Znakovi

Milica Rakić "Ja nisam oslobodila Beograd", Salon 77, Galerija savremene likovne umetnosti u Nišu.

Izložbom "Ja nisam oslobodila Beograd" beogradska umetnica Milica Rakić nastavlja istraživanja prvih posleratnih godina kada je u našoj zemlji (Jugoslaviji) promenjena društveno-politička paradigma. Na ovoj izložbi ona, koristeći artefakte legata Koče Popovića, umetnički transponovane na različite načine, stvara sopstveni legat, uspostavljajući tako svojevrsni dijalog između drugarice Rakić i Konstantina Popovića. Iako je reč o dvema različtim paradigmama, Milica Rakić ukazuje da je ta prošlost veoma slična sadašnjosti i da se mi, ma koliko bili udaljeni od aktera tog vremena, ponašamo, mislimo i komuniciramo veoma slično njima. Izložba pod istim nazivom, ali različitim sadržajem, otvorena je 20. oktobra 2017. u Ustanovi kulture "Parobrod". Inače, i ovaj projekat kao i prethodne koji su se bavili muško-ženskim odnosom, ženskim pitanjem ili pitanjem identiteta, treba shvatiti kao konceptualna istraživanja umetnice koja pri tome briše granice između života i umetnosti.

"Milica Rakić odnosno drugarica Milica Rakič, jeste artikulisani ženski kulturno-politički agens. Njen zadatak jeste da seciranjem prošlosti tumači sadašnjost, te donese ili doprinese možda minimalnim, ali značajnim pomacima aktuelnoj umetničkoj sceni ophrvanoj malograđanštinom, tržišnom komodifkacijom i prećutnim neutralizovanim modernizmom. Korak dalje, Rakićka dekonstrukcijom patrijarhalnih dogmi, uspostavljanjem kontinuiteta sa politički radikalnim potencijalima avangardnih pokreta, ali i problematizovanjem problematike autorstva, ispisuje nemoguće istorije , odnosno one istorije koje su nepoželjne, kako umetnički, tako i ideološki. Ona to čini iz artikulisane ženske i antifašističke perspektive koja u širem javnom prostoru lokalne sredine biva sve marginalizovanija i izložena represiji u odnosu na nagli rast neokonezervativizma, što podcrtava ironičnim tonom priznanja da nije oslobodila Beograd (ovim referira na činjenicu da je Koča Popović oslobodio Zagreb), te upire prstom upravo na dominantan diskurs istorijskog revizionizma u kome posebno nema mesta za žene, jer postoji društveni konsenzus po kome on treba da brani, a ona da rađa", zapisao je Vladimir Bjeličić u predgovoru kataloga.

Milica Rakić je rođena u SFRJ, doktorirala je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, a predstavila je svoje radove na 30 samostalnih i više od 400 grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Članica je Udruženja likovnih umetnika Srbije i Saveza komunista Jugoslavije.

Urednik i voditelj Znakova: Sava Ristović.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво