Шаре пиротског ћилима инспирација за накит

Ликовна уметница Милица Живадиновић од 1999. године живи у Паризу. После треће године студија на Факултету примењених уметности и дизајна у Београду, наставила је студије у Француској и као стипендиста француске владе завршила Академију ликовних уметности у Версају. Мастер, "Уметност слике и савремена уметност" завршила је на Париском универзитету, а после тога и докторирала. Њене специфичне уметничке креације недавно су поново импресионирале љубитеље сликарства и уметности.

Чаробно дрво - назив је изложбе слика и накита којом се Милица Живадиновић представила београдској публици у Националној галерији у Београду. Читаво богатство чудесно израђеног накита са етно мотивима потпуно фасцинира њеним калиграфским умећем и уникалношћу која плени посматрача.

Ту су и њене чувене слике које пред нама отварају космичка питања и дилеме. А њено Дрво живота, као веза земље и небеског света, слика створена пре нешто више од месец дана, најавила је нови циклус радова Милице Живадиновић, али и повезала, како она сам каже, цео њен досадашњи стваралачки опус.

„Радови обухватају период који је доста дуг, заправо од 2010. када је била моја последња изложба у Београду, у галерији Париски круг и једина слика која се повезује са том изложбом је На теби је да откријеш свемир, а после долазе радови који су настајали периодично", каже Милица Живадиновић за РТС.

Невероватан спој талента и стваралачког потенцијала од Милице Живадиновић направио је аутора Монографије о Миодрагу Мићи Поповићу, а тиме и потписника једине дисертације у свету о том српском великану ликовног стваралаштва, на коју је веома поносна.

„Био је један велики период када сам писала докторат и писала рад, а после сам се фокусирала на накит који је такође био везан за сликарство. Тачније, сваки комад накита је везан за различите циклусе мог сликарства", каже уметница.

Промовисање етно мотива који се јасно огледају у њеним беспрекорним експонатима накита, Милица је заправо започела осликавањем сваког комада који је инспирисао и то углавном са пиротских ћилима.

„Како сам даље проучавала орнаментику са средњовековних фресака српских манастира, схватила сам да се неке ствари прожимају, и тако су настала та два циклуса Етностик и Орнаментик, и то је нешто што се јако допада Французима, што ми је јако драго", каже Милица.

број коментара 0 пошаљи коментар