Читај ми!

Hokenhajm, zabavan i bez kiše

Za razliku od legendarne staze u belgijskoj banji, koja je jedina preživela ozbiljne arhitektonske rezove zarad podizanja nivoa bezbednosti, pa i u modernoj inkarnaciji izaziva podjednako uzbuđenje vozača i navijača, nemački auto-moto sport je morao da plati punu cenu. Težak udes Hamiltona u kvalifikacijama. Rozberg osvojio pol poziciju.

15.35 - Vozač Red Bula Niko Rozberg startovaće sa pol pozicije. On je do najbržeg kruga u kvalifikacijama došao u vremenu 1:17.109 minuta. Drugo mesto zauzeo je Finac Valteri Botas iz Vilijamsa, a treće njegov timski kolega Brazilac Felipe Masa. Britanac Luis Hamilton iz Mercedea izleteo je sa staze tokom kvalifikacija, pa će startovati sa 16. pozicije. Trka za Veliku nagradu Nemačke vozi se u nedelju od 14 sati. 

14.00 - Britanski vozač Formule jedan Luis Hamilton doživeo je tešku nesreću na kvalifikacijama pred Veliku nagradu Nemačke. Član Mercedesa je sleteo sa staze i udario u ogradu, posle čega je prebačen u bolnicu, ali prema prvim navodima nije teže povređen. Hamilton je rekao svom timu da su mu otkazale kočnice. Kvalifikacije su zbog tog incidenta bile prekinute, ali su ubrzo nastavljene.  

Prvo je, posle tragične '76. godine, na žrtveni oltar prinesen divni i strašni Severni krug Nirburgringa, samo da bi se sredinom osamdesetih vratio kao svoja neuzbudljiva, političkom korektnošću isprana verzija u vidu novog Južnog kruga. Zatim je, 25 godina kasnije na red došao i zanosno brzi, ludi Hokenhajmring, kojeg je her Tilke, u maniru iskusnog mesara, imaginarnom satarom skratio za najzanimljiviji i najstrašniji deo kruga koji je tako drsko prominirao u gustu Hardt šumu. I ako je za prvi potez razumevanje moglo da se pronađe u ogromnom broju žrtava koje su svoje poslednje životne krugove odvezle na stazi u mitskim Ajfel planinama, amputacija Hokenhajma i danas, skoro petnaest godina kasnije deluje šokantno.

Ponajviše zbog toga što, za razliku od Severnog kruga koji je izbačen iz kalendara Formule 1 ali i dalje ponosno stoji i svojim krivinama i dalje izaziva hrabre i lude ovoga sveta (pa ćemo tako naredne godine moći da uživamo u trci za šampionat Svetskog šampionata turističkih automobila na pravom, starom Nirburgringu, i, nadam se, navijamo za našeg Ducu Borkovića), originalni Hokenhajmring postoji samo na slikama, od kako je deo stare staze preoran i pošumljen?!

Ostaju zato samo priče o sedam kilometara dugom krugu u kojem je od ulaska u šumu do povratka na Motodrom automobilom upravljala hrabrost pre nego pamet. Međutim, iako nam je stari Hokenhajm podario neke nezaboravne scene, kao što je recimo boks meč Pikea i Salazara 1982. godine, ili Prost koji gura svoj Meklaren koji je ostao bez goriva 1986. godine, istina je da i novi patrljak stare staze ume da donese i te kako zanimljivu borbu i neke zabavne trenutke*.

Ovog vikenda glavna priča je eliminacija FRIC sistema, odnosno sistema koji je povezivao prednje i zadnje ogibljenje. U najkraćim crtama, pojedini timovi (čitaj Meklaren) su postavili pitanje legalnosti sistema (koji je pritom u Formuli 1 prisutan već dobrih 5 godina?!), i otvorili mogućnost podnošenja zvaničnog protesta na rezultate trke pa su svi timovi zaključili da je rizik da Čarli Vajting, tehnički delegat FIA, takav protest uvaži dovoljno veliki da je bolje rešenje takmičiti se bez FRIC-a. Naravno, javna je tajna da se Meklaren, čiji automobil je takođe imao montiran FRIC, na ovakav korak odlučio zbog opšteprihvaćene pretpostavke da je Mercedes AMG najbolje razvio sistem, pa bi po toj logici zabrana istog najviše i naštetila ekipi iz Breklija.

Sudeći po rezultatima slobodnih treninga u petak, uklanjanje FRIC-a će dovesti do malih pomeranja u poretku timova, ali nedovoljno da bi Mercedesova ovosezonska dominacija bila ugrožena.

Što implicira da će se i ovog vikenda nastaviti borba za titulu unutar Mercedesove garaže, iako u stvari uopšte ne mora da bude tako. Jesu Hamilton i Rozberg u petak ponovo dominirali i najavili zaposedanje prvog reda posle subotnjih kvalifikacija, ali vremenska prognoza nam posle suvih i pakleno vrućih petka i subote za nedelju predviđa veliku mogućnost padavina.

Među onima koji su takvim meteorološkim izveštajem posebno zadovoljni su pre svih Hamilton, verovatno najbolji kišni vozač u ovoj generaciji, stari oportunista Alonso, koji fantastično prepoznaje svaku i najmanju priliku da se ubaci na višu poziciju nego što to automobil koji vozi zaslužuje, i aktuelni svetski šampion, Fetel, koji je svoju veštinu na mokrim stazama dokazao još sada već davne 2008. godine, podarivši na kišnoj Monci Toro Rosu prvu i za sada jedinu pobedu.

Ne bi trebalo zaboraviti ni Botasa, koji je umeo da zablista na kiši i prošle sezone, kada je Vilijams bio značajno lošiji nego što je to slučaj ove godine, ali ni Hilkenberga koji takođe ne zazire od klizavih staza, dok se Fors Indija u petak pokazala kao jedan od automobila kojima će FRIC najmanje nedostajati.

Uostalom, uz zagarantovanu nivelaciju koju svaka kiša donosi u svet auto trka, bilo bi neozbiljno bilo kome uskratiti šansu za makar trenutak slave.

Ukoliko kiša izostane, bitan faktor za ishod nedeljne trke može biti visoka temperatura, pre svega kroz uticaj na ponašanje guma, ali i kroz povećanu šansu za kvar motora usled problema sa hlađenjem. Timovi na raspolaganju imaju meke i super meke gume, a simulacije predviđaju malu razliku između taktike sa dva i one sa tri odlaska na servis. Ono što je posebno zanimljivo je da je Mercedesova prednost na žutim, mekim gumama, značajno niža nego na super mekim, crvenim, koje ćemo gledati u kvalifikacijama, tako da subotnji rezultati ne moraju da budu baš tačan odraz onoga što će se dešavati u nedelju.

Prva startna pozicija ovog vikenda zato možda vredi manje nego obično, ali to nipošto ne znači da će je se Hamilton ili Rozberg lako odreći. Upravo obrnuto, u sezoni u kojoj je razlika između klupskih kolega minimalna, sitni detalji mogu imati velikog uticaja na konačni ishod, pa nas sigurno očekuje još jedna fascinantna borba timskih kolega i nekadašnjih dobrih prijatelja.

A tek ako padne kiša...

*Osim možda Felipeu Masi koji bi rado zaboravio 2010. godinu.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 09. мај 2024.
16° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара