субота, 27. окт 2018, 13:00
Stepenik
Društvene mreže
Prva asocijacija na Fejsbuk za mnoge ljude su slike slatkih beba, veselih
kuca, zabavnih video-klipova i mesto susreta sa prijateljima. Iako Mark
Zakerberg povezivanje među ljudima smatra osnovom Fejsbuka, skandal sa
Kembridž analitikom naveo je mnoge korisnike da se zapitaju da li žele da
ostanu na ovoj društvenoj mreži. Ovaj događaj samo je jedan od niza
primera koje Siva Vajdijanatan daje u knjizi „Antidruštvene mreže”,
pokušavajući da osvesti čitaoce i navede ih da razmotre svet modernih
medija gde privatnost gotovo da ne postoji, a broj onih koji manipulišu
podacima iz vašeg života raste uporedo sa brojem korisnika. I da, nisu
svi zainteresovani da vam prodaju šampon.
Iako u knjizi obrađuje društvene mreže, Siva Vajdijanatan uglavnom govori
o Fejsbuku kao najraširenijoj mreži, koja broji oko dve milijarde
članova. Ogromna mreža kao da se otela kontroli osnivača ili kako kaže
autor: Problem Fejsbuka je u Fejsbuku.
O knjizi „Antidruštvene mreže”, Sive Vajdijanatana, koju je objavio Klio, u emisiji Stepenik razgovaramo sa prof. Miroljubom Radojkovićem, recenzentom izdanja.
Autor emisije je Svetlana Jajić.
Коментари