Širom zatvorenih očiju

Misteriozne priče o brodovima i morskom svetu

U Alabami su pre dva dana pronađeni ostaci velikog drvenog broda koji je ilegalno prevozio robove u SAD pre 160 godina što bi moglo biti važno za rasvetljavanje istorije. Još misterioznija je skorašnja vest o pronađenom jedrenjaku iz 18. veka u kojem se nalazio zaleđeni kapetan koji je bio za svojim stolom i sa olovkom u ruci. Onda, dolazimo do zanimljive priče o brodovima koji nikada ne tonu i kojima se izgubio svaki trag, a oni ipak vrlo aktivno rade. Takav je slučaj sa brodom iz sedamdesetih godina prošlog veka i mogao je da primi 110 putnika. Zbog velikih dugova, posada je morala da ga napusti i ostao je u Njufaundlendu. Samo dan nakon što je brod izvučen iz luke posebno izgrađenim tegljačima, puklo je sigurnosno uže. Posada je bezuspešno pokušavala ponovo da uhvati napušteni brod, ali visoki talasi i teški udarci vetra su ih u tome sprečili. Kako se pretpostavlja, brod je preuzela mafija, sada je registrovan i radi kao pokretni kazino što je samo jedan od sličnih primera.
More u sebi krije mnogo neverovatnih i zanimljivih priča u kojima su brodovi glavni akteri: to su priče o osvajanjima novih teritorija, o brodovima koji su preživeli i doživeli brodolome, o brodovima koji su služili kao poslednja utočišta. Vikinški brod star oko 1.000 godina pronađen je tokom radova na pijačnom trgu u norveškom gradu Trondhajmu. Nije reč o tome da je na tim prostorima nekada bilo more. Već su brodovi bili najcenjenija imovina među Vikinzima, i ako Viking visokog roda nije umro na moru, on je sahranjivan u brodu na kopnu što je i ovde bio slučaj.

Podtema emsije je neistraženi morski svet o čemu tek postoje neverovatne priče. Pogledajmo samo nedavni primer pronalaska Plave rupe (Blue Hole) kod Australije. U pitanju je velika šupljina u morskom dnu, otvorena prema površini i okružena ostrvima gde vlada savršeno vreme i savršena plima. Objašnjenje za ovakav prirodni fenomen, koji nije jedini, ima veze sa otopljavanjem nakon završetka ledenog doba pri čemu su nastale brojne podmorske provalije.

Kroz emisiju vodi Petar Protić.

broj komentara 0 pošalji komentar