Читај ми!

Program Mense u letnjim školama

U okviru pojedinih letnjih škola za decu dijaspore sprovodi se sistem učenja po NTC programu. Odsek Mense za darovite razvijen u okviru Centra "Nikola Tesla" već dve godine sprovodi program u beogradskim vrtićima i školama, a cilj tog programa je da se razvija funkcionalno razmišljanje kod dece.

Dr Ranko Rajović, izvršni direktor Mense i član borda direktora svetske Mense govori o prednostima bilingvalne sredine u kojoj odrastaju deca dijaspore, ali i o NTC programu, njegovoj primeni i primeni u obrazovanju dece iz rasejanja.

"Radili smo i u Sremskim Karlovcima i Novom Sadu sa dve grupe naše dece iz dijaspore u okviru letnjih škola. U Sremskim Karlovcima su bila deca uzrasta od 14 do 18 godina iz Makedonije, Australije, Rumunije i Nemačke. Tamo smo organizovali radionice za učesnike po NTC programu i učili ih, između ostalog, kako da koriste prednost bilingvalne sredine u kojoj su odrasli, a u okviru primene NTC programa", kaže dr Rajović i zaključuje da dete koje priča dva ili tri jezika ima ogromnu prednost u razvoju funkcionalnog razmišljanja.

U toku je i letnja škola za srpsku decu iz Švajcarske, koja imaju predavanja po NTC sistemu učenja, kako bi sto bolje iskoristili prednost odrastanja u bilingvalnoj sredini. Predavači su Ranko Rajović i Uroš Petrović, članovi Mense Srbije.

Ovog leta, dr Rajović je sa ekipom boravio u Milanu, gde su radili sa decom u italijanskim vrtićima i školama. Akcenat je bio na povećanju ukupnih sposobnosti dece, a pre svega na razvoju funkcionalnog znjanja, jer i deca u Italiji, pored ostalih evropskih zemalja pokazuju loše rezultate na PISA (Programme for International Student Assessment) testu.

U mnogim beogradskim vrtićima i osnovnim školama skoro dve godine primenjuje se sistem učenja NTC, čiji je cilj da kod dece razvije funkcionalno razmišljanje, tako što će zanimljivim zadacima i igrama kod njih izazvati radoznalost. Primena akreditovanog programa počinje već od treće godine života igrama za održavanje ravnoteže i koordinacije, jer motorni i mentalni razvoj ne treba odvajati.

"Od četvrte godine stimulišu se mentalne sposobnosti, koje uslovljavaju razvoj sposobnosti koncentracije, učenja, pamćenja, analize i povezivanja. Neke od korisnih igara su i najjednostavnije, tako da roditelji i vaspitači sa decom mogu da rade i dok šetaju ulicom, parkom, voze se automobilom. Jedna od najjednostavnijih igara je prepoznavanje apstraktnih simbola, kao što su zastave, marke automobila, registarske oznake, saobraćajni znakovi. Često se dešava da iz neznanja roditelji deci ne dozvoljavaju igre koje su upravo na spisku najdelotvornijih igara", kaže dr Ranko Rajović.

NTC program podiže nivo intelektualnih sposobnosti, sprečava poremećaj koncentracije i pažnje, razvija koordinaciju pokreta i motorike, razvija brzinu razmišljanja i zaključivanja, povećava broj neuronskih veza u mozgu i, najzad, koristan je za detekciju darovite dece i podsticanje razvoja darovitosti. U stvaranju programa učestvovali su naši vrhunski stručnjaci, koji rade na Oksfordu, Kembridžu, Jejlu i na drugim prestižnim svetskim univerzitetima.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво