Читај ми!

Spilberg za Špilberg?

Kao takmičenje koje svoju okorelu publiku ima pre svega u Evropi, Formula 1 će ovog vikenda imati težak zadatak da se izbori za pažnju u konkurenciji jednog drugog sporta čija navijačka baza je takođe najjača na Starom kontinentu. Klasični autodrom i zrnce sreće su nam pre dve nedelje pokazali šta generacija 2014 može, da li ćemo na još jednoj starinskoj stazi gledati nastavak? Masa na pol poziciji.

 15.00 - Vozač Vilijamsa Brazilac Felipe Masa startovaće sa pol pozicije na trci za Veliku nagradu Austrijie, pošto je u kvalifikacijama zabeležio najbolje vreme. Masa je do prve pol pozicije u sezoni, a 16. u karijeri došao krugom u vremenu 1:08.759 minuta. Sa drugog mesta startovaće njegov klupski kolega Valteri Botas, dok je treće mesto pripalo vozaču Mercedsa Niku Rozbergu.
Trka za Veliku nagradu Austrije vozi se sutra od 14 sati na stazi "Red Bul ring".

Kada smo poslednji put u kalendaru imali Veliku nagradu Austrije aktuelni svetski šampion je tek počinjao svoju pravu trkačku karijeru prvom sezonom u Formuli ADAC, pobednik prošle trke je još vozio karting, dok se Kvjat verovatno zabavljao igračkama koje je dobio za svoj deveti rođendan.

Ne znam da li se Fetel, Rikardo i mladi Rus sećaju poslednje trke u Špilbergu, ali bi neki od njihovih današnjih rivala mogli da je pamte. Možda ne Alonsu, koji je tog maja 2003. godine odustao zbog kvara motora njegovog Renoa, ali Batonu koji je završio četvrti u svojoj BAR-Hondi, i pogotovo Kimiju, koji je u Meklarenu stigao do pobedničkog postolja, povratak u Austriju sigurno budi neka lepa sećanja.

Staza koja je tokom vremena prolazila kroz ozbiljnu krizu identiteta, sudeći po konstantnom menjanju imena, od Esterajhringa, preko Celtvega i A1 Ringa do današnjeg Red Bul Ringa, je uprkos intervenciji neizbežnog Hermana Tilkea u drugoj polovini devedesetih ipak uspela da se izbori za svoju prepoznatljivost. Fantastičan alpski pejzaž, velika prosečna brzina i kratak krug, ali pre svega opstanak šljunkovitih (nasuprot asfaltnih, sigurnih ali dosadnih) zona za izletanje doprinose tome da smo u Austriji češće gledali zabavne nego dosadne trke. Činjenica da su u pripremi ovog vikenda timovi morali da se oslone na simulatore, zbog nedostatka realnih podataka usled dugog odsustva staze iz kalendara, takođe može samo da pomogne.

Mercedes je u Montrealu izgubio nadu da će postati prvi tim u istoriji koji je pobedio na svim trkama sezone, ali i dobio dobar podsetnik da je u Formuli 1 pouzdanost jednako važna kao i brzina. Zbog brzine će Srebrne strele i u Austriji biti prvi favoriti, ali ovog vikenda jednačina sadrži previše nepoznatih činilaca koji bi mogli da značajno utiču na konačni ishod. Zbog nadmorske visine od oko 700 metara, pri smanjenom atmosferskom pritisku pod posebnim stresom će biti turbine, dok nedostatak podataka o tome kako će se ponašati meke i super meke gume omogućava određenu taktičku kreativnost. Kratak krug uslovljava više kontakata vodećih vozača i onih sa začelja kolone, dok će šljunkovite zone za izletanje eventualne greške kažnjavati odustajanjem, a ne samo gubitkom vremena.

Sve to može ionako fascinantnu bitku unutar Mercedesove garaže učiniti još uzbudljivijom. Dok je na početku sezone Hamilton važio za prvog favorita, posle prve trećine šampionata je sve više onih koji veruju da Keke neće još dugo biti jedini Rozberg sa titulom svetskog prvaka. Iako Luis ni malo nije okrnjio svoju auru najbržeg vozača generacije, što će se pokazati i kroz već sada izvesno najveći broj pobeda u ovoj sezoni, Niko deluje da se zbog toga ni malo ne uzbuđuje. A i zašto bi, jer ne samo da ima lepu prednost u generalnom poretku, Rozberg Junior samopouzdanje može da crpi i iz porodične tradicije - tata Keke je do titule 1982. godine stigao sa samo jednom pobedom u sezoni.

Neće, međutim, biti veliko iznenađenje ukoliko se o poretku u Austriji budu pitali i neki vozači koji ne voze Srebrne strele. Vilijams je pokazao da na stazama koje nisu previše aerodinamički zahtevne, a Red Bul Ring svakako spada u takve, FW36 i te kako može da demonstrira snagu Mercedesovog motora koji ga pogoni. Botasov najbolji plasman u karijeri je nekoliko petih mesta pa je Austrija lepa prilika za nešto više, dok bi Masa mogao da se vrati na podijum prvi put nakon odlaska iz Ferarija.

Meklaren i Fors Indija takođe mogu da računaju na prednost koju im na ovakvom tipu staze donosi agregat, dok će Ferari šansu tražiti pre svega u poboljšanjima šasije koja su se pokazala interesantnim u slobodnim treninzima u Kanadi, a u Austriji bi mogli da ih konačno vidimo i na trci.

Na kraju, aktuelni šampioni, i pored pobede na prošloj trci i činjenice da su na domaćem terenu, u regularnim uslovima teško da mogu da se nadaju i podijumu. Ali u latiničnom alfabetu, razlika između Špilberga i holivudskog maga koji je ekranizovao neke od najuzbudljivijih scenarija je samo mala kukica na prvom slovu, razlog više da se ovog vikenda nadamo nastavku montrealskog trilera.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво