Vreme muzike

Stiv Rajh

18. januara 1973. godine, u njujorškom Karnegi holu izbio je pravi skandal: mnogi od poslovično tihih pretplatnika koncerata Bostonskog simfonijskog orkestra, počeli su glasno da prete još tokom samog izvođenja kompozicije koju je dirigent Majkl Tilson Tomas uvrstio u program. Radilo se o jednom od ranih radova Tilsonovog prijatelja Stiva Rajha, "Četvoro orgulja", u kojem kvartet orguljaša, uz jednog svirača marakasa, dvadesetak minuta ritmizovano izvodi samo jedan jedini akord, iz kog se, postepeno, u prvi plan izdvajaju pojedini njegovi tonovi.

Teško da su posetioci mogli da naslute da će četiri decenije kasnije Stiv Rajh postati jedan od najpopularnijih i najviše poštovanih autora savremene muzike, ovenčan mnogim nagradama, poput Pulicerove i Zlatnog lava Venecijanskog muzičkog bijenala, nosilac počasnog doktorata na Kraljevskom koledžu za muziku u Londonu i bostonskom Konzervatorijumu Nove Engleske.

U današnjem Vremenu muzike, pokušaćemo da nađemo odgovor na pitanje kako je moguće da, prošavši kroz sito vremena, najstriktniji zagovornik muzičkog minimalizma, postane njegov najpopularniji predstavnik, a učinićemo to kroz sećanja samog Rajha na najvažnije momente za formiranje njegove poetike.

Autor emisije je Ivana Komadina

broj komentara 0 pošalji komentar