Читај ми!

Srpski automobilista u društvu najboljih sa brojem 98

Borković i Sebastijan Loeb debituju u VTCC-u

Najbolji automobilista Srbije Dušan Borković pred ispitom je karijere, jer 13. aprila debitovaće u Svetskom šampionatu turističkih automobila (WTCC), i to uličnom trkom u Maroku na stazi Mulaj el Hasan u Marakešu. Pored Borkovića debitovaće i devetostruki šampion sveta u reliju (WRC), Francuz Sebastijan Loeb. Prenosi svih 12 trkačkih vikenda na RTS-u.

Posle titula Evropskog šampiona na brdskim stazama, i trećeg mesta koje je osvojio prošle sezone u Evropskom kupu turističkih automobila (ETCC), Dušana Borkovića sada očekuju i iskušenja u drugom najprestižnijem i najznačajnijem takmičenju pod okriljem Svetske automobilske Federacije (FIA), posle Formule 1.

Tokom marta, tačnije 20. i 21. marta, Borkoviće je obavio testiranja na svom Ševrolet Kruzu u Španiji, na stazi u Valensiji, i napominje da je vožnja u ovom rangu takmičenja mnogo drugačija i zahtevnija nego na svim prethodnim takmičenjima u kojima je nastupao do sada.

Imao je određen problem zbog sedišta, koje je sada drugačije postavljeno u odnosu na prethodnu godinu, čak 60 centimetara bliže volanu, a Borković je, zanimljivo, najviši automobilista planete, sa 207 centimetara visine.

Dušan je osećao velike bolove u leđima, zbog čega mu je i napravljena specijalna podloga na kojoj će sedeti i sada je situacija mnogo lakša u samoj vožnji.

Pored toga, prvi Srbin u ovom takmičenju oseća uzbuđenje, ne i tremu, jer poznat je kao vozač koji ne da na sebe i nikad se ne predaje. Neizvesnost je prisutna, jer ovo je nov teren za Borkovića, međutim ne treba zaboraviti da je do sada u karijeri uvek uspevao da pokaže kvalitet kada je bilo najpotrebnije.

Ipak, ovo je sport u kojem odlučuje mnogo faktora, pre svega sreća, a velika nepoznanica može biti i sam automobil jer naš Borković nije imao mnogo vremena za testiranje.
Za razliku od njega, Sitroen je sa Milerom i Sebastijanom Loebom prošle godine razvijao automobil i prilikom testova prevezli su više od 200 000 trkačkih kilometara, tokom kojih su potrošili oko 1000 guma.

Borković će voziti automobil Ševrolet Kruz sa brojem 98 u ekipi NIS Petrol Rejsing tim Kampos, a blisko će sarađivati i sa Engleskim RML-om, kompanijom koja je predstavila Ševrolet 2009. godine kada su u prvoj sezoni ostvarili čak šest pobeda, i koja je već naredne 2010. osvojila titulu u konkurenciji proizvođača. Njihov vozač Ivan Miler postao je tada šampion sveta.

Borkovićev inženjer biće Đoan Orus, sa kojim će se savetovati oko taktike i raditi na unapređenju automobila. Pored toga, tokom svake trke Orus će biti konstantno u kontaktu sa Dušanom Borkoviće.

Čitavu logistiku našem asu pruža Kampos tim iz Španije, za koji će voziti i Borkovićev klupski kolega Španac Hugo Valente. Zanimljivo je da su u Kampos timu prognozirali kako će Borković tek na kraju sezone imati bolje rezultate od Valentea, ali naš vozač je već na testovima u Valensiji tokom marta imao bolje rezultate od Španca, iza kojeg je već jedna sezona u VTCC-u. 

Automobil Ševrolet Kruz ima 1600 kubika, blizu 400 konjskih snaga, šestostepeni menjač i pogon na prednjim točkovima, a homologacija automobila ista je za sve timove.

Svetski šampionat turističkih automobila, koji se vozi na kružnim stazama, startovaće 13. aprila trkama u Maroku, na stazi Mulaj el Hasan u Marakešu, kada će se voziti ulične trke.

Nakon toga, uslediće evropska turneja:
Francuska - 20. april
Mađarska - 4. maj
Slovačka - 11. maj
Austrija - 25. maj
Rusija - 8. jun
Belgija - 22. jun

Potom i dve trke u Južnoj i Severnoj Americi:
Argentina - 11. avgust
SAD - 14. septembar

I onda, na kraju sezone, Azijska turneja:
Kina - 12. oktobar
Japan - 26. oktobar (čuvena staza Suzuka)
Makau - 16. novembar (ulična trka)

Najveći favoriti biće naravno vozači Sitroena, devetostruki šampion sveta u reliju, Francuz Sebastijan Loeb i njegov sunarodnik, četvorostruki šampion sveta u Šampionatu turističkih automobila Ivan Miler.

Honda takođe ima jak, fabrički tim, sa vozačima Fabianom Tarkvinijem iz Italije koji je vozio i u Formuli 1, a pored njega Hondu će voziti i Rene Munih.

Najviše je uložila ekipa iz Rusije, Lada Granta, za koju će voziti Rob Haf, Džejms Tompson i Mihail Kozlovski.

Bodovaće se kao i u Formuli 1, 25 poena za pobedu, 18 za drugo mesto, 15 za treće, a potom 12 za četvrto, 10 poena za peto mesto, 8 bodova za šestu poziciju, 6 poena za sedmoplasiranog, 4 boda za osmo mesto, 2 za deveto i samo 1 bod za desetu poziciju. 

Inače, novina je da će postojati tri kruga kvalifikacija. U prvom krugu voziće svi vozači, potom u drugom krugu ostaje 12 najboljih, a u trećem kvalifikacija pet nabržih odlučuje o redosledu dodatnih poena koji se dobijaju po sistemu: 5 bodova za prvog u kvalifikacijama, 4 za drugoplasiranog,  3 boda za treće mesto, 2 za četvrtog i 1 bod za petoplasiranog u kvalifikacijama.

Inače, svetski šampionat turističkih automobila je, posle Formule 1, drugo najznačajnije i najgledanije takmičenje na svetu pod okriljem Svetske automobilske federacije. Prošlu sezonu pratilo 558 miliona ljudi, a prenose je radilo 111 televizijskih kuća iz 188 zemalja.

Od ove godine prenose svih 12 trkačkih vikenda, tokom kojih će se voziti 24 trke, imaćete priliku da pratite i na RTS-u.

Čitava Srbija i svi ljubitelji auto-moto sporta zaista će, konačno, imati jedinstvenu priliku da prate našeg vozača u velikom svatskom takmičenju i da u društvu Sebastijana Loeba, Ivana Milera, Roba Hafa i Fabijana Tarkvinija navijaju za broj 98 koji će, uz srsku zastavu, nositi Dušan Duca Borković.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво