bi uz resurse moćne fabrike koja im je na raspolaganju, skarletni automobili vrlo brzo mogli da se vrate na vrh. Naravno, Sebu neće odmoći ni to što će mu (bar) u prvoj godini društvo praviti Kimi, verovatno najbolji prijatelj u karavanu, bivši komšija i redovni takmac u badmintonu.

Ostaje pitanje šta će biti sa Alonsom, koji u sezoni u kojoj dobija više pohvala nego što je to bio slučaj u (davnim) godinama kada je osvajao titule izgleda nije dobro odigrao partiju pokera u kojoj je ulog bilo mesto u konkurentnom automobilu. Red bul očigledno nikada nije ni bio opcija, Mercedes sledeće godine nema prostora, Meklaren je zbog ulaska Honde velika nepoznanica, a ni Lotus - koji je konačno ozvaničio saradnju sa Mercedesom - nije preveliki garant da će Fernando biti u prilici da u 2015. godini napokon doda treću titulu prvaka sveta. Zaista je neverovatno da je Španac do titula stigao u Renou, koji se po resursima nikada nije mogao porediti sa moćnijim timovima, a da je ostao kratkih rukava i u Meklarenu i u Ferariju, ali biće još neverovatnije ako najcenjenijeg vozača ove generacije sledeće godine - uopšte ne budemo gledali u Formuli 1?!

Na kraju i nekoliko reči o novom Tilkeovom čedu. Autodrom u Sočiju je prema prvim ocenama mešanac Koreje, Valensije i Abu Dabija, što baš i nije naročito pohvalno. Krug je prilično dugačak, sa skoro punih 6 kilometara samo su Spa i Silverston duži. Gledaćemo dve DRS zone i maksimalne brzine od oko 320 kilometara na sat, a tokom sunčanog vikenda vozačima su na raspolaganju meka i srednja mešavina Pirelijevih guma, pa se tokom trke očekuju dva ili tri odlaska na servis. Očekuje se da svih 55 hiljada mesta na tribinama bude popunjeno.

Svaki drugi ishod osim nove pobede za Srebrne strele bi bio prvorazredno iznenađenje, ali posle Japana možda je upravo jedna dosadna i sigurna trka ono što je Formuli 1 u ovom trenutku potrebno.

I kvalifikacije u subotu i trka u nedelju počinju u 13 časova po našem vremenu.

#Forza Jules

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 18. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи