Ексклузивно из Марока за РТС

Борковић: Надам се да квар није озбиљан

Најбољи аутомобилиста Србије Душан Борковић остварио је одличан пласман на првој трци сезоне у Светском шампионату туристичких аутомобила, пошто је на стази "Мулај ел Хасан" у Маракешу (Мароко), заузео шесту позицију. Ипак,у другој трци на истој стази Борковић је морао да одустане због квара на свом "шевролет крузу".

Овим пласманом Борковић је после првог освојеног бода у квалификацијама дошао до нових осам бодова и у овом тренутку, после првог тркачког викенда, налази се на осмом месту у генералном пласману са укупно девет поена.

Занимљиво је да је Борковић стартовао у првој трци као пети, али је због лошијег старта, возач Хонде Тијаго Монтеиро из Португала успео да претекне нашег такмичара.

Међутим, Борковић је одмах напао Монтеира, претекао га, али је при том дошло и до мањег судара, тако да су судије тек после друге трке одлучиле да казне нашег возача са десет секунди пенализације, због чега је на крају био шести.

"Био сам револтиран јер ме је Тијаго Монтеиро, после мог лошег старта, доста успоравао. Морам да истакнем да је старт из места и то изгледа као да стартујете Боинг, тако да се нисам најбоље снашао. Ипак, брзо сам успео да се вратим на позицију број пет и мислим да због тог судара нисам крив, али правила су строга. Одмах после друге трке отишао сам код званичних судија Светске аутомобилске федерације, који ме нису дисквалификовали, али сам добио 10 секунди казне јер нису могли да прегледају и пуштају снимке из мог аутомобила, пошто су људи из мог тима Кампос случајно заборавили да врате картице. Можда је казна мало престрога, јер није моја кривица, али правила су таква и морају се поштовати", истакао је Борковић.

У другој трци, најпре смо видели невероватан судар одмах на старту, у којем је возач Роал Мотоспорта Холанђанин Том Коронел буквално остао без аутомобила "шевролет круз", јер ауто је био тотално уништен. У том судару учествовао је и бранилац титуле, Иван Милер у "ситроену Ц-елизе", који је морао да одустане.

Нажалост, средином друге трке на стази Мулај ел Хасан у Мароку одустао је и Борковић, јер аутомобил је почео да се дими. Дим у кабини и мудра Борковићева одлука, у сарадњи са тимом Кампос, да напусти трку.

"На крају друге трке, одмах је дошао механичар из РМЛ-а који је задужен за мотор. Рекли су ми да су пронашли веома малу пукотину на хладњаку уља. Рекли су ми да постоји велика могућност да ће у првих неколико кругова да се упали аларм за уље и да станем, али ништа се није упалило. Одједном је уље почело да веома јаким притиском прска на кочнице и на ауспух. У том сам приметио да ауто много слабије кочи. Одједном је почело да гори, ватра, дим. Мислио сам да сам се запалио скроз", нагласио је Борковић.

Ситуација јесте била драматична, али су људи на стази и судије одмах угасили пожар и ситуација на "шевролет крузу"са бројем 98 стављена је под контролу.

"Интересантно је да сам пре почетка викенда, у петак, морао да прођем тест, односно да са комплетном тркачком опремом и радио везом, скинем волан и изађем из аутомобила за седам секунди. Мени је то било чудно, никада то нисам радио, пошто сам прилично висок тешко ми је да то урадим, али имао сам два покушаја и успео сам. Сада када је ауто почео да гори, схватио сам колико је то важан сегмент'', напомиње српски возач.

Борковић је сада забринут, јер мотор је отишао на тестирање у РМЛ у Енглеској, а аутомобил је отишао у Шпанију на тестирање, тако да још увек не зна какво је право стање и какви су резултати теста.

"Не знамо да ли је било времена да се направи нови мотор, који је поприлично скуп, јер било је мало времена за то пред ову трку. Сада чекамо резултате тестова. Ја се надам да наредна трка неће бити доведена у питање, јер зауставио сам аутомобил на време. Казна ће свакако бити, новчана, али искрено се надам да ће аутомобил моћи да се поправи и да ћу већ наредног тркачког викенда возити у Француско", рекао је Борковић.

Борковић се осврнуо и на инцидент на почетку друге трке када је Коронел у удесу, после судара са Мехдијем Бенанијем, тотално уништио свој аутомобил.

"Коронел је био тик испред мене, је сам обишао једног такмичара, био сам на четвртој позицији и ту се десио тај инцидент, где ја не знам ни шта се дешавало, јер делови су летели на све стране. Ја сам зауставио аутомобил да не бих ударио директно у њега, али су возачи који су били иза мене и који су имали мнного бољи преглед ситуације прошли. Међу њима је био и мој клупски колега Хуго Валенте из Кампоса који је био 12, али је он само зажмурио и прошао, тако да се на крају пробио у сам врх. Ја сам стао јер сам мислио да ће одмах бити црвена застава на стази, али је није било. Трка је настављена онако како се ситуација дешавала после инцидента, а не како сам ја мислио да ће бити, односно да ће се одржати поредак пре инцидента, који није било ни мало безазлен'', закључио је Борковић.

Наредни тркачки викенд је 20. априла у Француској, на стази Пол Рикар када ће се возити такође две трке у Светском шампионату туристичких аутомобила. Очекујемо да ће наш представник, члан Нис Петрол рејсинг тима Кампос, Душан Борковић у свом "шевролет крузу" наступити и на тркама током тог, другог тркачког викенда.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(четвртак, 17. апр 2014, 11:46) - Tijana [нерегистровани]

Bravo Duco

Nikada Srbija nije imala boljeg predstavnika od Borkovica. Svaka cast RTSu sto je prepoznala to pa i da prenosi trke.

(уторак, 15. апр 2014, 17:08) - Dule [нерегистровани]

Bravo Duco

Ne daj se Srbine ! Samo napred. Uz tebe smo do kraja !