Dijaspora u biznisu Srbije

U Beogradu je održana 6. sednica Poslovnog saveta za dijasporu Privredne komore Srbije u proširenom sastavu, uz učešće 16 predstavnika dijaspore. Na sednici su se čuli pozitivni primeri poslovanja i saradnje koju naši privrednici iz dijaspore imaju sa maticom, ali su i jasno definisane administrativne i druge prepreke koje otežavaju investicije iz dijaspore.

U uvodnom obraćanju je Raša Ristivojević, potpredsednik Privredne komore Srbije (PKS), naglasio da su privrednici iz dijaspore uvek dobro došli, da Privredna komora u njima vidi partnere i od privrednika očekuje da se obrate PKS kada god iskuse administrativne, carinske, poreske i druge probleme u poslovanju sa državom.

Ristivojević je podsetio da su osnovi ciljevi Privredne komore, kao nacionalne kuće Srbije, da uspešno predstavi mogućnosti naše privrede na međunarodnom planu i da poveže strane partnere sa našim privrednicima. Ristivojević u dijaspori vidi razvojni resurs države – ne samo zbog ulaganja u maticu već i zbog mogućnosti da se preko dijaspore izvozi u zemlje iz kojih privrednici dolaze.

Igor Matković, predsednik Slovenskog kluba i potpredsednik Srpskog poslovnog kluba u Rusiji, govorio je o svom iskustvu u otvaranju fabrike za preradu voća u Mladenovcu i distributivnog centra u Rusiji. On je naveo konkretne, uglavnom administrativne, prepreke koje onemogućavaju ili otežavaju osvajanje ogromnog ruskog privrednog tržišta - čekanje na građevinske dozvole koje se sada dobijaju u proseku za 275 dana; transportne dozvole koje prave izuzetne probleme u slučaju kada su proizvođači u isto vreme i izvoznici; nemogućnost plaćanja u rubljama; nepostojanje kargo saobraćaja zbog čega nismo konkurentni u odnosu na region.

Vaso Lješković, ispred Mirotin Group iz Vrbasa, predstavio je saradnju sa italijanskom firmom GeoplantiVivai, vodećim proizvođačem sadnog materijala za voćarstvo. U proleće 2014. u Vrbas iz Italije stiže 100 000 sadnica a proizvodi će biti plasirani u Italiju, Rusiju, Ukrajinu.

Šest godina intenzivnog istraživanja i razvoja stručnog tima ArtMediaGroup iz Beograda, firme našeg povratnika iz Kanade, rezultiralo je konstrukcijom – nevidljivog zvučnika. Mr Dragan Novković je predstavio ovaj proizvod kao revoluciju na vrlo zatvorenom svetskom tržištu zvučnika – unikatan i, što je najvažnije, proizveden u Srbiji.

Zamenik direktorke Kancelarije za dijasporu i Srbe u regionu, Aleksandar Vlajković, insistirao je na umrežavanju svih privrednika dijaspore, na stvaranju jedinstvene baze podataka privrednih subjekata u inostranstvu i naglasio da Kancelarija, poučena iskustvom, podržava projekte male vrednosti. U traganju za takvim projektima Kancelarija dosta osluškuje lokalne samouprave.  

Aleksandar Vlajković je rekao da će Kancelarija insistirati na osnivanju Razvojne banke srpske dijaspore i Centru za razvoj projekata male vrednosti.

Na sednici Poslovnog saveta predstavljen je i projekat „Srpske kuće“ radne grupe Ministarstva urbanizma i građevine kao način da svet vidi "lepo lice naše Srbije". 

Kongres srpskog ujedinjenja Srbija podneo je izveštaj o projektu promocije zdravstvenog turizma Srbije. Od Jelene Sterđević, predsednice Kongresa, čuli smo da je 11 banjskih lečilišta Srbije do sada uspešno promovisano u Čikagu, Moskvi, Parizu i da se intenzivno radi da banje Srbije uđu u standardnu ponudu turističkih agencija širom sveta.

broj komentara 0 pošalji komentar