Бернијев нежељени легат

Грег Мафеи, извршни директор Либертија, није много марио за дипломатију када је у јануару изјавио да трка у Азербејџану „осим што нам добро плаћа, ништа не чини за дугорочно промовисање бренда (Формуле 1) и постављање овог бизниса на здраве основе“. Чејс Кери се касније потрудио да умири локалног промотера који је био с' правом љут, али истину коју је изрекао Мафеи нико не може да оспори.

Влада Азербејџана је платила највећу суму у историји Формуле 1 како би на улице Бакуа довела шарене аутомобиле најважније категорије светског ауто спорта, а колико је богата пост-совјетска република незаинтересована да ту суму поврати можда најбоље показује чињеница да се за саму трку у продају пушта тек нешто мање од 30,000 карата. Сабласно празне улице града на обали Каспијског мора зато представљају прави показатељ катастрофе која је у последњем тренутку избегнута оног момента када је Либерти медија преузела комерцијална права на Формулу 1 и не само Бернија, већ много важније, Бернијев бизнис модел заслужено послала у ропотарницу историје. У моменту када спорт захваљујући новим власницима поново постаје атрактиван и привлачи интересовање бројних градова који стоје у реду за организацију трке Формуле 1, биће интересантно видети како и да ли ће Либерти успети да се реши нежељеног уговора који је ушао у тек другу од планираних седам година трајања.

Док се то не деси, остаје нам да се надамо да би 6 километара дуга стаза можда могла да нам приушти нешто више узбуђења него што је то био случај на премијери, која је на популарним интернет странама које дају прилику навијачима да оцењују занимљивост трка, у 2016. години заузела последње место. Уз јачу конкуренцију него што је то лане био случај, шире аутомобиле који су значајно спорији на правцу али зато бржи у кривинама, високу температуру и потпуно неадекватне (читај превише тврде) мешавине гума које су овог викенда на располагању, рекао бих да су шансе да гледамо занимљивију трку поприлично велике.

Хамилтон је прошле сезоне на овом месту преживео прилично фрустрирајући викенд, инициран грешком у квалификацијама а затим зачињен погрешним мапирањем мотора.

Победа у Монтреалу и релативно лако излажење на крај са Ботасом - у поређењу са битком коју је водио са Розбергом прошле године - гарантују да ће Британац са више самопоуздања доћи у Баку, где његовом Мерцедесу пословично неће пријати високе температуре али макар неће морати да се мучи са ултра меком гумом која је у досадашњем току сезоне фаворизовала Ферари. Да ли ће самопоуздање бити довољно за бољи резултат ове године?

Скудерија се још пре почетка сезоне определила да титулу нападне (само са) Фетелом и тај план и даље делује прилично изводљиво. Немац је у Канади по први пут у 2017. остао без подијума, али опоравак после оштећеног предњег крила у првом кругу на стази Жил Вилнев је био прилично импресиван па ни њему неће недостајати вере да у Азербејџану може до нове победе. И Кими се поправио у квалификацијама што значи да би бар борба за први ред могла бити неизвесна.

Рикардо има три подијума у низу, док је Макс забележио чак три одустајања у последњих 5 трка, али борба унутар Ред Була ће трајати до последње трке сезоне. И један и други заслужују више него што RB13 тренутно може да им пружи, па ће у недостатку моћније верзије агрегата, аустријска екипа до краја сезоне уместо на борбу за титулу пре свега морати да се сконцентрише на борбу како да задржи овај сјајни возачки пар и у 2018. години.

Пинк пантери су још једном откровење сезоне, и мада су аматерски потези менаџмента у Монтреалу резултирали губитком потенцијалног подијума, четврто место у шампионату конструктора је и те како достижан циљ. Баку је тип стазе где Форс Индија обично добро пролази па ето још једне прилике за Переза, и нарочито импресивног Окона, да заблистају.

Саинц је у Канади демонстрирао зашто је, и поред блиставог талента, још увек „само" возач Торо Роса. Опасан инцидент који је изазвао је тек пуком срећом прошао без тежих последица, ако не рачунамо повређени его младог Шпанца, али са потенцијално слободним местима у Ферарију и/или Мерцедесу следеће сезоне, Јуниор до краја године више нема права на грешку. Квјат далеко заостаје у шампионату, што би коначно могло да га кошта позиције у тиму, па ће бити интересантно видети како ће се изборити са притиском у наредних неколико трка.

А када већ спомињемо притисак, нико није у незавиднијој ситуацији од Палмера, који се прошверцовао у овогодишњи шампионат па неће бити изненађење уколико га не доврши као возач Реноа. Клупски колега Хилкенберг извлачи максимум из жутог аутомобила и права је штета што никада нисмо били у прилици да видимо шта би Немац могао да постигне у тиму који је способан за регуларну борбу на врху.

Вилијамс ни ове сезоне, без обзира на моћан агрегат, новац којег не недостаје и знање Педија Лоуа, не бележи резултате достојне имена. Опредељујући се за Строла, екипа из Гроува је кренула путем који подразумева стрпљење, али уз дужно поштовање за таленат који почетник поседује, за сада таква тактика не доноси резултат. Штавише, уз конкуренцију какву има, Маса очекује да добије продужетак уговора и на наредну сезону, што би према мишљењу моје незнатности био још већи промашај од прераног ангажовања богатог Канађанина.

Хас се, потпуно невероватно, и даље мучи са кочницама, због чега је поготово Грожан у великом проблему. За разлику од Магнусена, чија каријера иде у силазном правцу, Француз се и даље нада да ће добити прилику у неком од јачих тимова, али да би се то заиста и догодило мора имати на располагању аутомобил достојан талента који поседује. Прилике које му се указују Роман углавном користи, мада је уз константни прилив талената из нижих категорија времена све мање.

Заубер у Азербејџан долази сиромашнији за вероватно најважнијег члана, шефицу Монишу Калтенборн, чији изненадни одлазак ће вероватно имати дугорочне последице по судбину швајцарског тима. Још шокантније делују приче о преференцијалном третману за Ериксона као директном узроку одласка цењене Индијке, чиме се додатно доводи у питање будући опстанак Верлајна у тиму.

На самом зачељу ће и овог викенда бити наранџасти Мекларен, који је партнерством са Хондом доведен у позицију у којој славни тим никада није био. Сезона са Пежоовим агрегатима је дуго словила као најлошија у историји екипе из Вокинга, али мало ко се сећа да је Мекларен те године стигао до 8 подијума, чиме је додатно огољена монументалност калварије кроз коју некад моћни тим данас пролази. Уз разочаравајући учинак Вандорна и извесни губитак Алонса, бројни навијачи Мекларена имају разлога да стрепе за будућност.

Шта мислите, ко ће свој статус потврдити, а чија срећа ће се окренути на Бернијевој стази у земљи ватре?

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво